Iza dobrog i sportskog izgleda krije se vrlo praktičan automobil koji nudi dosta prostora i komfornu vožnju. Testni auto pokreče prilično štedljivi hibridni sustav, a oprema je luksuzna
Testirali smo atraktivni Renault Megane Conquest: Nova SUV zvijezda na hrvatskom tržištu
Novi Megane Conquest je jedan od onih auta koje nam je malo neugodno voziti. Ne zbog toga što je neugledno ili neukusno dizajniran, već zbog toga što privlači toliko pažnje da imate osjećaj kako svi ‘bulje’ u vas. Novi Megane Conquest je nova zvijezda našeg tržišta, to je već sada sigurno, jer njegov izgled je odličan, a iza svega toga se krije vrlo dobar i krajnje praktičan auto. Koji ima i prilično fer cijenu.
U ovoj klasi Renault već ima Kadjara, a Megane Conquest širi ponudu i u nju donosi malo više šarma svojim kupeovskim SUV oblikom. To nije ništa novo, BMW, Audi i Mercedes tako nešto nude već odavno, no među kompaktnim SUV-ovima ‘normalne cijene’ ovakvi modeli su rijetkost. Zato je i Megane Conquest privukao toliko pozornosti.
Iako spada u kompaktnu klasu Megane Conquest je dosta velik SUV. Dugačak je 457 centimetara, čime se dimenzijama smješta iznad Kadjara. Zbog velikih vanjskih dimenzija u unutrašnjosti ima prilično mnogo mjesta, a isto vrijedi i za prtljažnik u koji (u hibridnoj verziji) stane 480 litara.
Dizajn unutrašnjost dobro je poznat iz drugih modela Renaulta, a najviše nalikuje na onaj u novom Capturu. Centralni objekt u unutrašnjosti je veliki dodirni zaslon koji je postavljen okomito. Vrlo dobro izgledaju i digitalni instrumenti dijagonale 10,2 inča. Dobrom izgledu unutrašnjosti doprinose i mnogi sitni detalji kojima je ukrašena kabina. Sve u svemu unutrašnjost koja ostavlja kvalitetan i pomalo luksuzni dojam.
Za pogon testnog modela zadužen je sustav koji je svojevrstan vrh ponude u Meganeu Conquest. Riječ je o dobro poznatom E-Tech hibridnom sustavu koji nam je od ranije poznat iz Clia i Captura. U Meganeu Conquestu sustav razvija 145 KS, no prvenstveno je namijenjen štedljivoj vožnji, ne jurnjavi.
Ovaj hibridni sustav uvelike se razlikuje od hibrida na koje smo do sada navikli. Ima benzinski motor, dva elektromotora i jedinstveni automatski Dog Clutch mjenjač koji ima nekoliko brzina za pogon benzinskim i nekoliko brzina za pogon električnim motorom. Megane Conquest s ovim pogonom vozi dosta drugačije od drugih hibrida. Primjerice, kretanje je uvijek na struju, a električni i benzinski motori se u radu izmjenjuju i nadopunjuju vrlo često i neočekivano. Rezultat je iznenađujuće dobar. Na testu smo oko 50 posto ukupne vožnje odrađivali na struju, a u gradu i više od 70 posto. Potrošnja je na kraju testa iznosila samo 5,7 l/100 kilometara u kombiniranoj vožnji, odnosno 6,6 l/100 kilometara kad smo na 300 kilometara kombinirane vožnje dodali još 500 po autocesti.
Performanse i način rada sustava nisu takvi da vas tjeraju na agresivniju vožnju. Auto je veći užitak voziti opušteno, a u vožnji je Megane Conquest prvenstveno vrlo udoban. Ipak, zbog krute konstrukcije i dobrog ovjesa može biti i vrlo zabavan uz minimalno naginjanje u zavojima. Upravljač je prilično precizan.
Oprema testiranog automobila zaista je bogata i u njemu je gotovo sve što se može ugraditi u Megane Conquest. Cijena s obzirom na odnos uloženog i dobivenog nije previše visoka, štoviše ovako opremljen i motoriziran model čini se kao vrlo dobra ponuda. Naime hibridni model sa 145 KS nije ništa skuplji od običnog benzinca koji ima 160 KS.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 457 x 182 x 158 cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 105 kW/145 KS
0-100 km/h: 10,8 s
najveća brzina: 172 km/h
potrošnja: 4,9-5,2 l/100 km
cijena: 239.964 kn (testni model), 183.900 kn (osnovni Megane Conquest)
Važnija oprema Renault Megane Conquest R.S. Line E-Tech 145
Aluminijski naplatci 18", automatski klima uređaj, električno podesiva i grijana sjedala presvučena Alcantarom, dodirni zaslon 9,3", navigacija, digitalni instrumenti, Bose audio sustav, LED svjetla, sustav kamera od 360 stupnjeva, prednji, stražnji i bočni parkirni senzori...