Aplikaciju koja pomaže u vođenju farme analizirajući dostupne podatke za svaku životinju, koristi sve više velikih farmi u svijetu, iako nisu uopće ulagali u reklame...
Slavonska aplikacija za farme koristi se u 14 zemalja svijeta
Matija Kopić, utemeljitelj i šef osječkog Farmerona, jedne od najpoznatijih domaćih startup tvrtki, na startup srijedi u HGK savjetovao je programerima i onima razmišljaju o pokretanju sličnog projekta da krenu što prije programirati i da ne čekaju. Naglasio je i kako nije istina da se ne može uspjeti iz Hrvatske.
Farmeron je aplikacija koja farmerima pomaže u vođenju sustava i izračunu isplativosti njihova posla, i dok je neki nazivaju "Facebookom za krave", Kopić kaže kako se prije radi o Google Analyticsu za krave. Aplikacija pomaže u optimiziranju proizvodnje, ali i stvaranju izvještaja koji se mogu koristiti primjerice za dobivanje kredita. Tvrtku u Hrvatskoj osnovali su prije godinu i pol te su i prvi klijenti bili domaće farme, a danas se njihov proizvod koristi na 368 farmi u 14 različitih zemalja. Od početnih dvoje ljudi, u Farmeronu ih sada radi petero, a uskoro će zaposliti još dvoje radnika.
Kopić je na druženju u HGK govorio o iskustvima kroz koja su u to vrijeme prošli, kako su dolazili do investitora, ali i kroz koje su pravne zavrzlame morali proći u pokretanju tvrtke u SAD-u. Dosad su od raznih investitora prikupili oko 200.000 dolara, a posljednja je bila od fonda 500Startups Davea Mclurea, To je uključivalo i odlazak u Silicijsku dolinu gdje su nekoliko mjeseci bili u poduzetničkom inkubatoru. Farmeron je bio jedna od tri europske mlade tvrtke, među 30-ak sličnih.
Kopić je ispričao kako je baš taj odlazak u SAD bio iznimno koristan. Tamo su naučili i praktične stvari potrebne za mlade poduzetnike, poput prodaje, ali sklopili brojne kontakte. Prihvaćanje posljednje investicije i odlazak u SAD bili su uvjetovani i time što je najveći broj korisnika i interes bio iz SAD-a. Kopić navodi da se sada okreću velikim farmama, a objašnjavajući model naplate na svojoj stranici kratko je objasnio da se naplaćuje po životinji i po mjesecu.
Farmeron planiraju razvijati tako da u Hrvatskoj ostaju razvoj i tehnologija kompanije, dok će prodaja i marketing se obavljati u SAD-u. Kopić kaže i kako su još u ranoj fazi razvoja, a da će ova godina biti godina pozicioniranja na tržištu te će krenuti u snažniji prodor i marketinške kampanje, u što dosad nisu uopće ulagali.