U svakome muzeju nakon razgledavanja održali su radionice na drukčiju temu i s drukčijom metodom. Tako su đake kroz Tiflološki muzej proveli s povezom na očima...
Povele smo srednjoškolce na krstarenje po raznim muzejima
Muzeji imaju baštinu koju mlađim generacijama samo treba predstaviti na drukčiji način. Treba pronaći kanale putem kojih se sve to znanje i baština može njima prenijeti na zanimljiv način, kaže Dajana Batinić, jedna od organizatorica projekta Kruzej - kroz muzeje jednaki.
Projekt je osmislilo sedam kolegica sa smjera muzeologije na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ideja je proizašla nakon što im je profesor dao da osmisle projekt iz njihova područja interesa koji će ujedno biti društveno koristan.
Drugačiji i drugi
- Otišle smo na kavu i ideje su počele frcati. U početku smo htjele surađivati s četiri fakulteta, a kad nam se pridružila kolegica Dajana, onda smo uključile i Muzej grada Zagreba - govori nam Tea Matijević, jedna od organizatorica. Dodaje kako ih je najviše iznenadilo koliko se ljudi htjelo uključiti u projekt.
- Bile bismo presretne da se samo jedan muzej odazvao. Kad su nam svi potvrdili suradnju, tad smo osmislile ime Kruzej kao ‘kruzanje kroz muzeje’ - objašnjava Tea. Cilj im je bio učenicima predstaviti muzeje kao kulturne ustanove u koje su uvijek dobrodošli i u kojima se mogu zabaviti i proširiti svoje znanje. Temom jednakosti pokušale su osvijestiti učenike o problemu nejednakosti u društvu i da ih senzibiliziraju prema drugim kulturama i običajima. S učenicima prvog razreda XI. gimnazije prošli su pet muzeja.
Kroz muzej s povezom
U svakome muzeju nakon razgledavanja održali su radionice na drukčiju temu i s drukčijom metodom. Tako su đake kroz Tiflološki muzej proveli s povezom na očima.
- Vodila sam ih u koloni i na kraju smo im dali da dodirnu tri predmeta - Zlatnu bulu, masku srama i grb Zagreba. Iako nisu sve precizno prepoznali, zabavili su se i bilo im je interesantno - govori Dajana o zanimljivu iskustvu. Polaznici projekta uživali su u svim radionicama, a najviše im se svidjela debata koju su vodili u Hrvatskom školskome muzeju o pitanju školskih odora.
- U debati su uživali. Poslije su nas ispitivali jesmo li pripremili još tema za debatu, tako da nam je drago da su u cijelom projektu dobili znanje iz više polja - govori Tea.
Kao jedini problem navode nedostatak vremena.
Treba ih zaintrigirati
- Imale smo samo jedan semestar, nažalost. Zadovoljne smo i ovako, ali da smo imale više vremena, sigurno bismo još toga dodale i nešto bismo promijenile - objašnjava Dajana. Iako znaju da ovakav projekt ne može postati dio nastave, nadaju se kako će jednog dana možda postati izborni te da će ga učenici moći sami odabrati.
- Nikad ne bismo tjerale učenike da ovo odrade. Vjerujem da ih treba zaintrigirati i, ako ih to zanima, onda im ponuditi nove načine kroz koje će upoznati muzeje - završava organizatorica Mia Maros.