Projekt tvrtki Stemi i Infobip uz podršku A1 obuhvatio je 60 osnovnih i srednjih škola. Učenici i nastavnici bavili su se rješavanjem IT problema, uz podršku mentorskih timova iz dvije tvrtke. Škola budućnosti ide dalje
Proglašeni finalisti prve Škole budućnosti: Vi, učenici, ste naši heroji, ovdje smo za vaše ideje
Petar, Franka, Iva, Ema, Sara, Karlo i Barbara sa svojim su nastavnikom tehničkog i informatike Zoranom Sardelićem u ponedjeljak usred noći sjeli na autobus koji vozi s Korčule za Zagreb. A sve to kako bi nakon 12,5 sati putovanja sudjelovali na završnoj konferenciji projekta 'Škola budućnosti', u kojem je njihov tim bio među nagrađenim finalistima.
Učenici OŠ Blato bili su među mnogim mladima koji su ispunili dvoranu HUB-a 385, kako bi predstavili svoje projekte, chatbotove koje su izradili sa svojim nastavnicima, ali i poslušali neke od stručnjaka IT industrije koji su, s druge strane, rado izdvojili vrijeme da mladima pokažu što se sve može postići uz kreativnost i nove tehnologije.
OVDJE upoznajte najbolje timove iz osnovnih škola i njihove nagrađene projekte
Konferencijom je zaključeno prvo izdanje zajedničkog projekta STEMI-ja i Infobipa, kojeg u ulozi glavnog partnera podržava tvrtka A1 Hrvatska. Više od tisuću učenika iz 60 škola diljem Hrvatske imalo je priliku u pola godine kroz praktičan rad izrade chatbotova doći u izravan doticaj sa svijetom umjetne inteligencije.
OVDJE upoznajte najbolje timove iz srednjih škola i njihove nagrađene projekte
'Veseli nas povezivanje IT industrije i obrazovanja'
- Nakon sjajnih rezultata ovogodišnjeg pilota, odlučili smo nastaviti s projektom Škola budućnosti te upravo radimo na pripremi sljedeće sezone koja će uskoro krenuti. Obrazovanje je temelj svakog društva i zato u Hrvatskoj nastavljamo stvarati zajednicu učitelja, ali i raznih drugih organizacija koje žele stvarati škole budućnosti. Veseli nas vidjeti i rast interesa tehnološke zajednice za vraćanje društvu kroz unapređenje obrazovanja i prijenos znanja koje kroz Školu budućnosti osnažujemo. U nastavku projekta okupit ćemo još više tech kompanija koje će zajedno s nama graditi budućnost - kazao je Marin Trošelj, direktor STEMI d.o.o. i pokretač ovog projekta.
Svoj entuzijazam za STEM, ali i stvaranje čim boljih uvjeta u školama za kreativno učenje, Trošelj, kaže, pronalazi upravo u njima, učenicima.
- Vi ste naši heroji. Ideja je da ste vi oni koji nama govore što treba promijeniti, a mi ćemo pomoći da se za takve promjene ne treba čekati godinama. Gradit ćemo zajednice, povezivati učenike i nastavnike diljem svijeta, dati im mogućnost da zajedno kreiraju - istaknuo je Trošelj.
'Ne znamo prodati proizvod, ta nam vještina jako nedostaje'
I učenici su dobili priliku reći kako oni vide škole budućnosti. Želimo zadatke rješavati kroz projekte, a ne da nam se samo diktira što trebamo napisati i naučiti, važan nam je timski rad, razgovor na satu, poručivali su okupljenima.
- Hvala vam na svemu, oduševljeni smo s tim mindsetom, načinom na koji su pristupili problemima i rezultatima koje su postigli - kazao je Krešo Žmak iz Infobipa na panelu u kojem se razgovaralo o tome što je potrebno da bilo koja škola postane škola budućnosti.
- Svima nama u Infobipu nedostaju praktične vještine marketinga, promocije. Mi ne znamo napraviti prezentaciju, poslovni plan i slično. To nam je veliki izazov, svima u kompaniji. Mi imamo formalno obrazovanje, ali fali nam popričati s Amerikancem ili nekim iz Europe, ili ljudima iz Azije. Oni možda bolje prodaju priču, ali mi možda imamo bolji proizvod. S druge strane, jako su važne tzv. 'soft skills', prilagodljivost, brzina, agilnost. Danas je svijet jako, jako brz, stvari se promijene u nekoliko mjeseci, dođe konkurencija s novom idejom, to zahtijeva da smo svi jako brzi, da dajemo rješenje, bacimo na tržište i prilagođavamo. I to je neophodno da se uvede u škole - zaključio je Žmak.
Djevojke pokazuju bolje rezultate na državnoj maturi
Panelistica Ana Sović Kržić, predavačica na FER-u i predsjednica Hrvatskog robotičkog saveza nadovezala se kako su u posljednjih desetak godina uveli upravo predmete koji omogućuju studentima da nauče prezentirati svoj rad. A posebno je važno istaknuti kako u STEM ulazi sve više djevojaka.
- Na FER-u sad već upisuje oko 30% djevojaka i pri upisima primjećujemo da one postižu puno na državnoj maturi. U zadnje vrijeme zapošljavamo sve više kolegica, jer su uporne, kad prime nešto, to i završe - kazala je Ana Sović Kržić.
Mi nastavnici smo tu da pomažemo učenicima
Djevojke su bile i u gotovo svim timovima koji su sudjelovali u "Školi budućnosti". Takav mješoviti tim bio je i onaj iz OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici, koji je vodila nastavnika informatike Dalija Kager.
- Nastavu radim uglavnom kroz projekte, u redovnom izboru kroz izvannastavne aktivnosti. Sad sam shvatila uz sve ove ljude i njihove priče, svi smo mi malo hiperaktivni i nabrijani i jednostavno se treba baciti na glavu. Čim se nešto novo pojavi, javi se pet-šest klinaca i počnemo raditi, uz sve ostale projekte. Kod mene je nešto tip open space učionice, nikad nije tiho, oni svi pričaju, šetaju se, slušaju muziku. Mislim da je važno da oni vide da mi nismo bolji od njih i da mi sve znamo, već jednostavno da vide da smo tu da im pomognemo, da ih usmjerimo, da rade u nastavi nešto što im je zabavno - istaknula je tijekom panela.
Najbolji osnovnoškolski i srednjoškolski timovi predstavili su svoje chatbotove razvijene s ciljem rješavanja nekog od problema unutar UN-ovih ciljeva održivosti. Unapređenje kvalitete života u gradovima, povezivanje učenika s ciljem lakšeg dogovaranja instrukcija i educiranje o energetskoj učinkovitosti samo su neki od pobjedničkih radova, a Infobip je trima najboljim osnovnoškolskim i srednjoškolskim timovima osigurao i uručio vrijedne nagrade.
Javno objavljeni učenički chatbot radovi dostupni su na https://chatbot.stemi.education/showcase
- U Infobipu nam je cilj da se zajednica u kojoj djelujemo razvija jednakim tempom kako i raste naša tvrtka. Pritom nam je kvalitetan prijenos znanja na najmlađe generacije jedan od imperativa. Svi školski timovi koji su sudjelovali u ovom pilot projektu zapravo su napravili ogroman iskorak u tehnološku budućnost i to je ono što nas jako veseli - poručio je Izabel Jelenić, suosnivač i tehnički direktor Infobipa te se osvrnuo na recentu investiciju Infobipa u STEMI:
- Cijeli ovaj projekt, kao i vizija STEMI-jevog tima, inspirirali su sve nas u Infobipu da jedan ovako uspješan i inovativan pilot projekt nastao u Hrvatskoj pokušamo proširiti van naših granica i to u najveći svjetski tehnološki centar - u Sjedinjene Američke Države.
'Možemo se veseliti budućnosti Hrvatske'
- A1 Hrvatska posvećena je ulaganju u digitalnu pismenost građana i napredne digitalne vještine zaposlenika. Posebno nam je zadovoljstvo što smo ta znanja podijelili i s mladim, talentiranim ljudima koji su sudjelovali u projektu Škola budućnosti. Oduševile su nas njihove inovativne ideje i entuzijazam koji su pokazali u korištenju novih tehnologija kako bi predlagali rješenja za društvene probleme i stvarali održivu budućnost. Nadam se da će ovakvih projekata biti sve više. Ako su ovi mladi umovi slika buduće Hrvatske, onda prema toj budućnosti možemo ponosno gledati i veseliti joj se - izjavio je Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske resurse i korporativne komunikacije.
Cilj STEMI-ja i Infobipa kroz projekt Škola budućnosti je osnažiti vezu između IT sektora i obrazovanja, postaviti Hrvatsku među predvodnike u učenju umjetne inteligencije kod mladih i potaknuti ih na inovativnost i poduzetništvo.
Projekt su, osim glavnog partnera A1 Hrvatska, podržali i Bosch, Croatia osiguranje, Zagrebačka banka, Končar i Score Alarm. Zahvaljujući podršci navedenih kompanija, pilot projekt Škola budućnosti implementiran je u preko 40 škola diljem Hrvatske.