Range Rover Sport je jedan od najimpresivnijih SUV-ova današnjice.Gotovo sav luksuz i udobnost klasičnog Range Rovera spaja sa sportskim voznim karakteristikama za više užitka u vožnji
Sitgao novi Range Rover Sport : U gradu je šminker, a na terenu može i kroz 90 cm duboku vodu
Range Rover Sport je u svijet automobila ušao 2005. godine i instantno postao veliki uspjeh. Čak 450.000 primjeraka prodanih do danas ogroman je broj s obzirom na to o kako se velikom i skupom automobilu radi. Druga generacija stigla je 2013. godine, a sada je stiglo vrijeme i za treću koja opet pomiče sve granice. Bez pretjerivanja, trenutno je teško naći neki model u klasi koji bi svim svojim karakteristikama ravnopravno parirao ovom impresivnom velikom SUV-u.
Novi Range Rover Sport nešto je "umjereniji" i prizemniji model od luksuznog Range Rovera.U odnosu na njega luksuz i udobnost su na nešto nižoj razini (da ne bi bilo zabune Sport je iznimno luksuzan automobil), a dizajn i vozne karakteristike su malo više sportske.
Range Rover Sport je nastao na potpuno novoj platformi koja je 20 posto lakša i oko 35 posto čvršća od one koju je koristio prethodnik. To jasno doprinosi voznim osobinama ali i sigurnosti. Dizajn je vrlo atraktivan, dosta agresivan i u skladu s trendovima drugih modela Range Rovera u posljednjih nekoliko godina. Prednji i stražnji dijelovi su impozantni i agresivni, bočna silueta je prepoznatljivo i nepogrešivo Range Rover, a dojam podižu i ogromni naplatci koji se, ovisno o izvedbi i opremi, kreću od 20 do divovskih 23 inča. Impresivna pojava koja nigdje neće proći nezamijećena ima i svoju funkcionalnu stranu. Aerodinamika je rekordna u klasi s koeficijentom od samo 0,29. Vrijednost je to koje se ne bi "postidili" ni mnogi automobili koji nisu SUV-ovi.
U unutrašnjosti Range Rover Sport izgleda kao luksuzna krstarica najviše klase. I u pogledu prostora i u pogledu dizajna i u pogledu opremljenosti. Razina luksuza je podignuta za jednu stepenicu u odnosu na prethodnika, a tu je i mnogo novih tehnologija. Najprimjetniji detalj u unutrašnjosti je zakošena središnja konzola koja na vrhu završava takozvanim "plutajućim" dodirnim zaslonom. detalj koji je prilično ergonomičan i vrlo atraktivno izgleda. Dijagonala ovog velikog zaslona je 13,1 inča, a ispod njega se nalaze klasične komande klime i ručica mjenjača. Izravno ispred vozača su bogati digitalni instrumenti i vrlo mali upravljač koji dodatno pojačava sportski dojam. Od novih tehnologija najvažnije je govorno upravljanje putem Amazon Alexe, no ta funkcija, na žalost, u Hrvatskoj još neko vrijeme neće biti dostupna.
Za pogon je zaslužna široka paleta benzinaca dizelaša i plug-in hibridnih pogonskih sustava i Range Rover je po tome među najbogatijim modelima u klasi. Dizelski motori obujma 3 litre sa šest cilindra i blagom hibridnom tehnologijom namijenjeni su onima koji će mnogo putovati te razvijaju 249 i 350 KS. Benzinci su namijenjeni onima koji žele još bolje performanse i još više uzbuđenja. Blagi hibridni motori dostupni su u dvije izvedbe. V6 varijanta s 3 litre obujma ima 400 KS, a V8 s 4,4 litre obujma čak 530 KS, što je model sa samog vrha ponude. Za one koji traže vrhunske performanse i uštedu na kraćim dionicama na raspolaganju su plug-in hibridi s trolitrenim V6 benzincima koji uz pomoć elektromotora razvijaju 440 i 510 KS. Plug in hibridi imaju vrlo veliki električni doseg od čak 113 kilometara, a tako je i prosječna potrošnja po WLTP-u izrazito niska - 0,8 do 0,9 litara na 100 kilometara.
Jasno je da je većina izvedba novog Sporta izuzetno moćna prilikom ubrzanja no tu su i druge vozne osobine koje impresioniraju. Svi modeli imaju pogon na sve kotače, tu je i poboljšani zračni ovjes s četiri različite visine, odnosno udaljenosti od tla. Upravljanje je na sve kotače što olakšava manevriranje na manjem prostoru i poboljšava dinamičke osobine pri bržoj vožnji zavojima. Kada je u pitanju terenska vožnja Range Rover ne radi kompromise. Iako većini vozača to nije previše bitno ovo može biti izuzetno sposoban terenac, Range Rover tvrdi da je najmoćniji SUV ikada. Tu je čak osam elektronski reguliranih načina rada ze terensku vožnju, a automobil je sposoban savladati izuzetno izazovne prepreke, poput vode duboke čak 90 centimetara, To znači da bezbrižno možete voziti i kad je više od pola auta u vodi.
Što se ostalih tehnologija tiče Range Rover je posebno ponosan na svjetla koja su digitalni LED s 1,3 milijuna sićušnih zrcala. Tvrde da su najnaprednija u klasi. Svjetla automatski izoliraju do 16 objekata ispred auta te njih neće zasljepljivati dok će oko njih svijetliti maksimalnim intenzitetom do udaljenosti od čak pola kilometra. Tu je i sustav automatskog parkiranja koji može funkcionirati i putem mobilne aplikacije, a za udobnost se brine sustav aktivnog poništavanja buke putem zvučnika automobila. Impresivni su i premium audio sustavi Meridian s 800 do čak 1430 W izlazne snage i do 33 zvučnika! Za zabavu i razbibrigu na stražnjim sjedalima tu je par zakrivljenih ekrana od 11,4 inča. U opremi je i tehnologija ionizacije zraka.
Novi Range Rover Sport nudi se u četiri razine opreme, tu je čak 37 kombinacija vanjskog izgleda, osam vrsta paketa dodatne opreme, šest boja unutrašnjeg uređenja. Najjeftiniji model u ponudi je plug-in hibrid koji košta od 798.000 kuna (zbog male trošarine). Dizel, iako osjetno slabiji je zbog trošarine osjetno skuplji i košta od 859.755 kuna. Osnovni benzinac kupci će platiti 967.434 kune. Interes za automobil je prilično velik i hrvatski uvoznik se već pohvalio s više od 40 narudžbi. Rok čekanja za isporuku je trenutno od 9 do 12 mjeseci.