Krajem rujna, jedan od tri korisnika fiksnog interneta ima ugovorene brzine pristupa veće od 100 Mbit/s u Hrvatskoj, navodi HAKOM koji ističe i da je broj ljudi s optikom veći za 30 posto u odnosu na lani
Svaki treći korisnik ima brzinu veću od 100 Mbit/s u Hrvatskoj
Na tržištu elektroničkih komunikacija nastavlja se pozitivan trend ulaganja, objavio je HAKOM u petak navodeći da su ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) 17 posto viša, dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija devet posto viša u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Ukupni prihodi na tržištu u prva tri tromjesečja iznosili su 8.9 milijardi kuna i veći su 3,2 posto, najviše zbog usluga širokopojasnog pristupa internetu s rastom od šest posto, najma mreže i vodova s rastom od 3,2 posto i naplatne televizije čiji su prihodi bili četiri posto veći.
Migracija korisnika na svjetlovodnu FttH/B tehnologiju nastavila se ove jeseni, prvenstveno onih koji su do tada koristili pristup internetu bakrenim paricama. Broj takvih priključaka raste za oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju u prosjeku raste za 26 posto.
Raste i udio korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s, koji je krajem rujna iznosio 34 posto, odnosno jedan od tri korisnika fiksnog interneta ima ugovorene ovakve brzine pristupa.
Trajanje poziva stranih državljana u roamingu ukazuje na dobru turističku sezonu te je u ljetnim mjesecima potrošeno 460 milijuna roaming minuta razgovara, što je, uspoređujući isto razdoblje 2021., rast od dva posto.
Broj poslanih SMS i MMS poruka očekivano je znatno niži u odnosu na lani (smanjenje od 21 posto, odnosno 30 posto).
Broj priključaka naplatne televizije stagnira i samo ih je oko četiri tisuće više nego u trećem tromjesečju prošle godine. Krajem rujna takvih je priključaka bilo 877 tisuća, ukupni prihodi od usluga rasli su za 4,3 posto, a gotovo 63 posto kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije.
Za usporedbu, u trećem tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.
Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži i u ovom tromjesečju bilježi pad. U odnosu na isto promatrano razdoblje 2021., ukupni odlazni promet operatora nepokretne javne komunikacijske mreže manji je za jedan posto, ukupni prihodi niži su 7,5 posto, a broj korisnika smanjen je za 1,8 posto.