Obavijesti

Tech

Komentari 26

Pazi na gas i uštedi: I snažni benzinci mogu biti ekonomični

Pazi na gas i uštedi: I snažni  benzinci mogu biti ekonomični
4

Kako bi dokazali da se moderni auto može voziti štedljivo, uzeli smo zahtjevnog suvozača - sportsku Mazdu3 s 2-litrenim benzincem bez turba i jakih 165 KS

U samoj osnovi, jedino o čemu izravno ovisi potrošnja goriva je pritisak vaše noge na papučicu gasa. Bez obzira na uvjete u kojima vozite, cilj je da što manje pritišćete papučicu gasa. Najviše goriva motor troši pri ubrzavanju pa taj dio uvijek pokušajte učiniti što kraćim. Optimalno iskoristite potencijal motora i ubrzavajte odlučnim pritiskom na gas, ali ne tjerajte motor bespotrebno u visoke okretaje, nego što prije promijenite brzinu u višu i tako sve dok ne postignete optimalnu putnu brzinu.

Ona ovisi uvelike o samom automobilu, karakteristikama njegova motora, proračunu mjenjača, aerodinamici i sl. Mazda3 s kojom smo testitirali koliko malo može trošiti u tome je posebno zahtjevna. Naime, riječ je o najsnažnijemu modelu koji pokreće, za današnje downsizeing standarde, veliki dvolitreni benzinski motor koji razvija čak 165 KS. Uz to, ima sportski proračunati mjenjač zbog čega nam je bilo užitak voziti ga na Grobniku ili preko Učke, ali i vrlo zahtjevno u ekonomičnoj vožnji.

Nasreću, mjenač je izuzetno kvalitetan pa su česte izmjene brzina potrebne u štedljivoj vožnji s njime više užitak nego napor. Pomogli su nam i neki drugi dodaci top paketa opreme naše Mazde3 - primjerice, head-up zaslon koji projicira brzinu na prozirnu pločicu u vidnom polju vozača olakšavao nam je održavanje brzine na otvorenoj cesti, tempomat na autocesti, dok je stop sustav sam gasio motor za stajanja.

Ako želite biti štedljivi sa svojim automobilom, ne zaboravite napumpati gume na propisani pritisak i izvaditi bespotrebne, naročito teške stvari iz prtljažnika.

A) GRADSKA VOŽNJA

Što brže izmjene brzina ključne su za štedljivu vožnju u uvjetima gradskog prometa, pa je sreća što je mjenjač u Mazdi3 jedan od najboljih što se uopće ugrađuju u serijske automobile. Vrlo brz, precizan, kratak... čisti je užitak za korištenje pa nam stalne izmjene nisu teško pale.

  1. Uvijek vozite u što višem stupnju prijenosa dok god se motor ne “guši” i budite što brži u izmjenama brzina
  2. Ubrzavajte odlučno i odriješito kako bi što prije postigli putnu brzinu i onda je pokušavajte održavati
  3. Gledajte unaprijed, previđajte reakcije drugih vozača
  4. Kočite motorom, nemojte se koturati u leru do semafora
  5. Zapamtite raspored paljenja semafora na svakodnevnim rutama kako bi što manje stajali

6,6 l/100 km

B) OTVORENA CESTA

Umjerenost je vrlina stara je poslovica koja je ujedno i najbolji savjet za štedljivu vožnju otvorenom cestom - ni prebrzo ni presporo. Sve iznad 100 km/h povećava potrošnju goriva zbog otpora zraka, ali i prespora vožnja loše utječe na ekonomičnosti vožnje.

  1. Vozite u najvišem stupnju prijenosa i održavajte stalnu, umjerenu brzinu vožnje promatrajući promet ispred
  2. Prije oštrih zavoja koristite nižu brzinu za kočenje motorom, na izlasku ubrzavajte umjereno
  3. Uzmite dovoljno prostora za pretjecanje bez jurnjave

4,3 l/100 km

C) AUTOCESTA

Kratko proračunat mjenjač glavni je krivac za razmjerno visoku potrošnju goriva Mazde3 na autocesti. Kada znate da se u šestoj brzini možete voziti već brzinom od 50 km/h onda je jasno da je je svako povećanje brzine proporcionalno znači i veću potrošnju goriva.

  1. Ne jurite, vozite unutar ograničenja jer potrošnja goriva raste s kvadratom brzine, a i riskirate kaznu
  2. Uvijek isključite tempomat na uzbrdicama jer on pokušava održati zadanu brzinu bez obzira na bilo što i pritom drastično povećava potrošnju goriva

8,3 l/100 km

Revolucionarna tehnologija

Da u novoj Mazdi3 radi bilo koji dvolitreni atmosferski motor, naš bi pokušaj brzo pao u vodu. Ovdje je riječ o itekako naprednome motoru koji koristi revolucionarna tehnička rješenja okupljena pod imenom SkyActiv. Mazdin supermoderni benzinac, naime, ima izuzetno visok kompresijski omjer od čak 14:1, a to nitko od konkurencije još nije u stanju ostvariti. Uz to, motor ima olakšane klipnjače i klipove s posebnim jamicama na čelu kako bi se izbjeglo pogubno detonatno izgaranje. Zbog toga je masa smanjena 10 posto, a trenje unutar motora smanjeno je impresivnih 30 posto.

Mazda3 Sport G165 Revolution

TVORNIČKI PODACI:
masa: 1295 kg
dimenzije: 446x180x147cm
spremnik goriva: 51 l
prtljažnik: 364 l
obujam: 1998 ccm
omjer kompresije:  14:1
snaga: 121 kW/165 KS
okretni moment:  210 Nm  
ubrzanje (0-100km/h):  8,2 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 5,8 l/100 km
emisija co2: 135 g/km

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 26
UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu

Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...