Automobilske gume su veliki kompromis. Ne postoji najbolja guma već je moguće napraviti najbolju gumu ili za suho i toplo vrijeme, ili za kišu, ili za snijeg, i
li za led, ali nema gume koja može biti odlična u svim uvjetima. Pri ocjeni guma za prosječnog vozača koji ne juri po cesti ne bi trebao biti najvažniji faktor zaustavni put već upravljivost, tj. držanje ceste. Zaustavni put se može riješiti većim razmakom između vozila i sporijom vožnjom, no mongo je opasnije izgubiti kontrolu nad vozilom zbog proklizavanja. Stoga je važno znati kako se guma ponaša u određenim uvjetima i sukladno tome prilagoditi vožnju. Osobno dajem prednost zimskim gumama koje su u najgorim uvjetima (snijeg, led, hladno) neusporedivo bolje od cjelogodišnjih i ljetnih guma, a solidno drže podlogu i u drugim uvjetima - vrućim, ljetnim danima. Dakle, kada je trenje najmanje, po snijegu i ledu, zimske su gume neizmjerno sigurnije i bolje od svih drugih tipova guma (ljetne, cjelogodišnje). S druge strane, ljetna guma u vožnji po snijegu i ledu je neupotrebljiva, bez obzira što je zakon prihvaća. Nasuprot zimskim uvjetima, u ljetnim je svaka guma prihvatljiva (i zimska i cjelogodišnja) ako se ne pretjeruje. Ako se voze trke, onda za svako vrijeme treba posebna guma - slick guma (guma bez utora) za suho i vruće, guma s dubokim utorima za kišu, zimske gume za snijeg i led ...
Prikaži još ↓
tutek!
13.11.2024.
Odustani
A kad dođe proljeće, već u 3. mjesecu mogu temperature po danu biti i 15, pa čak i 20 stupnjeva. Koga onda kazniti što je uveo obavezu zimske opreme do 15. 4.
? Jer u tim danima, svatko sa ljetnim gumama će biti daleko sigurniji od nekog pa i sa najkvalitetnijim zimskim gumama. Dakle, zaključak: najsigurnije bi bilo (osim onih dan ili 2 godišnje, ako i toliko kad pada snijeg) imati cjelogodišnje od sredine 10. mjeseca pa do sredine travnja. A onda staviti ljetne gume, jer proizvođači su otišli do ekstrema pa su napravili zimsku gumu koja odlično drži kad je na cesti snijeg ili led ali u svim ostalim uvjetima (onih 97%) ljetna i cjelogodišnja su puuuno bolje. Tko ne vjeruje ima hrpu testova na internetu. Ja već godinama koristim ljetne i cjelogodišnje, zimske mi ne trebaju.
Prikaži još ↓
tutek!
13.11.2024.
Odustani
Točno, na -10 je zimska bolja. A što ako je u sred zime, što je čest slučaj, +10? Onda je zapravo ljetna toliko bolja od zimske, možda i više od tih 11m. Dakle
ne valja ni jedno ni drugo. Možda je najpametnije u hladnijem dobu godine, gdje već više godina zime postaju sve blaže i toplije imati cjelogodišnje gume. Jer one su prilagođene, kako sam Juraj Šebalj kaže, za 97% hladnijeg vremena u našim krajevima a zimske samo za 3%. Dakle tko ne misli putovati u planine zimske mu zapravo ne trebaju. A ona kombinacija ljetne sa 4mm profila i lanci u prtljažniku, ne da je smiješna nego je opasna i trebalo bi kazniti "genijalca" koji je taj propis donio.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .