Oduševljava što sve u Daciji dobijete za uloženi novac. Podjednako dobar dojam ostavlja sam auto, ovo definitivno nije roba druge klase. Po mnogočemu Sandero nadmašuje brojne konkurente
Testirali smo novu Daciu Sandero Stepway: Cijena za pet, vrijednost za novac još bolja
Dacia Sandero je prije dvije generacije na tržište stigao kao udobna i jeftina alternativa autima gradske klase. Nova, treća generacija više nije ni približno tako jeftina, no još uvijek je najjeftiniji auto u klasi. A osim udobnosti ima još mnogo aduta kojima može konkurirati konkurenciji. Ukratko Sandero je postao mnogo, mnogo bolji auto nego što je to bio u prethodnim generacijama.
Posebno interesantan kupcima je Stepway za kojeg se doslovno čeka u redu. Nedavno nam je jedan čovjek iz tvrtke koja je glavni zastupnik za Daciu rekao: 'Da danas iz tvornice dobijemo 500 komada odmah bismo ih prodali'. Toliki interes ne čudi jer Sandero Stepway je zaista dobar auto koji i dobro izgleda.
U novoj generaciji Stepway je postao pravi SUV crossover. Dodatno je udaljen od podloge u odnosu na klasični Sandero tako da nije sve samo u šminki. No i šminke ima dosta, tako da je konačan rezultat zaista dopadljiv, atraktivan mali SUV koji ničim ne zaostaje za osjetno skupljom konkurencijom. Čak i detalji koji su realno jeftini ovdje izgledaju dobro. Naplatci koje vidite na ovom autu nisu aluminijski. To su posebni čelični naplatci s poklopcima, no razliku je i izbliza teško primijetiti.
I u unutrašnjosti Sandero Stepway izgleda vrlo dobro. Mnogo bogatije nego su izgledale dosadašnje verzije. Ima tu i vrlo simpatičnih ukrasa, primjerice u otvorima za ventilaciju i na vratima. I materijali djeluju za dvije klase bolje nego do sada. Prednja konzola je primjerice čitavom širinom presvučena tkaninom što djeluje pomalo luksuzno. I komande klima uređaja, instrumenti, ručica mjenjača, sve djeluje neočekivano kvalitetno i prestižno. Ogroman korak naprijed za Daciu.
Motor u testnom autu je osnovni trocilindrični benzinac sa 92 KS. Miran i uglađen motor ne pruža neke senzacionalne performanse no ovaj Sandero nije ni spor. Štoviše ubrzanja su bolja od očekivanih. Potrošnja na testu je iznosila 7,2 l/100 kilometara u gradskoj vožnji, a na otvorenoj cesti auto će, ovisno o stilu vožnje, trošiti do dvije litre manje.
Sve vezano uz vožnju na novom Sanderu Stepwayu je osjetno poboljšano. Mjenjač je precizniji i ugodniji za korištenje, upravljač izravniji... Ovjes je zaista samo za pohvale. Vrhunska udobnost, ono što smo navikli kod dosadašnjih Sandera, karakteristika je i novog modela.
Ovjes je, usudili bismo se reći, bez konkurencije najudobniji u klasi, a posebno se dobro snalazi na našim razrovanim prometnicama. Ono što ga čini boljim nego do sada je ponašanje Sandera u živahnijoj vožnji. I dok je tu dosadašnji Sandero bio među najmanje uvjerljivim autima na tržištu (možda i najlošiji) novi je osjetno poboljšan. Lako nam se sjetiti barem pet, šest drugih aktualnih gradskih auta koji su pri agresivnijoj jurnjavi kroz zavoje lošiji od Sandera.
Poboljšane su i neke druge karakteristike vezane uz komfor. Buka je osjetno smanjena, a u unutrašnjosti ima osjetno više mjesta, posebno u širinu. Realno, što se tiče kabine, Sandero je najprostraniji gradski model iz B segmenta, a i u prtljažnik stane respektabilnih 328 litara.
A i oprema je na visokoj razini. Naš testni auto imao je sve što će se zahtjevniji kupac poželjeti u autu ove klase. I prednje i stražnje parkirne senzore i kameru i navigaciju i automatsku klimu i hands free automatsko zaključavanje i otključavanje auta i veliki dodirni zaslon... čak je i zvuk audio sustava među boljima u gradskoj klasi. Sandero Stepway je zaista kompletan paket koji bi kod konkurencije 'masno' platili. Sigurno nekoliko desetaka tisuća kuna više od 122.590 kuna koliko košta testni Sandero opremljen s gotovo svime što je moguće ugraditi u ovaj model.
Sandero Stepway je odlična vrijednost za uloženi novac i vrlo, vrlo dobar automobil koji je napravio ogroman korak naprijed u pogledu kvalitete materijala i voznih sposobnosti. Naravno i u pogledu izgleda. I vrlo izgledan kandidat za najbolje prodavani automobil u idućim godinama kada su u pitanju privatni kupci u Hrvatskoj i mnogim drugim državama Europe.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 410 x 185 x 159 cm
obujam: 999 ccm
snaga: 67 kW/92 KS
0-100 km/h: 12,0 s
najveća brzina: 172 km/h
potrošnja: 5,6 l/100 km
cijena: 122.590 kn (testni model), 96.900 kn (osnovni Sandero Stepway)
Važnija oprema Dacia Sandero Stepway Comfort 1.0 TCe 90
Automatski klima uređaj, prednji i stražnji senzori za parkiranje, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 8", navigacija, hands free kartica, paljenje i gašenje na tipku, tempomat...