Udio hibrida u novoregistriranim vozilima tako je narastao s 9,9 posto na 11,6 posto, udio električnih vozila s 1,3 na 1,7 posto, a udio hibrida s vanjskim punjenjem povećao se minimalno, s 1,1 na 1,2 posto
Sve više kupujemo hibride i električne aute, no rabljeni iz uvoza su benzinci i dizelaši
Prema podacima Centra za vozila Hrvatske za prvu polovicu 2023. godine, među 72.905 novoregistriranih vozila u kategoriji M1 koja obuhvaća osobna vozila, zabilježeno je 34.503 novih vozila i 38.402 rabljenih vozila. Zanimljivi su podaci o broju novoregistriranih električnih i hibridnih vozila koji ukazuju da se udio osobnih automobila (vozila kategorije M1) s električnim te hibridnim pogonom i dalje postojano povećava.
Među osobnim automobilima (M1 kategorija) u prvoj polovici 2023. godine, bilo je 8.493 osobnih automobila na hibridni pogon. Električni pogon bio je zastupljen kod 1.217 osobnih automobila, a među novoregistriranim vozilima, plug-in hibrida bilo je 878. U odnosu na prvu polovicu 2022. godine, u prvoj polovici ove godine došlo je do povećanja udjela osobnih vozila s električnim i hibridnim pogonom. Udio hibrida u novoregistriranim vozilima tako je narastao s 9,9 posto na 11,6 posto, udio električnih vozila s 1,3 na 1,7 posto, a udio hibrida s vanjskim punjenjem povećao se minimalno, s 1,1 na 1,2 posto.
Razlike postoje i između novih te rabljenih novoregistriranih osobnih vozila. Među novima, u prvoj polovici godine registrirano je čak 20,8 posto hibrida, 2,7 posto vozila s električnim pogonom i 1,4 posto hibrida s vanjskim punjenjem. Među rabljenim osobnim vozilima, udio "ekološki prihvatljivijih vozila" bio je značajno manji. Tako je hibrida bilo tek 3,5 posto, hibrida s vanjskim punjenjem 1 posto, a električnih vozila 0,8 posto.
„Iako se na prvi pogled čini da su trendovi pozitivni, ovako mali apsolutni broj novoregistriranih vozila ne može povoljno utjecati na prosječnu starost vozila za koju očekujemo porast u 2023. godini. Međutim to ne znači da su prosjeku stara vozila neispravna, već da ih je potrebno redovito održavati i ulagati u njih kako bi ih održali na tehnološko-sigurnosnoj razini što bližoj onoj u vrijeme njihove proizvodnje.“, ovom je prigodom istaknuo je Tomislav Škreblin, pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.