Jednu ili čak dvije litre više goriva auto troši ako u tome sustavu nedostaje 25 posto ili više plina, zato je apsolutno važno prekontrolirati klima-uređaje prije početka sezone 'vrućina
Pazite na klimu: Neispravna troši više od litre na 100 km!
S lijepim proljetnim danima i prvim visokim temperaturama posegnuli ste u autu za ugođajem klima-uređaja, ali i primijetili kako unutrašnjost niti miriši baš ugodno, niti se zrak dovoljno hladi? A neki nepoznat zvuk dopire iz otvora za dovod zraka u kabinu? Ni potrošnja goriva se nije smanjila iako su ljetne gume opet na autu, nema ni snijega ni leda ni proklizavanja ni duge vožnje u niskim stupnjevima prijenosa!
Zaključak je samo jedan - klima-uređaj mora na kontrolni pregled. A rješenje još jedno - vozi dalje pa ćeš nakon pet-šest tisuća kilometara potrošiti onoliko novca koliko bi stajao popravak uređaja. A klima-uređaj neće raditi kako treba. Automobil s uključenim ispravnim klima-uređajem za uobičajene vožnje troši samo od 2 do 3 posto goriva više. Dakle, u prosječnom automobilu iz srednje klase, koji troši oko 7 litara goriva na 100 kilometara, to je povećanje potrošnje za oko 2 decilitra na 100 kilometara. Istina, klima-uređaj će sasvim solidno hladiti unutrašnjost vozila čak i ako mu nedostaje i više od četvrtine plina, ali će se pritom prosječna potrošnja goriva povećati za više od jedne litre.
Zašto je važno redovno održavati klimatizacijski uređaj? To osigurava njegovu dugotrajnost, a vozaču i putnicima ugodno putovanje i - zdravlje! Nedovoljna količina plina ili neispravan uređaj povećavaju potrošnju goriva i zagađenje okoliša. Usto, kada je klima-uređaj uključen mikroorganizmi, mahom bakterije, raspršuju se u unutrašnjosti vozila, a to putnici prepoznaju kao neugodan miris. Osim po smradu, nedostatak plina u sustavu ili njegovu neispravnost prepoznajemo po tomu što ne uspijevamo dobiti temperaturu koju smo programirali ili kada se zrak čak uopće ne hladi. A da nešto nije u redu 'javlja' nam i buka iz otvora sustava za dovod zraka u kabinu.
Samo kad uredno održavamo klimatizacijski sustav, brinemo o redovitu čišćenju rashladnih i uljnih plinova u kompresoru i provjeravamo kod servisera curi li plin sigurni smo kako klimatizacijski uređaj može raditi punom snagom. On se sastoji od mnogo gumenih cijevi i brtvi koje ne dihtaju uvijek 100 posto. Kroz mikroskopske rupe i pore iz kućišta kompresora plin za rashlađivanje neprestano izlazi u atmosferu.
Važno je spomenuti i zagađenje okoliša. To je bio jedan od razloga uvođenja novoga plina R1234f, koji je daleko manje štetan za okoliš. A za usporedbu, recimo kako je 'stari' plin R134a čak 1430 puta štetniji za atmosferu nego ugljični dioksid (CO2).
Preporučuje se servisiranje klimatizacijskog uređaja u autu svake dvije godine, a zamjena filtara u unutrašnjosti 1 ili 2 puta godišnje.
Punjenje klima-uređaja košta oko 300 kuna. U povremenim sezonskim akcijama i poprilično manje. U cijenu su obično uključeni plin, zamjena ulja u kompresoru i cijelome sustavu te boja koja je dodana u plin zbog mogućnosti nalaženja eventualnoga propuštanja. Punjenje traje od 30 do 60 minuta.