Novi Toyotin SUV ostavlja snažan dojam bez obzira vozite li ga, sjedite li u njemu ili ga samo gledate. Auto od gotovo pet metara je svime ravnopravan luksuznim premium SUV-ovima
Toyota Highlander na testu: Ogromni impresivni SUV nikako ne može proći nezamijećeno
Toyota ima još jedan SUV. I to kakav! Highlander je najveći SUV u njihovoj ponudi, za dva broja veći od RAV4, duži i širi čak i od kultnog terenca Land Cruisera. No za razliku od Land Cruisera, ovaj auto slijedi potpuno drugačiju filozofiju. Ovo nije rasni terenac već moderni SUV s vrlo učinkovitim hibridnim pogonom.
Već na prvi pogled Highlander ostavlja jaki dojam. Dugačak skoro pet metara, 20 do 30 centimetara širi od prosječnog auta na cesti i visok skoro kao prosječan muškarac. Muškarca ovdje ne spominjemo bez razloga, ovo je tipični muški SUV koji svojom pojavom pokazuje status. Bez imalo skromnosti.
U pet metara SUV karoserije bez problema stane sve što poželite. Prostor na stražnjoj klupi je raskošan, a u prtljažniku su još dva sjedala za one kojima to treba. Kad ih ne koristite obujam prtljažnika je rekordnih 865 litara, i sa sva tri reda sjedala u funkciji u prtljažnik još uvijek stane solidna 241 litra. Teško se sjetiti auta s tako raskošno prostranom unutrašnjosti.
Ponuda prostora je raskošna, a luksuz na još višoj razini. Testirani model s najbogatijim paketom opreme ima, da pojednostavnimo, baš sve. Sve što vam padne na pamet u jednom autu. Od hlađenih sjedala presvučenih finom kožom preko panoramskog krova koji se može otvoriti sve do najmodernijih tehnoloških sustava za pomoć u vožnji. Tu su čak i zavjesice na stražnjim bočnim staklima, stražnja sjedala su grijana, a iza su i komande klima. Materijali su vrhunski. Sve u svemu - čisti luksuz.
Iako je po svojoj tehnologiji Highlander izuzetno napredan auto mnogima će se svidjeti njegova konzervativnost u kabini. Tu je ogroman dodirni zaslon. Ima 12,3" i najveći je kojeg smo ikad vidjeli u Toyoti. No tu je i obilje klasičnih tipki i prekidača što mnogi proizvođači u zadnje vrijeme izbjegavaju. Tipke ipak imaju realnu prednost i u Highlanderu se zato jako brzo snađete i "pohvatate" sve njegove funkcije.
U pogledu pogona Highlander je tipična Toyota. U auto u koji bi većina konkurenata još uvijek ugurala dizel, oni su se odlučili na hibridni pogon. I to funkcionira jako dobro. Vrlo veliki četverocilindraš obujma 2,5 litara i snage 177 KS kombiniran je s dva električna motora. Rezultat je prilično snažan pogonski sustav koji razvija 248 KS. Dovoljno za dva tona težak hibrid.
Performanse su vrlo dobre. Do 100 km/h highlander stiže za 8,2 sekunde, a međuubrzanja su, kao na svakom hibridu, još impresivnija. No najimpresivnija je potrošnja. Na testu smo u kombiniranoj vožnji bez da smo se trudili štedjeti trošili 7,7 l/100 kilometara što je vrhunski rezultat za ogroman auto od dvije tone. U gradu se potrošnja kretala oko 9 litara na 100 kilometara, a uz umjerenu vožnju bila je oko litru manja.
Iako može biti itekako živahan, Highlander je prvenstveno udoban automobil namijenjen komfornom stilu vožnje. Ovjes je besprijekoran, a prepreke poput "ležećih policajaca" guta kao od šale.Tu je također i prvoklasna zvučna izolacija, dobra kao u rijetko kojem drugom autu. Pojurite li zavojima shvatit ćete da Highlander baš i nije savršen za takve zadatke. Visoko težište se itekako osjeti kao i velika masa. No naginjanje u zavojima je manje od očekivanog.
Kod Toyotinog SUV-a uvijek se pita i za terenske sposobnosti. pogotovo ako ima pogon na sve kotače kao ovaj auto. U pogledu 4x4 sposobnosti Highlander nije Land Cruiser, no svejedno može dosta toga i bolji je od prosjeka klase. Udaljenost od podloge je vrlo dobrih dvadesetak centimetara, a pogon uvijek ima adekvatan odgovor za teške i promjenjive podloge. Pri tome pomaže i Trail način rada kojeg je moguće uključiti tipkom i tako poboljšati ponašanje pogona na terenu. Za ostale situacije na asfaltu tu su načini rada Eco, Normal i Sport te EV u kojem se kratke dionice pri maloj brzini i laganom gasu mogu prelaziti samo na struju.
Highlander je zaista impresivan auto. Na prvi pogled grub i sirov, no u duši napredan i vrlo rafiniran. Odličan SUV, vrlo dobar terenac i vrlo solidan luksuzni predmet prestiža koji je na parkingu ali i u vožnji ravnopravan luksuznim velikim premium SUV-ovima. Ravnopravan im nije samo po cijeni. Tu je mnogo bolji. Da, pola milijuna kuna je ogroman novac, no za toliko velik i tako luksuzno opremljen SUV konkurencija traži mnogo, mnogo više. Neki i milijun.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 497 x 193 x 176 cm
obujam: 2487 ccm
snaga: 182 kW/248 KS
0-100 km/h: 8,3 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 7,1 l/100 km
cijena: 522.500 kn (testni model), 424.000 kn (osnovni model)
Važnija oprema Toyota Highlander Hybrid 2.5 AWD Premium
Alunaplatci 20", panoramski krovni otvor, presvlake sjedala od perforirane kože, grijana i hlađena prednja sjedala, grijana stražnja sjedala, električno namještanje prednjih sjedala, JBL audio sustav s 11 zvučnika, sustav kamera od 360 stupnjeva, Head up zaslon, električno zatvaranje vrata prtljažnika...