U usporedbi s Toyotom koja je 2015. proizvela 10,800.000 novih auta, Porsche se s 225.000 auta doima poput patuljka. Ipak, brojke su mu sedam puta veće od onih koje ima prvi konkurent
Superautomobili: Bogataši koji rasipaju novac i veliki gubitnici
U usporedbi s poznatim proizvođačima supersportskih automobila, Porsche se može smatrati divom.
Kako i ne bi kad ukupna proizvodnja Ferrarija iznosi 3 posto, Lamborghinija 1,1 posto, a McLarena 0,1 posto Porscheove proizvodnje! Utrostručio ju je u zadnjem desetljeću zahvaljujući Cayenneu, Panameri i Macanu, no svjesni su njegovi čelnici kako moraju ograničiti proizvodnju, jer što je više proizvedenih auta, teže se naplaćuje ekskluzivnost.
Najpoznatiji Porscheov model, legendarni 911 lani je proizveden u nešto “skromnijih”, no i nadalje značajnih 39.000 primjeraka te u gami modela iz Stuttgarta donekle balansira između ekskluzivnosti i dostupnosti. I Maserati se u utrci za profitom poprilično “omasovio”. S prosječnih 6000 proizvedenih primjeraka iz 2012. godine, došao je do 32.474 auta prošle godine. S novim SUV-om Levante i kupeom Alfieri Maserati namjerava proizvoditi 75.000 auta godišnje.
U Ferrariju su granice postavili niže. Unatoč rastu i rekordnoj 2015. godini, kad su proizvedena 7664 auta, najavljena je proizvodnja 9000 auta godišnje. Britanski Aston Martin s 1250 zaposlenih proizvodi 6200 auta godišnje. Otkako je Lamborghini prodan VW grupi, proizvodnja je narasla s 296 auta u 2000. na rekordnih 2530 automobila u 2015. McLaren je 2015. uveo drugu smjenu ne bi li zadovoljio potražnju za 1654 unaprijed rasprodana modela kupcima iz trideset zemalja. Prestižni Bugatti, Pagani i Koenigsegg godišnje proizvode sveukupno 78 auta. U Bugattiju, koji je u cijelosti vlasništvo VW grupe, godišnje se proizvode do 40 auta, a ukupno je 71 osoba zaposlena u toj prestižnoj tvrtki.
Drukčiji poslovni model imaju talijanski Pagani i švedski Koenigsegg. Relativno malene radionice u posve privatnom vlasništvu godišnje proizvode po dvadesetak automobila čije se cijene kreću od milijun i pol eura naviše. Čitavu temu o supertvornicama pročitajte u novom broju magazina Auto start.