Obavijesti

Tech

Komentari 204

Što kupuju Hrvati? I kad je o autima riječ, razjedinjeni smo

Što kupuju Hrvati? I kad je o autima riječ, razjedinjeni smo
4

Regionalne razlike u Hrvatskoj dolaze do izražaja i kad su posrijedi automobili - svaka regija ima svoj ukus. U Međimurju se najbolje prodaje Kia, a u Zagrebu VW

Hrvatsko tržište je u proteklih godinu dana nastavilo padati. Prodano je manje od 28.000 novih automobila što je poražavajući rezultat, a podjednake su i prognoze za 2014. godinu. Ipak, iza ovih tužnih podataka kriju se i interesantne priče. Provjerili smo u kojem dijelu Hrvatske kupuju i registriraju koje marke i došli do izuzetno zanimljivih podataka. Volkswagen je kralj tržišta, no u nekim županijama je daleko od vodećeg mjesta, čak igra i marginalnu ulogu. S druge strane, marke poput Suzukija, koje imaju manji udio u ukupnoj prodaji, u nekim dijelovima Hrvatske imaju vodeću ulogu. Prema podacima JATO Dynamics za 2013. godinu, u Hrvatskoj je najviše prodano Volkswagena - 4701 primjerak. Slijedi Opel (2693), Peugeot (2047) pa Hyundai, Škoda, Renault, Citroën, Kia, Ford, a top 10 zatvara Toyota. 

Volkswagen je najprodavanija marka u čak 12 županija te u Zagrebu, no nije svugdje toliko dominantan. Štoviše, u nekim krajevima Hrvatske potpuno je neprimjetan u odnosu na konkurenciju. Na primjer, u Virovitičko-podravskoj je, prema podacima Promocije plus, do 1. prosinca bilo registrirano samo 37 VW-a, a istodobno je vlasnike našlo 130 Opela i čak 224 Peugeota. Peugeot je najpopularniji i u Istri te u Varaždinskoj županiji. Opel je pak vodeći u Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji. Najveće iznenađenje bez sumnje predstavlja Međimurska županija, u kojoj je tržišni lider Kia. Otkud tolike razlike u regijama Lijepe naše moguće je objasniti na nekoliko načina. Kao prvo, tu je tradicija, a ona je izraženija u konzervativnijim krajevima, u kojima se najbolje prodaju konzervativne marke Volkswagen i Opel. 

Liberalnije sredine poput Međimurske i Istarske županije očito biraju na drugi način. No nije sve u ukusu kupca, tradiciji i mentalitetu. Dosta utjecaja na prodajne rezultate imaju i prodavatelji. Rijetko tko će kupiti auto neke marke ako mu je najbliži servis i salon udaljen 100 kilometara, ili je njegov lokalni prodavatelj na lošem glasu. Na primjer, Suzuki je u Splitsko-dalmatinskoj županiji prodao 161 automobil, dvostruko više nego u Zagrebu. Situacija postaje jasnija ako znate da se u Splitu nalazi najveći Suzuki salon u ovom dijelu Europe. Suprotni primjer je Opel u Zadarskoj županiji. Rad njegova prodavatelja za posljedicu ima to da je Peugeot dvostruko, a Volkswagen gotovo pet puta prodavaniji. U susjednoj Šibenskoj županiji taj isti Peugeot nakon propasti glavnog prodavatelja igra marginalnu ulogu, pa je registrirano samo 14 automobila, što je 50% slabiji rezultat od, na primjer, Audija. 

Najtužnija situacija je u Ličko-senjskoj županiji. Tamo kao da nema salona ni novca za automobile pa je tako prošle godine prodano tek 20 Volkswagena, 12 Opela, četiri Škode, dva Citroëna i jedna Mazda. 

U Istri caruju Francuzi

U Istarskoj Županiji najprodavanija marka je Peugeot, a cijenjeni su i ostali francuski proizvođači, tako da se i Renault i Citroën nalaze u top 5 najprodavanijih. S druge strane, Istrijani ne vole Opel i Škodu koji ovdje bilježe mnogo manji udio u prodaji nego u ostatku Hrvatske.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Peugeot (139)
2. Hyundai (133)
3. Citroën (106)
4. VW (102) 
4. Renault (102)

Zagreb je pravo ogledalo Hrvatske

Poredak najuspješnijih u gradu Zagrebu je vrlo sličan ukupnom poretku na cijelom hrvatskom tržištu. Prvi je Volkswagen, drugi je Opel, a ističe se i Škoda zbog velikog broja automobila koje u Zagrebu kupuju tvrtke. U Zagrebu je prodano i 24 Porschea, dvostruko više nego automobila marke Alfa Romeo.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (1142)
2. Opel (759)
3. Škoda (564)
4. Citroën (525)
5. Peugeot (509)

U Dalmaciji se ističe Suzuki

Iako je Volkswagen uvjerljivo najprodavaniji, u ostatku poretka u Splitsko-dalmatinskoj županiji rezultati su vrlo čudni. Treći je Suzuki, koji ovdje proda dvostruko više nego u zagrebačkoj regiji i gotovo 50 posto svoje ukupne prodaje. Dalmatinci vole i Kiju i Ford, a ne prolaze loše ni marke s vrha ukupnog poretka, poput Peugeota ili Opela.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (292)
2. Peugeot (172)
3. Suzuki (161)
4. Opel (152)
5. Ford (148)

Daruvarske tablice na Volkswagenima

Bjelovarsko-bilogorska županija je zbog niskog troška osiguranja i dalje hit kod registracije. Velik dio službenih automobila registrira se pod daruvarskim tablicama, a koju je to dimenziju dostiglo, govori to što se u županiji registrira gotovo jednak broj VW-a kao u Zagrebu. Popularne su i Škode, Audiji, uglavnom tipični odabir velikih tvrtki. 

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (1001)
2. Škoda (219)
3. Opel (172)
4. Audi (119)
5. Peugeot (91)

Međimurci su zaljubljeni u Korejce

Ni Nijemci, ni Francuzi, ni Japanci... U Međimurskoj županiji apsolutni su vladari Korejci. Najprodavanija marka je Kia sa 107 prodanih automobila, drugi je Volkswagen, a već na trećemu mjestu su opet Korejci - Hyundai sa 60 automobila. No tu nije kraj neobičnostima u Međimurskoj županiji. Druga marka u Hrvatskoj, Opel, ovdje se prodaje loše. Na primjer, slabija je po prodaji i od Seata.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Kia (107)
2. Volkswagen (81)
3. Hyundai (60)
4. Seat (29)
5. Opel (26)

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 204
OpenAI-ov ChatGPT dostupan za telefonske razgovore i poruke
NOVA ZNAČAJKA

OpenAI-ov ChatGPT dostupan za telefonske razgovore i poruke

Matična tvrtka ChatGPT-a, OpenAI, predstavila je novu značajku WhatsAppa, omogućujući američkim korisnicima da razgovaraju s chatbotom
Crypto All-Stars osigurava impresivnih 13 milijuna dolara u pretprodaji, ostalo je samo 8 dana do kraja
$STARS

Crypto All-Stars osigurava impresivnih 13 milijuna dolara u pretprodaji, ostalo je samo 8 dana do kraja

Nedavno lansirani multi-chain protokol za staking kriptovaluta-meme, Crypto All-Stars ($STARS), uspješno je prikupio više od 13 milijuna dolara financiranja, pozicionirajući se kao jedna od najvećih pretprodaja ove godine
Cijena Bitcoina pada dok neki investitori prelaze na ICO $BEST tokena
$BEST

Cijena Bitcoina pada dok neki investitori prelaze na ICO $BEST tokena

Bitcoin je u posljednja 24 sata doživio pad od 3%, što je izazvalo širu nesigurnost na tržištu