Uoči Digital Takeovera razgovarali smo s osnivačem i direktorom Agencije 404 Nikolom Vrdoljakom o tome što 2020. godina donosi za video i kakva je budućnost streaminga
Televizija bi uskoro mogla izgledati kao zaslon mobitela
Podaci (Video,Consumer Insights) pokazuju da korisnici na svojim TV ekranima sve više gledaju online videozapise i sadržaj streaming servisa. Mijenja li to u potpunosti način na koji ljudi konzumiraju video sadržaj ili samo mijenja vrstu sadržaja koji gledaju?
Televizija se digitalizira i gleda sve više na zahtjev, video format raste, a zajednički ekran više nije ključan. Linearna televizija će ostati s nama, ali jedino sto će je činiti iznimno bitnom je sport. Sve ostalo gledat ćemo kako i gdje mi to budemo htjeli. I to je super. Možemo reći da je video sadržaj oslobođen okova zajedničkog ekrana.
Kad govorimo o online video sadržaju, više puta smo čuli da se pozornost kod ljudi smanjuje i da je manja od fokusa koji ima zlatna ribica. To je rezultiralo time da su mnogi inzistirali na kreiranju videozapisa kratkog formata, koje je lakše konzumirati, pogotovo u pokretu. No pokazalo se da takav video nema prevelik angažman publike. Hoće li se to možda promijeniti ove godine te dovesti do kreiranja duljih videa?
Velika je rasprava, a i kontroverza, o kapacitetu za pozornost kod ljudi, koji se, vjeruje se, drastično smanjuje. Razmišljam o tome, ali još ne bih znao dati neki sud o tome. Treba još vremena. Ono sto sigurno znam je da je nekad bilo ključno pamtiti informacije a danas ih znati pronaći. Informacije su dostupne. Aparat za razumijevanje informacija i kreiranja mišljenja je ono što trebamo dobiti od edukacije te trebamo razviti interes ili radoznalost da želimo tražiti i spajati informacije koje nađemo. Same informacije više nemaju istu vrijednost kao nekada.
Što se videa tiče kao i u prvom odgovoru mislim da je oslobođen okova zajedničkog ekrana ali i nekoliko dominantnih formi. Reklama više ne mora biti 30 sekundi nego može 6, ili 9 ili 3 minute, pa čak i 10. Film ne mora biti sati pol ili dva da stane u večernji program nego može biti 3 ili 8 sati pa ga gledamo u dijelovima ili čak i bingeamo. Videa će biti sve više i bit će ga u sve više formi.
Na koji način će korištenje live streaminga, video zapisa s pregledom od 360 stupnjeva te interaktivnih videa utjecati na kreiranje online video sadržaja?
Kao što već dugo svi govorimo da će sve biti medijatiziranoj ili posredovano, tako će i sve biti snimano. S dobrim i lošim posljedicama. Ono što sada dobivamo su mogućnosti snimanja koje, su nevjerojatne i koje otvaraju potpuno nove načine korištenja. Za oglašivačku industriju sve nove tehnike znače puno i omogućavaju stvaranje potpuno novog iskustva za naše korisnike.
Možemo li reći da je streaming već postao mainstream i koji su osnovni razlozi koji su doveli do njegovog strelovitog razvoja?
Streaming je apsolutni mainstream, to više nitko ne opovrgava. Sad je utrka samo tko će brže i bolje osvojiti to područje. Kao što sam čitao u jednom članku, još nam nije jasno hoće li televizija biti više kao internet ili internet više kao televizija.
Hoće li stvaranje sve kvalitetnijeg video sadržaja dovesti do zasićenja zbog prevelikog izbora, osobito kod milenijalaca? Na koji način bi streaming servisi mogli riješiti taj problem?
Netko je rekao da je sav biznis u bundlingu i debundling. Kabelska televizija je bundlala kanale zajedno, internet je debundlao sadržaj itd. Sad očekujemo i više niche streaming ponude, a onda i neke bundle mogućnosti. Npr. u sportu očekujem vrlo brzo neke niche streaming servise. Lako bih mogao zamisliti streaming servis regionalnog sporta, primjerice. A kako postoji neka granica koliko je prosječni potrošač spreman potrošiti na pretplate, počet će se pojavljivati bundle ponude. Npr. Disney plus ESPN paket. Ili paket Regionalnog filma i regionalnog sporta. Televizija bi uskoro mogla izgledati kao zaslon mobitela s nizom aplikacija. Ono sto je bitno za sve nas koji se bavimo tržišnim komunikacijama je da padom značenja linearne televizije više nećemo moći natjerati ljude da gledaju reklame koje ne žele. Na nama je da počnemo raditi sadržaj kojeg korisnici žele.
Siguran sam da će mnogi streaming servisi početi otvarati svoje servise advertisingu da bi bili jeftiniji korisniku s cijenom pa će biti prostora i za reklame, ali vjerujem da je na nama da kreiramo dobar sadržaj, kojega god formata.
Prema novom Nielsenovom izvješću, streaming video sadržaja sad čini 19% prosječnog vremena prikaza (podaci za SAD). Hoće li se korisnici u budućnosti pretplaćivati na više streaming servisa i o čemu će to ovisiti?
O tome koliko imaju novca.
Prošle godine je na WMF održan panel "Streaming wars" - o tome koliko je Netflix promijenio način na koji gledamo televizijski sadržaj. Koji su glavni zaključci s tog panela?
Svima je jasno da je streaming značajno promijenio konzumaciju video sadržaja, pa se konverzacija uglavnom vodila o budućnosti i očekivanjima. Ukratko, linearna televizija će još dugo biti s nama, a rat streaming servisa je tek počeo. Ne znamo kako će završiti, ali znamo da će proizvođači sadržaja, od produkcija do glumaca itd., sigurno značajno profitirati. Neposredno i mi u Hrvatskoj to već osjetimo rastom broja snimanja kod nas, ali i potražnjom za lokalnim sadržajem.
Budite dio zajednice koja izaziva promjene
Digital Takeover u organizaciji 24sata uz glavnog sponzora Hrvatskog Telekoma, 13. ožujka okupit će najveće kompanije u Hrvatskoj i šire, vodeće domaće i regionalne decision makere te brojne stručnjake s kojima ćete u sklopu cjelodnevnog programa, moći sudjelovati u aktivnom networkingu, na koji Digital Takeover ove godine stavlja poseban naglasak apostrofirajući ga kao neophodan alat u izgradnji kvalitetne biznis transformacije i općenito poslovne klime u društvu.
Na Digital Takeover stižu predavači svjetske klase
Na najvećem regionalnom summitu & expo predavanje će održati neki od trenutno najutjecajnijih svjetskih i domaćih predavača – keynote speaker Marc Randolph, suosnivač globalnog diva Netflix koji je promijenio navike konzumacije filmskog sadržaja, Stelarc, slavni australski performer i umjetnik koji svojim radom pomiče granice ljudskog tijela, Mate Rimac, čovjek čija se kompanija za izradu dijelova za automobile danas smatra samim vrhom tehnoloških dostignuća, Jan Gulliksen, savjetnik švedskog ministra za digitalizaciju, Ivan Mrvoš, prema Forbesu jedan od 30 najperspektivnijih poduzetnika mlađih od 30 godina, Korado Korlević, vodeći hrvatski astronom i znanstvenik, Lars Silberbauer, digitalni genije iz LEGO svijeta, Dr. Morgaine Gaye, svjetska food futuristica, Tanja Bivic Plankar, predsjednica organizacije Blockchain Alliance Europe, Srini Gopalan, član Uprave Deutsche Telekom AG za Europu, Elias Aalto, suosnivač globalne kompanije za dostavu hrane Wolt, Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije, Robert Machtlinger, izvršni direktor tvrtke FACC AG, Izet Ždralović, direktor Microblinka, Ivan Ročić, predsjednik Uprave Securitas Hrvatska, ali i razni državnici, vizionari, inovatori, tehnološki izumitelji, financijski i digitalni eksperti i marketinški stručnjaci.
Isprobajte najnovija tehnološka dostignuća hrvatskih start-up kompanija
Na summitu će sudjelovati i preko 40 expo izlagača s proizvodima koji su trenutno traženi i na svjetskom tržištu, a samo na Digital Takeoveru imate jedinstvenu priliku uživo vidjeti i isprobati tehnologiju i inovacije koje će vam zasigurno osigurati novo iskustvo. Securitas Hrvatska predstavlja najnovija rješenja za zaštitu pojedinaca i objekata, Mate Rimac sofisticirane Greyp bicikle, Iron Bull atraktivne igračke, AIR-RMLD bespilotnu letjelicu i VR Pole uređaj za projekciju virtualne stvarnosti. Posjetitelji će moći isprobati i čitav niz digitalnih inovacija poput ExRey interaktivne mobilne aplikacije koja će biti premijerno predstavljena, a radi se o tehnologiji koja mijenja način gledanja video sadržaja. Tu je još i čitav niz drugih izlagača poput tvrtke Circuit Mess i Holofication, inovacija poput Hubbig i Duart platforme, niz izlagača koje okuplja zagrebački Zicer, ali i nagrađivanih startup kompanija iz cijele Hrvatske s brojnim tehnološkim dostignućima.
Ne propustite priliku
Digital Takeover svim posjetiteljima osigurava 10% popusta za plaćanja Mastercard® i Maestro® karticama na svim prodajnim mjestima u sklopu konferencije. A imat ćete priliku koristiti i Spotsie, višenamjensku aplikaciju za event management putem koje ćete još jednostavnije networkati i pratiti program summita.
Stoga ne propustite priliku nabavite svoju kartu čija cijena raste 6. ožujka. Kupnjom paketa kotizacija možete ostvariti značajne uštede u odnosu na redovnu vrijednost paketa:
4 + 1 gratis – 20% uštede
9 + 3 gratis – 25% uštede
12 + 5 gratis – 30% uštede