Obavijesti

Tech

Komentari 50

Testirali smo: Škoda Rapid je idejni nasljednik veće Octavije

Testirali smo: Škoda Rapid je idejni nasljednik veće Octavije
8

Rapid je limuzina s golemim prtljažnikom, odličnim motorom i mjenjačem, s puno mjesta na stražnjoj klupi te solidnom razinom opreme, i sve to po cijeni Fabije

Godina je počela u znaku povoljnih kompaktnih limuzina. Peugeot 301, Citroën C-Elysée i Škoda Rapid konceptom 'malo novca za mnogo prostora', idealno su se uklopili u teška recesijska vremena. Prvo što upadne u oči kod Škode Rapid je zaista prostran prtljažnik s praktičnim petim vratima te mnogo mjesta straga, kako za noge tako i za glavu. S lakoćom se ovdje mogu smjestiti i viši putnici. S druge strane u oči upadaju lošiji materijali i siromašan te nemaštovit dizajn unutrašnjosti. Logično jer osnovna zadaća Rapida je - biti povoljan. U testiranom automobilu pogonsku zadaću je preuzeo odličan turbomotor obujma 1.2 litre sa 105 KS.

Na papiru ne djeluje previše uvjerljivo, ali u praksi iznenađuje snagom i agilnošću. Ubrzanja i maksimalna brzina Rapida su tako na razini 30 KS snažnijih konkurenata. Uz sve to potrošnja je vrlo niska - na testu smo kombinirano trošili 6,5 l/100 km. Škodu Rapid odlikuje dobar ovjes, tako da je ponašanje u zavoju na razini  osjetno skupljih i razvikanijih klasičnih kompaktnih automobila. Upravljač je pohvalno izravan, a mjenjač vrlo precizan, također na mnogo višoj razini nego što se to može očekivati od automobila ove klase i cijene. Iako je vrlo udoban, Rapid u tom pogledu na lošijim cestama ipak zaostaje za konkurentima. Niti zvučna izolacija nije idealna. Istina, pri gradskoj vožnji motor bruji gotovo neprimjetno, vrlo je uglađen, no na većim brzinama iritira buka vjetra i guma.

Cijena od 120.789 kuna za testirani model je odlična. Time, ali i sličnim dimenzijama te prostranošću, Rapid je sasvim legitimni recesijski nasljednik Octavije, koja će u novoj generaciji biti osjetno veći i skuplji automobil. 

Prtljažnik je golem i praktičan

Kad je u njemu rezervni kotač, u prtljažnik stane 530 litara, a preklapanjem sjedala volumen je 1470 litara. Peta vrata olakšavaju utovar velikih predmeta. Za obiteljske potrebe više nego dovoljno. 

Izabrati srednji paket 

Unutrašnjost Rapida je sasvim solidno uređena, ne smeta li vam obilje crne i tvrde plastike. U opremi testiranog modela su električni paket, klima, alunaplatci od 16 inča, putno računalo, audiosustav...

Škoda Rapid Ambition 1.2 TSI

TVORNIČKI PODACI
masa: 1175 kg
dimenzije: 448x170x146cm
obujam:  1197 ccm
snaga:  77 kW/105 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  10,3 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja:  5,4 l /100 km

CIJENA: 120.789 kn (testni model)  113.249 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Peugeot 301, Chevrolet Cruze, Hyundai Elantra

PLUS: prostrana unutrašnjost i prtljažnik, peta vrata, elastičan i agilan motor, dobre performanse, niska potrošnja, izravan upravljač, precizan mjenjač kratkog hoda
MINUS: jeftina plastika, buka pri većim brzinama, prostranost u širinu

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 50
Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?
NOVA EPIZODA KVIZA

Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?

Nakon izvrsne igre, zaustavljen je na 13. pitanju koje je glasilo: 'Gdje se početkom veljače 1921. dogodio jedan od prvih organiziranih oružanih otpora fašističkom režimu u Europi?'
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.