Obavijesti

Tech

Komentari 17

Stigla 'električna E-klasa': EQE je impresivna limuzina na struju s dosegom do čak 671 kilometar

Stigla 'električna E-klasa': EQE je impresivna limuzina na struju s dosegom do čak 671 kilometar
20

Kao i kod klasične E-klase, nudi se niz izvedbi, od 'civilnih' s 245 KS, do izrazito sportske koja razvija brutalnih 687 KS. Zbog odlične aerodinamike i efikasnog pogona doseg je na razini najboljih na svijetu

Novi EQE stigao je u Hrvatsku. Iako se radi o isključivo električnom automobilu, već na prvu jasno nam je da je riječ o tipičnom Mercedesu uz kojeg se vežu samo superlativi. Električni pandan E-klasi, velika je limuzina dužine 494 centimetara i mase do gotovo 2,4 tone. 

Na prvi pogled jasno je da se radi o električnom Mercedesu jer prednja maska je zatvorena, čitav automobil je oblikovan više futuristički, dosta inspiriran izgledom većeg EQS-a, od kojeg preuzima i mnogo tehnologije, od pogona do drugih detalja. Iza impresivnog izgleda upakirana je vrhunska aerodinamika s koeficijentom od samo 0,22 što znatno pridonosi i manjoj potrošnji, a tako posljedično i većem dosegu. 

Unutrašnjost je tipični tehno minimalizam. Broj tipki je sveden na minimum, a većinom funkcija se upravlja ogromnim okomito postavljenim središnjim dodirnim zaslonom. Ispred vozača su raskošni dodirni instrumenti. Posebno dojmljiva je ponuda prostora koja je gotovo na razini klasične S-klase. 

Za pogon je Mercedes pripremio raznovrsnu ponudu motora i baterija tako da se nudi čak sedam različitih pogonskih varijanti. Osnovne imaju stražnji pogon, a snažnije serijski dolaze s dva elektromotora i pogonom na sve kotače. Ulazni model je EQE 300 s 245 KS i baterijom od 89 kWh. Njegov deklarirani WLTP doseg je 639 kilometara. Iznad njega smješten je 350 s istom baterijom, dosegom i 292 KS, a EQE 350+ ima istu snagu, ali veću bateriju od 91 kWh i doseg do 669 km. Ujedno to je i model s najvećim dosegom. 

Ostale izvedbe imaju pogon na sve kotače i baterije od 91 kWh. EQE 350 4MATIC ima 292 KS i doseg od 597 km. EQE 500 razvija 408 KS i ima 596 km dosega. Vrh ponude su AMG verzije EQE 43 i 53 sa 476 i 625 (687 KS u Boost načinu). 

EQE-a omogućuje punjenje vrlo visokom snagom od 170 kW, na DC napajanju i 11 odnosno 22 kW na AC struji. Mercedes nudi vrlo obećavajuće jamstvo na bateriju u trajanju od 10 godina ili 250.000 kilometara: Garantiraju da uz toliku kilometražu ili za to vrijeme raspoloživi kapacitet baterije neće pasti ispod 70 posto. S obzirom na to da većina konkurenata ne nudi više od 7,8 godina jamstva i više od 150.000 kilometara čini se da Mercedes ima nešto više povjerenja u svoju bateriju. 

Izuzmemo li električnu pogonsku tehnologiju EQE je također pravi biser tehnologija. Dići se takozvanim Hyperscreen sučeljem i dobro poznatom MBUX infotainment tehnologijom. Tu su i električno otvaranje prednjih vrata te mnogo drugih komfornih i sigurnosnih sustava. 

Osnovni EQE 300 košta 570.361 kunu što je oko 120.000 kuna više od osnovne E-klase koja je osjetno slabije motorizirana. Usporedimo li EQE s E-klasom podjednake snage (E 300) električni model je skuplji oko 50.000 kuna. Što se "više penjemo" po cjeniku električni model postaje povoljniji. Primjerice. Najskuplji EQE  AMG 53 s 625 KS tako je gotovo 400 tisuća kuna jeftiniji od  benzinskog AMG E 63 S koji ima 612 KS. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 17
Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati
VRLO VAŽNO

Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati

Stopa kolorektalnog raka među osobama mlađima od 50 godina raste od 1990-ih, a točan razlog ovog porasta još nije poznat. Stručnjaci smatraju da je uzrok povezan sa stilom života i okolišnim faktorima
Vanga je prorekla sve, čak i kad će svijet završiti: Ovo su savjeti i upozorenja koja je ostavila...
MISTIČNA SLIJEPA PROROČICA

Vanga je prorekla sve, čak i kad će svijet završiti: Ovo su savjeti i upozorenja koja je ostavila...

Proučavala je ljude koji su joj dolazili na 'konzultacije', u njenom društvu su navodno bili razni svjetski moćnici, stručnjaci za Vangu govore kako ih je mogla sve 'pročitati kao knjigu'...
Analitičar: Kalik se s trenerima često svađao oko pozicije...
JOSIP PAUŠIĆ ZA 24SATA

Analitičar: Kalik se s trenerima često svađao oko pozicije...

Nije htio igrati ‘desetku’, gdje sada briljira. Valdas Dambrauskas znao ga je potjerati s treninga. A za Rijekin ‘Arsenalov korner’ zaslužan je Krizmanić, igrač Gorice