Mazda6 najviše iznenađuje u (skoro) osnovnoj verziji, pokretana 2.0-benzincem. Ide odlično, mirna je, ne troši puno, a oduševljava prostranošću i komforom vožnje
Testirali smo novu Mazdu 6: Izvrsna je i u baznoj verziji
Nova Mazda 6 revolucionaran je zaokret japanskog proizvođača u srednjoj klasi u mnogo pogleda. Prvo, Mazda u ovoj klasi nikad nije izgledala atraktivnije i agresivnije. Njen visok i tup prednji kraj s oštrim rezovima trenutno privlači pozornost. A onda i dimenzijama - s 4,8 metara dužine nova “šestica” djeluje impozantno. U unutrašnjosti se taj osjećaj prostora ponešto gubi, ponajprije zbog dosta visoko postavljenih sjedala, no mjesta i za natprosječno visoke ima dovoljno, a u prtljažnik stane 490 litara prtljage.Voljeli bismo i da je kokpit nešto razigraniji, a ne tako ozbiljno crn, no treba reći da je testni model opremljen paketom opreme Challenge, što je samo jedna razina iznad osnovnog.
Unatoč tome, u ovom automobilu ništa od opreme ne manjka. Pored potpunog sigurnosnog paketa (šest zračnih jastuka, ABS, TCS, DSC) tu je i sva ostala oprema koja olakšava život vozaču i putnicima - dvozonski, automatski klima-uređaj, automatski brisači, samozatamnjujući unutarnji retrovizor, središnji naslon za ruke, kožom presvučeni upravljač i mjenjač, radio, MP3 CD, USB, navigacija... Ni osnovni motor ne razočarava. Upravo suprotno, nakon testa čini nam se kako dalje od supermodernog 2.0-litrenog benzinca ne treba ni tražiti. Ne samo da je tih, miran i uglađen nego se sjajno nosi s laganom karoserijom. Jer “šestica”, unatoč svojoj veličini, a zahvaljujući tehnologiji SkyActiv, teži tek 1300 kg i to se itekako osjeti u vožnji. Skreće poput znatno manjih automobila, na 18-inčnim kotačima je ugodno udobna, odlično leži na cesti i nudi sjajan osjećaj u vožnji.
Nije često da automobil ove klase u sebi ima puno od lakoće upravljanja i izravnosti roadstera kao što je MX-5.
Vrlo brzi sustav start/stop
Mazdin star/stop nazvan i-stop ovdje radi izuzetno dobro. Elektropokretač je vrlo brz, pa čak i kad motor treba okrenuti nekoliko puta, upalit će ga prije nego što uspijete stisnuti kvačilo do kraja i pokrenuti auto.
Štedljiv u svim uvjetima
Nova je “šestica” sasvim štedljiva već i s osnovnim benzinskim motorom. Tijekom testa potrošnja se u gradu kretala oko 8 l/100 km, a u kombinaciji autoceste i otvorene ceste litru manje čak i u oštrom tempu vožnje.
Mazda6 2.0i Challenge
TVORNIČKI PODACI
masa: 1300 kg
dimenzije: 481x184x148cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 107kW/145 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,5 s
najveća brzina: 208 km/h
potrošnja: 5,5 l /100 km
CIJENA: 225.580 kn (testni model) 209.900 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Toyota Avensis, VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia
PLUS: atraktivan dizajn, kvaliteta materijala i izrade, ergonomija, agilnost i okretnost, prtljažnik, držanje u zavojima, izravan upravljač, niska potrošnja goriva, komfor vožnje
MINUS: visok položaj sjedenja, osjećaj skučenosti u kabini, jednoličan dizajn kokpita