Obavijesti

Tech

Komentari 28

Testirali smo: Renault Austral je trenutno najbolji francuski SUV

Testirali smo: Renault Austral je trenutno najbolji francuski SUV
19

Renault je napravio jako dobar posao. Nema mnogo boljih auta među drugim kompaktnim SUV-ovima, a realno trenutno nama ni boljih Renaulta

Renault Austral je trenutno najsvježiji model u ponudi Renaulta. Uskoro stižu Espace i Rafale, ali do tada ovo je broj jedan model u njihovoj ponudi, barem na papiru. Je li zaista najimpresivniji provjerili smo na sedmodnevnom testu tijekom kojeg smo svo proučili svaki detalj ovog automobila. Ovo su naši dojmovi. 

Austral je kompaktni SUV koji je nasljednik Kadjara, modela koji se pomalo utopio u mnoštvu i nije postigao očekivani uspjeh na našem tržištu. Austral, moramo priznati, izgleda mnogo impresivnije, čak i mnogo veće iako to u stvarnosti zapravo nije. Tajna je u njegovom dizajnu koji je moćan, elegantan i moderan, te zbog toga automobil djeluje mnogo impresivnije, pa tako i veće od Kadjara ali i aktualnih konkurenata u klasi. Da nije mnogo veći potvrđuju i brojke. S 451 cm dužine samo je dva centimetara duži od Kadjara. No nastao je na novoj platformi, kotači su maksimalno pomaknuti u kutove karoserije tako da mu je prostranost osjetno veća.

To se itekako vidi u kabini gdje Austral nudi osjetno više prostora u odnosu na prosjek klase. Renault tvrdi da je ovo najprostraniji auto u klasi, no to nismo mogli provjeriti pa ćemo im vjerovati. Bilo kako bilo, straga zaista ima vrlo mnogo mjesta, dovoljno i za dvometraše, a u prtljažnik stane 500 litara, čemu također nemamo što za prigovoriti. Tu je i dobrodošli trik s pomičnom stražnjom klupom, a njenim micanjem može se smanjiti ponuda prostora na stražnjoj klupi ali zato prtljažnik raste na raskošnih 575 litara. 

Ponuda prostora nas je apsolutno zadovoljila, no dizajn unutrašnjosti nas je jednostavno oduševio. Automobil je iznutra vrhunski dizajniran, ukusno, ali bez suvišnih ukrasa ali i bez nepotrebnog, i danas toliko modernog, minimalizma. Sve je na svojem mjestu, a osim dva zaslona ima i dosta klasičnih tipka što je za pohvalu.

Najimpresivnije izgleda veliki središnji okomito postavljen zaslon dijagonale 12 inča. Visoke rezolucije i još više tehnologije, ovaj zaslon je dom jednog od najboljih infotainmenta trenutno u svijetu automobila. Za Infotainment je bio zadužen Google, što je prava rijetkost u automobilskoj industriji. Austral je tek drugi Renault s ovom tehnologijom i jedan od samo nekoliko automobila s tom tehnologijom u Europi. Sve funkcionira dobro, glatko i brzo, a dobrodošli dodaci su vrhunska i uvijek pouzdana Google Maps navigacija ali i druge usluge tehnološkog diva poput Google Assistant glasovnog upravljanja i Google Play trgovine aplikacijama. 

Pohvalu zaslužuju i digitalni instrumenti. Oni su veliki, jako pregledni, puni informacija, imaju mogućnost prilagođavanja, ali ono što nam se najviše svidjelo je njihov zaslon. Ima dijagonalu od 12,3 inča i izuzetno je visoke rezolucije i dobre čitljivosti u svim svjetlosnim uvjetima. Renault je i u pogledu digitalnih instrumenata u ovom modelu na razini najboljih na svijetu. 

Da je Austral Renault nove generacije koji donosi i neka nova rješenja pokazuje i ovaj detalj. Ovo što vidite na fotografijama u sredini između sjedala nije ručica mjenjača već "ergonomska ručica" koja zapravo ne služi ničemu osim pomicanju dijela središnje konzole, odmaranju ruke ili držanju za nju. Zvuči bespotrebno, no svi oni koji vole odmarati ruku na ručici mjenjača znati će to cijeniti. Također služi kao zgodan oslonac za ruku kad tipkate po zaslonu infotainmenta ili se koristite komandama klime. Komande za mjenjač su, kako bi se oslobodilo više mjesta, postavljena uza volana na posebnu ručicu u "stilu Mercedesa". Isto takvo rješenje, no bez  "ergonomske ručice" nudi električni Megane E-Tech čija je unutrašnjost uvelike prenesena u Austral. 

Što se tiče unutrašnjosti valja još spomenuti vrhunsku kvalitetu izrade i materijala. Po tome je Austral bliže premium automobilima nego većini konkurenata u klasi. 

Što se motorizacije tiče, automobil se oslanja na "dobrog starog benzinca" s blagom hibridnom tehnologijom koja malo smanjuje potrošnju, a u vožnji je nećete ni primijetiti. Riječ je o poznatom 1,3-litrenom motoru koji Renault i Nissan (i Mercedes) koriste već godinama, no koji je malo moderniziran. Njegovih 160 KS na papiru se doima mnogo za kompaktni SUV, no u praksi je tek taman dovoljno za Austral. Ubrzanja nisu sportska, no 9,7 sekundi do 100 je više nego u redu. Motor je povezan na CVT mjenjač bez stupnjeva prijenosa koji radi vrlo ugodno i dosta nas je iznenadio činjenicom da nas nije pretjerano živcirao tijekom testa. Zaista nismo ljubitelji takvog tipa mjenjača, no ovaj je u redu. Jedino što nas je smetalo bilo je malo trzavo kretanje iz mjesta kada je uključen start/stop sustav. Osim toga u principu je vrlo ugodan i nježan, a u oštrijoj vožnji također sasvim solidno obavlja svoj posao. Oni koji nisu baš poznavatelji auta i nisu u životu isprobali mnogo njih, neće zapravo ni primijetiti neku bitnu razliku u odnosu na klasični automatik. 

Potrošnja Australa nije pretjerana. Ukupni prosjek testa nam je iznosio 6,9 l/100 kilometara. U gradu se potrošnja kretala između 7 i 8 l/100 km, a na otvorenoj cesti je znala pasti i ispod 6 l/100 km. I više nego dobro za benzinski motor koji mora pokretati ne baš mali i lagan auto. 

Tipično Francuski, udobnost je u prvom planu kada su u pitanju vozne osobine. Austral je izuzetno udoban auto, a tu mu ne smetaju ni prilično veliki kotači od 19 cola. Jako dobro filtrira neravnine, a dobar je i preko ležećih policajaca te na lošim cestama. Pri agresivnijoj vožnji zavojima ponaša se solidno. Na tako dobro da biste poželjeli svaki dan juriti zavojima, no dovoljno dobro da biste to tu i tamo probali. Naginjanje karoserije je u granicama normale, automobil jako dobro slijedi zadanu putanju pez previše podupravljanja, upravljač je dovoljno izravan, a kočnice su uvjerljive i kada pretjerujete. 

Kada sve zbrojimo, Austral je zaista fascinantan auto, ako ga promatramo u okviru njegove klase. Nema mnogo boljih auta među drugim kompaktnim SUV-ovima, a realno trenutno nama ni boljih Renaulta, ako ne računamo električni Megane kojeg je teško objektivno usporediti s benzinskim autom. Renault je napravio dobar posao, ovo je jako dobar auto i zato jedva čekamo isprobati  još veći i luksuzniji Espace i atraktivniji Rafale. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1464 kg
dimenzije: 451 x 184 x 162 cm
obujam: 1333 ccm
snaga: 116 kW/160 KS  
0-100 km/h: 9,7 s
najveća brzina: 175 km/h
potrošnja: 6,2-6,6 l/100 km
cijena: 38.920 € (testni model), 35.190 € (bez doplata), 29.990 € (osnovni Austral)

 Važnija oprema Renault Austral techno mild hybrid 160 auto

Alunaplatci 19", dvozonski automatski klima uređaj, prenji i stražnji senzori za parkiranje, sustav kamera za parkiranje s prikazom od 360 stupnjeva, digitalni instrumenti 12,3" dodirni zaslon 12", navigacija, prilagodljiva LED svjetla, sjedala presvučena kombinacijom tkanine i umjetne kože, adaptivni tempomat...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 28
Uspješno lansirali prvi hrvatski satelit CroCube: Uspostavio je prvu komunikaciju sa Zemljom
HRVATI U SVEMIRU

Uspješno lansirali prvi hrvatski satelit CroCube: Uspostavio je prvu komunikaciju sa Zemljom

Uspješno lansiranje satelita počelo je danas u 12:34 sati po hrvatskom vremenu. U 14:16 CroCube se uspješno razmjestio iz rakete i poletio u svoju trajnu ekvatorsku orbitu oko Zemlje
Najbolji domaći kolači bake Ane
10 SUPER RECEPTA

Najbolji domaći kolači bake Ane

Svi recepti spremaju se prema dugogodišnjim tradicijama te vas okusom i mirisom vraćaju u djetinjstvo. Među ovih deset slastica možete pronaći sve - od mirisnih medenjaka do kremastih šaum rola
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
PUNA KUĆA

Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno

Ivana i Mario posvojili su petero djece, a sve kako bi biološka braća mogla ostati i odrasti zajedno, jer kako kažu: 'Nije humano razdvajati djecu koja su već prošla toliko toga u svojemu malom životu'