Obavijesti

Tech

Komentari 24

Pročitajte veliki test Audija Q3: Najmanji i najljepši iz Q obitelji

Pročitajte veliki test Audija Q3: Najmanji i najljepši iz Q obitelji
7

Izgled, ponašanje u vožnji, interijer... najmanji Audijev Q model itekako ima aduta za privlačenje kupaca. Pitanje je jesu li oni spremni izdvojiti 350.000 kuna za njega

Nakon velikog Q5 odnosno još glomaznijeg Q7, stigao je i najmanji Audijev SUV - kompaktni Q3. I trenutno skrenuo svu pažnju na sebe. Povišen izgled i jajasti oblik ovdje se savršeno slažu s povišenom karoserijom iako možda ne nudi takav osjećaj moći ili toliko visoki položaj sjedenja kao veći modeli. Q3 je SUV za novo doba u kojem se više cijeni okretnost od glomaznosti, lakoća umjesto masivnosti. Zato su primjerice poklopci motora i prtljažnika izrađeni od aluminija i tako 50% lakši od čeličnih. I to se osjeća - ovakav Q3 olakšan dodatne mase quattro pogona ili S tronic mjenjača ugodno je okretan i živahan.

U gradskoj gužvi pliva poput ribe u vodi, jedino što bi bočna preglednost mogla biti bolja. Dvolitreni turbodizelaš sa 140 KS možda je i najbolji izbor za Q3. Nudi više nego pristojne performanse, nije toliko snažan da stvara probleme s proklizavanjem kotača, a s ručnim mjenjačem i start/stop sustavom prosječno smo trošili tek 6,5 l/100 km u zimskim uvjetima što je sjajan rezultat. Jedino što motoru zamjeramo je karakteristično glasan i grub rad kojim konstantno daje specifičan karakter u vožnji. Inače je izolacija kabine odlična, kako od vjetra tako i buke kotača. To je dok je cesta dobra - oštre poprečne neravnine niskoprofilne gume i tvrdo podešen ovjes itekako prenose karoseriju i putnike.

Takav sportski dojam u vožnju donekle ugrožava komfor putnika, ali je zato ležanje na cesti vrlo dobro usprkos povišenom težištu. Vozač će cijeniti precizan i izravan upravljač, istu takvu ručicu mjenjača te uvjerljive kočnice. Većinu šarma testnog Q3 treba zahvaliti S line paketu opreme no on je, uz razne druge dodatke, podigao cijenu za čak 80.000 kuna. Ni početna cijena Audija Q3 nije mala - najjeftiniji model stoji 239.335 kuna.

Prepoznatljivo i provjereno dobro napravljen interijer

Audi definitivno izrađuje najbolje interijere među velikoserijskim automobilima. Ono što je dobro se ne mijenja pa ne čudi što su razlike između pojedinih Audijevih modela minimalne. Time manji i jeftiniji modeli kao što je Q3 zapravo profitiraju u odnosu na one skuplje. Tako i kokpit najmanjeg člana Q obitelji oduševljava preciznošću izrade, kvalitetom odabranih materijala i modernim, naglašeno sportskim dizajnom. Ergonomija je odlična, svaki prekidač, svaka ručica djeluje vrlo čvrsta, a pomiče se sasvim uglađeno. Q3 je već i serijski vrlo dobro opremljen, a testni model dodatno je imao elegantno LED osvjetljenje interijera, ekran u boji, tempomat, naslon za ruke, Bluetooth, kromirane detalje u unutrašnjosti te vanjski Offroad style paket s 18-inčnim kotačima.

Dobre proporcije i privlačna svjetla

Iako je najmanji, Q3 je definitivno najprivlačniji SUV sa četiri prstena na masci. Njegove proporcije vrlo se dobro slažu s napuhanim izgledom, a moderna dnevna svjetla privlače poglede kao med pčele

Prostran sprijeda i straga

Iako nosi najmanji broj i dužinom od 4,39 metara je 25 centimetara kraći od većeg Q5, mali Audi Q u interijeru pruža itekako puno prostora. Na prednjim sjedalima tek će viši vozači sjediti blizu krova, a uz sasvim pristojnu ponudu prostora za koljena, straga upravo visina karoserije osigurava prostor i komfor. Pritom se prtljažnik s izdašnih 460 litara preklapanjem stražnje klupe može povećati na 1365 litara. Jedino što smeta na inače vrlo dobrim, sportski profiliranim i tvrdim prednjim sjedala čija se sjedeća površina može produžiti ili skratiti, je što su lagano nagnuta prema naprijed. Središnji naslon za ruke treba nadoplatiti, baš kao i veliki zaslon ili komande na upravljaču.

Audi Q3 2.0 TDI Comfort

masa: 1585 kg
dimenzije: 439x183x159cm
obujam:  1968 ccm
snaga:  103 kW/140 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  9,9 s
najveća brzina: 202 km/h
potrošnja:  5,2 l /100 km
cijena: 350.580 kn (testni model)   253.930 kn (bez doplata)
konkurencija: BMW X1, Range Rover Evoque, Ford Kuga

PLUS: sjajno pogođen vanjski izgled, odlična kvaliteta izrade i dizajn interijera, oprema, potrošnja goriva, ležanje na cesti, komfor vožnje
MINUS: glasan i grub rad motora, položaj sjedenja, tvrd ovjes osjetljiv na poprečne neravnine, visoka cijena dodatne opreme

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 24
FOTO Ovaj LG projektor  je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka
INOVACIJE NA CES-U

FOTO Ovaj LG projektor je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka

LG je na CES-u prikazao projektor koji spaja i zvučnik te podnu svjetiljku, ali i svoj dosad najmanji projektor kratkog dometa
Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i  Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz
ADUTI ZA CES

Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz

Samsung je uoči CES-a prikazao novu liniju monitora koji će biti izloženi u Las Vegasu, a donose značajke poput umjetne inteligencije, nova OLED rješenja i ekstremno brzu sliku
Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak
ŠTO DONOSI 2025.?

Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak

Ovo je godina u kojoj učimo prepoznavati što je bitno za nas osobno i sa svojim talentima i darovima doprinositi zajednici i društvu. Svi ćemo doživjeti neki prijelaz od starog prema novom