Javna rasprava za prijedloge kurikuluma traje do petka, 22. veljače, no završavaju i mandati radnih skupina. Do ponedjeljka će nastavnicima iz Ministarstva stići i anketni listići za lektiru
Svađe oko povijesti, ne zna se tko će preraditi kurikulum
Javna rasprava o prijedlozima kurikuluma povijesti i tjelesnog završava u petak, 22. veljače. No zasad nije jasno tko će po tome novom e-savjetovanju doraditi kurikulume, jer ističu i mandati radnim skupinama.
Naime, mandat radnih skupina, prema javnom natječaju iz studenog, završava objavom izvješća o provedenom javnom savjetovanju. To je najkasnije mjesec dana od zatvaranja javnog savjetovanja. E-savjetovanje po kojem je izrađen sporni kurikulum završeno je 15. prosinca, pa je po tome radnoj skupini mandat istekao. No još nisu objavljena izvješća, što dodatno komplicira proceduru.
No kako nam pojašnjavaju u ministarstvu znanosti i obrazovanja, radnoj skupini mandat se može produljiti ili se može izabrati nova radna skupina, te to, kazali su nam, neće biti problem. Ministarstvo bi se o svemu trebalo očitovati do ponedjeljka, a kako je sama ministrica istaknula u utorak, najvažnije je da taj kurikulum bude unaprijeđen i bolji od postojećeg i da učenici smanje bubanje nepotrebnih činjenica, nego da se kurikulum donosi brzo.
Za kurikulum povijesti do srijede je došlo 48 primjedbi, prijedloga i drugih reakcija, a Blaženka Divjak pojasnila je zašto je zatražila novo e-savjetovanje:
- Tri su glavna razloga da sam kurikulum Povijesti umjesto u Narodne novine poslala u novu javnu raspravu. Bila sam nezadovoljna prijedlogom koji sam dobila od Ekspertne radne skupine i o tome sam, naravno, obavijestila kolegu Fuchsa. Razlozi su jednostavni. Prije svega, prevelika količina sadržaja. Veća nego sada. Drugo, relativizacija Holokausta je nešto što narušava međunarodni ugled Hrvatske ukoliko to ne adresiramo kako treba i treće, novi novi koncepti koji nisu raspravljeni u znanstvenoj i stručnoj javnosti.
Samo e-savjetovanje pokazalo se kao pravo malo bojno polje između onih koji se protive novome prijedlogu zbog preopširnosti i nestručnosti, te onih koji smatraju kako ovaj kurikulum nastavnicima daje mnogo bolje polazišne točke za rad od prethodnog prijedloga.
Kako saznajemo, kroz dan, dva bit će poslani i anketni listići nastavnicima za preporučeni popis lektire.