Obavijesti

Tech

Komentari 1

Petra Ledinek otkriva detalje projekta "Planet ili plastika"

Petra Ledinek otkriva detalje projekta "Planet ili plastika"
1

Petra Ledinek, marketinška menadžerica Fox Networks Group Hrvatska i voditeljica projekta "Planet ili plastika" u intervju nam je otkrila kako je to raditi na projektima očuvanja okoliša.

Kada je pokrenut projekt „Planet ili plastika“ od strane National Geographic-a?

U lipnju 2018. godine pokrenuli smo globalni projekt „Planet ili lastika“ čiji je cilj podizanje svijesti oko ogromnih količina plastike koja završava u oceanima i morima. Ujedno želimo i pokrenuti inicijativu za smanjenje uporabe jednokratne plastike. Projekt smo predstavili hrvatskoj javnosti u rujnu, na WMF-u u Rovinju, a ove godine nastavljamo suradnju s nacionalnim festivalom tržišnih komunikacija – Danima komunikacija, koji će se održati od 28. do 31. ožujka u hotelu Lone u Rovinju. Za vrijeme festivala neće se koristiti plastične slamke, a bit će postavljene i posebne kante za odlaganje plastike.

Koje ste sve akcije pokrenuli?

Za vrijeme programa Advent u Zoološkom vrtu, otvorili smo edukativnu izložbu Planet ili plastika. Izložen je i akvarij s četiri „nove“ vrste riba koje su napravljene od kombinacije jednokratne plastike i na taj način smo htjeli prikazati kako će izgledati ocean 2050. godine ako ga nastavimo zagađivati istim tempom. Željeli smo inspirirati građane na što savjesnije i odgovornije korištenje jednokratne plastike te smo akvarij poklonili zagrebačkom Zoološkom vrtu koji je od sada dio njihovog stalnog postava.

Inicijativi su se pridružili i glumci Leon Lučev, Maja Posavec i Ana Marija Percaić. Postali su ambasadori u globalnoj akciji, a tom prilikom su i donijeli rezolutne novogodišnje odluke o smanjenju ili pak potpunom ukidanju korištenja jednokratne plastike. Obratili su se javnosti jasno apelirajući na odgovornost prema planetu i da moramo u konačnici odabrati jednu od dvije opcije – planet ili plastiku.

Što nam brojke pokazuju, koliko je planet ugrožen?

Podaci su dosta zabrinjavajući i jasno pokazuju da moramo što prije reagirati. Danas se odnosimo prema plastici kao da je ona oduvijek prisutna i kao da se ne možemo sjetiti života bez nje. A zapravo se plastika počela proizvoditi tek sredinom prošlog stoljeća. Međutim, od tada njena proizvodnja eksponencijalno raste. Možemo usporediti podatke o količini proizvedene plastike 1950. godine, kada je proizvedeno 2,3 milijuna tona i na primjer 2015. kada je proizvedeno 448 milijuna tona. Ako na to još dodamo činjenicu da je polovina ukupno proizvedene plastike, proizvedena u zadnjih 15 godina – dolazimo do zaključka da se naš planet doslovno guši u plastici!

Što pojedinac zapravo može napraviti?

Svake minute u svijetu se proda oko milijun plastičnih boca. Dizanje razine svijesti kod pojedinca bi svakako pomogla u smanjenju ove brojke. Preko naše inicijative mi upravo pokušavamo dati ljudima informacije i u konačnici, ja se nadam, ih inspirirati na djelovanje. Ne možemo više okretati glavu i smatrati da se problem nalazi daleko od nas i da odgovornost nije naša! Želim ukazati da svatko treba krenuti od sebe i treba početi mijenjati svoje navike. Odbačenom plastikom ugrožena su sva mora i oceani na svijetu, uključujući i naše Jadransko. Ne smijemo dozvoliti da zbog zakašnjele reakcije uništimo jednu od naših najvećih dragocjenosti.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Upozorenje CARNET-a uoči Crnog petka: Pazite na lažne online trgovine, ovako ih provjerite!
KAKO NAS VARAJU

Upozorenje CARNET-a uoči Crnog petka: Pazite na lažne online trgovine, ovako ih provjerite!

Jedan uobičajeni pokazatelj prevare su nerealno niske cijene – na ovim stranicama svi artikli su na velikim popustima koji služe kao mamac za nepažljive kupce
Revolut u Hrvatskoj koristi više od 500.000 građana, globalno premašili 50 milijuna korisnika
SVE ČEŠĆA PRVA KARTICA

Revolut u Hrvatskoj koristi više od 500.000 građana, globalno premašili 50 milijuna korisnika

Iz kompanije ističu kako se njihova vrijednost nakon rasta na 50 milijuna korisnika procjenjuje na 45 milijardi dolara, a cilj je doći do 100 milijuna korisnika.
Pepe raste 60% unutar nekoliko sati od uvrštenja na Coinbase, a Pepe Unchained bi mogao biti sljedeći
$PEPE

Pepe raste 60% unutar nekoliko sati od uvrštenja na Coinbase, a Pepe Unchained bi mogao biti sljedeći

Jutros je platforma za trgovanje kriptovalutama Robinhood najavila dodavanje $PEPE na svoj popis dostupnih tokena