Testirali smo obnovljenu verziju Opelovog SUV Crossovera. Iako je samo riječ o redizajnu auto znatno drugačije izgleda, doima se luksuznije, a i pruža drugačiji, bolji osjećaj u vožnji
Redizajnirani Opel Crossland je bolji i upečatljiviji nego prije
Najvažnije novosti kod redizajniranog Crosslanda su bitno promijenjen izgled, bolje vozne karakteristike i novo ime. Naime, auto se do sada zvao Crossland X, a Opel je odlučio izbaciti nepotrebno dodatno slovo, kao što je to učinio i kod Mokke.
Od Mokke je preuzet i dizajn. Na prednjem dijelu je sve novo osim svjetala čiji izgled nije mijenjan. Crossland je dobio takozvani Opel Visor, upečatljivu masku koja je s drugim manjim promjenama potpuno promijenila dizajnerski karakter auta. Možda se nekima Crossland sada neće sviđati kao prije, no sigurno je mnogo više onih koji pozitivno gledaju na ovu promjenu.
Unutrašnjost je, izuzev manjih promjena, ostala gotovo ista kao kod prethodnika, no na testnom autu su primjetne neke promjene. Najvažnija su sjedala presvučena alkantarom i vinilom. Ova ergonomska sjedala izgledaju zaista luksuzno i dodatno podižu dojam koji ostavlja automobil. Novi je i infotainment sustav koji je smješten na prilično velikom dodirnom zaslonu do 8".
Testirani auto iznutra izgleda vrlo bogato, a to je i logično je je riječ o najopremljenijoj i najskupljoj varijanti Crosslanda na cjeniku. kao i sve druge varijante Crosslanda auto je u unutrašnjosti izuzetno prostran za klasu malih SUV-ova. Straga mjesta ima više od prosjeka klase, a dodatna prednost je pomična stražnja klupa pomoću koje možete birati više mjesta straga ili u prtljažniku. Ovisno o njenom položaju obujam prtljažnika iznosi 410 do 520 litara. Zaista raskošno.
I u pogledu pogona testirani auto je najekskluzivnija kombinacija koju Opel nudi kod Crosslanda. Motor je dizelski ima obujam 1,5 litara i godine dokazivanja iza sebe. Kroz te godine se ovaj motor u raznim Peugeotima, Citroënima, a recentno i u Opelima profilirao kao ponajbolji agregat u klasi. U ovoj verziji razvija 120 KS i kao što smo to navikli radi iznimno mirno, tiho i ugodno. U Crosslandu Crosslandu je ovaj motor serijski uparen s vrlo dobrim automatskim mjenjačem sa šest brzina.
Performanse nisu spektakularne. Ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, a maksimalna brzina je 183 km/h no više za ovaj, strogo obiteljski, tip automobila nije ni potrebno. Crossland nije zamišljen za jurnjavu i sportsku vožnju iako se u njoj nakon redizajna snalazi bolje nego prije. Ovjes je modificiran novim oprugama i amortizerima, te automobil zbog toga pruža veći komfor ali i agilnost u vožnji. Također, upravljač pruža više povratnih povratnih informacija o vožnji te je precizniji.
Potrošnja goriva na testu je bila vrlo mala, kao što smo to i navikli kod ovog motora. U gradskoj gužvi smo trošili 6,2 l/100 kilometara, a prosjek čitavog testa koji je uključivao i dosta vožnje na otvorenoj cesti iznosio je 5,4 l/100 kilometara.
Crossland je odličan obiteljski SUV za razumne novce. Naravno da će se rijetki odlučiti za ovu verziju, no osnovni model za 136.291 kunu ili osnovni dizel za 155.746 kuna zvuče vrlo primamljivo s obzirom na to koliko upotrebljiv i udoban auto se dobiva za taj novac.
masa: 1361 kg
dimenzije: 423 x 177 x 161 cm
obujam: 1499 ccm
snaga: 88 kW/120 KS
0-100 km/h: 11,5 s
najveća brzina: 183 km/h
potrošnja: 4,9 - 5,2 l/100 km
cijena: 211.131 kn (testni model), 136.291 kn (osnovni model )
Važnija oprema Opel Crossland Ultimate 1.5 D
Alunaplatci 17", LED svjetla, dvozonska automatska klima, dodirni zaslon 8", navigacija, ergonomska sjedala presvučena alkantarom i vinilom, dvobojna karoserija, stražnja kamera, prednji i stražnji parkirni senzori...