Obavijesti

Tech

Komentari 4

Test vatrenog Hyundaija i20: Otrov se čuva u malim bočicama

Test vatrenog Hyundaija i20: Otrov se čuva u malim bočicama
24

Kao i s i30 N, Hyundai je i s manjim i20 N dokazao da zna napraviti izuzetno dobar sportski automobil. I to u vrijeme kad popularnost i prodaja ovakvih auta osjetno pada. Zato zaslužuju veliki respekt za hrabrost

U vrijeme kad je takozvana GTI klasa počela polako izumirati Hyundai je predstavio svoj i30 N, auto koji je postao pravi prodajni hit i koji je dokazao da možda ipak nije još gotovo s uzbudljivim sportskim kompaktima namijenjenima za ljude normalnih platežnih sposobnosti. Kompaktni i30 N grmi i puca iz ispuha, strelovito ubrzava, vrhunski juri kroz zavoje, te nevjerojatno dobro sve to spaja s komforom i diskrecijom svakodnevnog auta kod kojeg sve ta buka i brzina nije potrebna. Auto s dva lica, a na tom tragu sada je nastao i20 N.

Novi mali sportaš i20 N dolazi u vrijeme kad je situacija za kompaktne i gradske (takozvani segment C i B) sportske aute još lošija. Konkurenti koji se još prodaju mogu se nabrojati na prste jedne ruke. Nema više Renaultovih R.S.-a, Peugeotovih GTI-a, Opelovih OPC-a... Zato se uvođenje ovakvog auta na tržište u ovo vrijeme može nazvati prilično nerazumljivim ali i istinski hrabrim potezom. kojeg će ljubitelji sportske vožnje zasigurno pozdraviti. 

Unatoč tome što se čini nerazumljivim potezom, uvođenje novog i20 N je realno logičan potez s obzirom na to da je i30 N vrlo uspješan čime se pokazalo da još ima kupaca za ovakve aute. Također, trkaća verzija i20 već godinama uspješno sudjeluje i pobjeđuje na utrkama u svjetskom reli prvenstvu WRC-u i s i20 N je Hyundai htio pokazati što je naučio u WRC-u. 

I na prvi pogled je jasno da je inspiracija za ovaj auto bio trkaći WRC automobil. Novi i20 N ne izgleda nimalo diskretno. Karoserija je prepuna aerodinamičkih dodataka, tu je i veliki stražnji spojler, tu su veliki 18" naplatci, crveni ukrasi na karoseriji, stražnji difuzor s velikom ispušnom cijevi... Auto ničim ne skriva da je ozbiljan sportaš. 

U njemu je 1,6-litreni turbo motor koji razvija 204 KS što je poprilična snaga za ovako mali i 1190 kg lagani auto. Ubrzanje do 100 km/h traje 6,2 sekunde, a maksimalna brzina je 230 km/h. Tu je i sportski ispuh, 10 mm spuštena karoserija, temeljito prerađen upravljač, ovjes i sportske kočnice. Zato se nadate da će i u vožnji i20 N biti ono što izgledom i tehničkim karakteristikama nagovještava, pravi sportaš zapravo, svojevrsna cestovna verzija WRC auta. 

No kad uđete u njega i upalite motor, i20 N ostavlja prilično civiliziran dojam. Motor brunda, no nije nešto izraženo glasan, iz ispuha nema pucketanja niti je on izraženo glasan... U vožnji se osjeća tvrđi sportski ovjes, no motor na pritisak gasa ne reagira divlje, upravljač nije nešto posebno težak... Sve u svemu, vozi se kao svakodnevni auto s malo tvrđim ovjesom i snažnim motorom. Pritom i ne troši previše. Prosjek testa nam je bio 8,4 l/100 kilometara, i to uz agresivniju i malo bržu vožnju. 

Gdje je onda nastala brutalnost i magija i30 N? Ona se kao i kod njega aktivira pritiskom na tipku. Odaberete li tipkom N način vožnje  auto potpuno mijenja karakter. Iz civiliziranog gradskog auta pretvara se u divljeg sportaša. Ispuh postaje mnogo glasniji i iz njega povremeno odjekuje pucanje i pucketanje, upravljač postaje izuzetno izravan i mnogo tvrđi, motor na svaki pritisak gasa djeluje pomalo divlje. Prava transformacija iz pristojnog gradskog auta u pravo sportsko čudovište, ekstremno kao rijetko koji auto u klasi. 

Također tu je i funkcija međugasa koju je moguće dodatno uključiti. Pri mijenjanju u nižu brzinu auto će sam davati međugas što dodatno poboljšava zvučnu kulisu, ali i čini sportsku vožnju efikasnijom. Tu su individualni N Custom načini namještanja tako da možete primjerice odabrati da motor reagira normalno, volan ostane mekši, a zvuk istodobno ekstremno sportski ili neku drugu kombinaciju karakteristika koja vam odgovara. 

U ekstremno sportskim  postavkama i20 N je pravi užitak za vožnju otvorenom zavojitom cestom. Auto za one koji jednostavno uživaju u jurnjavi i znaju što pritom rade. No ako s takvim postavkama otiđete na autocestu brzo će vas nervirati glasan zvuk ispuha i preizravan upravljač. Stoga je dobro da i20 N pritiskom tipke može potpuno promijeniti svoj karakter i karakteristike. Ta dva ekstremno različita lica su, kao i kod i30 N, velika prednost pred konkurencijom. Rijetko koji gradski sportski auto može biti toliko ekstreman ili pak toliko uglađen. Novi i20 N može oboje. 

Ovo je trenutno jedan od najboljih, a možda i apsolutno najbolji auto u klasi. Ne znamo, još nismo probali sportsku Toyotu Yaris koju svi hvale, pa ne možemo tvrditi da je Hyundai bolji. Ali iz dvoboja ove dvije marke u WRC-u očito smo dobili i dva vrhunska sportska gradska auta koji nam vračaju nadu u to da još uvijek nije sve gotovo i da novi automobili još uvijek mogu biti jako, jako uzbudljivi. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1180 kg
dimenzije: 408 x 178 x 144 cm
obujam: 1596 ccm
snaga: 150 kW/204 KS  
0-100 km/h: 6,2 s
najveća brzina: 230 km/h
potrošnja: 7,0 l/100 km
cijena: 220.027 kn (testni model), 214.990 kn (osnovni i20 N)

 
Važnija oprema Hyundai i20 N Performance

Alunaplatci 18", automatski klima uređaj, pametni ključ, digitalni instrumenti 10,25", dodirni zaslon 10,25", navigacija, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori, BOSE premium audio sustav, bežični punjač za mobitel, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, grijanje upravljača, LED svjetla...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
Ovo je prva fotografija neke zvijezde izvan naše galaksije
ASTRONOMSKI USPJEH

Ovo je prva fotografija neke zvijezde izvan naše galaksije

Astronomi su snimili prvu fotografiju zvijezde izvan naše galaksije koja je udaljena 160.000 svjetlosnih godina od Zemlje. Nalazi se unutar Velikog Magellanova oblaka, jedne od malih galaksija oko Mliječne staze
UŽIVO Pokrovac: Imate 2600 MW koji se ne mogu realizirati. To je par Peljeških mostova
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Pokrovac: Imate 2600 MW koji se ne mogu realizirati. To je par Peljeških mostova

na današnjoj konferenciji Bolja energija. Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.