Ove godine bilježi se drastičan pad prodaje automobila s dizelskim motorom. Nakon pet godina dizel više nije energent broj jedan kod novih auta
Smrt dizelu: Oni su vrsta koja izumire i na cestama Hrvatske
Automobili s dizelskim motorom su vrsta koja izumire. Neke marke poput Toyote već su se gotovo potpuno odrekle dizelskih motora, a također je sve više manjih modela koji se zbog smanjenog interesa ne nude s dizelskim motorima. Svjež primjer za to je nova Škoda Fabia.
Glavni razlog naglog i drastičnog pada interesa za automobile s dizelskim motorima je svjetska “antidizel kampanja”, koja je očito doprijela i do Hrvatske. Na svakodnevne vijesti o štetnosti dizela i zabranama za njihovu vožnju niti prosječni hrvatski kupac, koji je tradicionalno naklonjen dizelu, očito nije mogao ostati ravnodušan.
Tu je još jedan veliki problem. Kako bi udovoljili sve strožim normama o ispušnim plinovima, dizelski automobili moraju koristiti sve skuplje sustave pročišćavanja, što drastično utječe i na povećanje njihove cijene. Benzinci koji su se potrošnjom posljednjih desetak godina opasno približili dizelskim motorima još su jedan faktor koji govori protiv automobila s dizelskim motorima.
Zbog svega toga dizeli su sve manje tražena roba, a prije nekoliko godina činilo se da će u potpunosti potisnuti benzince. Tako je bilo i na našem tržištu. Još i prošle godine automobili s dizelskim motorima su držali 55% tržišta novih automobila, a 2015., kad su bili na vrhuncu, gotovo dvije trećine, 62% tržišta.
U prvih osam mjeseci ove godine dizeli su naglo pali na 41,5% tržišta, a njihov udio i dalje iz mjeseca u mjesec pada. S obzirom na to da će se taj trend neminovno nastaviti, dizeli su bez sumnje osuđeni na propast. U bliskoj budućnosti više gotovo neće biti automobila na dizelski pogon, dizelski motori vratit će se tamo gdje su bili prije četrdeset do pedeset godina, uz rijetke iznimke pokretat će samo brodove, kamione i radne strojeve. Idućih nekoliko desetljeća opet pripadaju benzinu jer se ostali alternativni pogoni vrlo sporo šire.
Mediji su puni priča o električnim i hibridnim automobilima, no njihovi udjeli na tržištu su gotovo zanemarivi. Na tisuću benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj se proda otprilike jedan električni i desetak hibridnih automobila. A iz godine u godinu njihov udio tek minimalno raste. I na svjetskoj razini udio električnih automobila je zanemariv. S plug-in hibridima čine manje od 1% prodaje. Niti plin nije popularan među kupcima novih auta. Već godinama drži mali udio uglavnom oko 1 posto.
Bio je uvjerljivo najpopularniji i sad se vraća
Do prošle godine broj jedan, a sada u velikom padu
I dalje se prodaje zanemarivo malo auta na struju
Raste posljednjih pet godina, no rast nije silovit
Broj novih auta s plinom posljednjih godina stagnira