Ukoliko dužnosnici budu poštivali aktualne obveze prema okolišu, „broj električnih lakih komercijalnih vozila na cesti dosegnut će 125 milijuna do 2030. godine, navodi IEA
Prodaja električnih automobila skočila je za više od 50 posto
Prodaja električnih automobila u svijetu porasla je za 54 posto u 2017. godini, premašivši razinu od tri milijuna vozila, objavila je u srijedu u izvješću Međunarodna agencija za energetiku (IEA).
U Kini, najvećem tržištu električnih vozila u svijetu, prodaja je također porasla za polovinu, ali njihov je tržišni udio ostao mali i iznosio je 2,2 posto.
Daleko najveći udio električna vozila imaju u Norveškoj, od 6,4 posto, što je još uvijek skromno, napominju u IEA-i.
Iskazuju ipak optimizam u prognozama za sektor.
"Poticajne mjere i smanjenje troškova vjerojatno će dovesti do znatnog rasta tržišnog udjela (električnih automobila) u promatranom razdoblju do 2030. godine", navodi se u izvješću.
Ukoliko dužnosnici budu poštivali aktualne obveze prema okolišu, „broj električnih lakih komercijalnih vozila na cesti dosegnut će 125 milijuna do 2030. godine“, ističu u IEA-i.
Ukoliko pak budu ambiciozniji, njihov bi broj mogao u tom razdoblju narasti i do 220 milijuna, dodaju.
Upozoravaju pritom da bi vlade trebale preuzeti inicijativu kako bi automobili budućnosti pretekli benzinsku i dizelsku konkurenciju.
"Glavna tržišta po obujmu (Kina) i udjelu u prodaji (Norveška) pokreću najsnažnije inicijative", naglašavaju u IEA-i.
"Što se tiče predstojećeg razdoblja, najjače političke signale trenutno šalju ciljevi za električne automobile u Kini i u Kaliforniji, kao i nedavni prijedlog Europske unije o standardima emisija ugljičnog dioksida za 2030."
EU se obvezao smanjiti za 40 posto emisiju stakleničkih plinova u odnosu na razine iz 1990. godine i povećati uporabu obnovljivih izvora energije za najmanje 27 posto.
Francuska, čija je automobilska industrija druga u Europi, nakon njemačke, otišla je i korak dalje, najavivši da do 2040. godine namjerava obustaviti prodaju benzinskih i dizelskih vozila u sklopu ambicioznog plana ostvarivanja zacrtanih ciljeva iz Pariškog sporazuma o klimi.
Električna vozila koriste baterije umjesto benzina ili dizela, čime se znatno smanjuju onečišćenja okoliša. Prate ih i određene kontroverze.
Tako je ključna sirovina za proizvodnju baterija kobalt koji je najviše vadi u sukobima zahvaćenoj Demokratskoj Republici Kongo. Skupine za ljudska prava upozoravaju na korupciju u industriji kobalta i često vrlo loše uvjete rada rudara u toj zemlji.