Abarth 595 Competizione, jedan od najuzbudljivijih automobila na našem tržištu, jednostavno tjera na jurnjavu, a kod njega je već na prvu jasno da ovo nije običan Fiat 500
Ostati zauvijek mlad: Abarth 595 želi vas natjerati na grijeh
Ovo je idealan automobil da izgubite vozačku dozvolu. Shvatite to čim sjednete u školjkasta, gotovo trkaća sjedala, upalite motor, a iz ispuha zavodljivo zagrmi, glasnije nego u bilo kojem drugom malom sportskom autu.
Svojim izgledom, zvukom, strelovitim ubrzanjima, pucanjem iz ispušnog sustava Abarth 595 Competizione radi sve da i kod najsmirenijeg vozača izazove navalu adrenalina i natjera ga na prometni grijeh. I onda nije niti čudo da se u trenutku samo uhvatite kako jurite 120 km/h tamo gdje je dozvoljeno 60, a da ne znate kako se to uopće dogodilo. Abarth 595 izgledom jasno daje do znanja da se radi o poboljšanom Fiatu 500, legendarnom retroautomobilu koji s Abarth značkom želi zapapriti najboljim gradskim sportašima na svijetu.
Iako se s 1,4-litrenim turbomotorom koji razvija 180 KS na prvu čini inferiornim Cliju R.S. 208 GTI, Polu GTI, Miniju JCW i ostatku “kreme” u ovoj klasi, Abarth 595 Competizione je, po našem mišljenju, najuzbudljiviji automobil ovom društvu. Možda ne najbolji, definitivno ne najbrži, no bez sumnje uvjerljivo najuzbudljiviji. Osim vrlo glasnog i dobrog zvuka iz Record Monza ispuha praćenog nimalo diskretnim povremenim pucanjem prilikom mijenjanja brzina, 595 ima očaravajuće izravan i komunikativan upravljač te ovjes koji je napravljen samo s jednom svrhom - što brže projuriti kroz zavoj iako pritom začuđujuće nije pretjerano neudoban.
Robotizirani sekvencijalni mjenjač ima samo pet stupnjeva i zapravo je lošija strana Abartha. Krade dio performansi (0,2s do 100 km/h) i može biti dosta neudoban zbog izraženog trzanja. No činjenica da brzine možete mijenjati polugicama iza upravljača bitno popravlja dojam. Abarth 595 je definitivno automobil za mlađe vozače, one koji vole i znaju voziti. Osim činjenice da lako i uz užitak postignete brzinu s one strane zakona, nije opasan i brzo se uvuče pod kožu. Izgleda muški, vozi se muški i ima sportsku sirovost, nešto što je kod automobila ove klase zbog težnje za uglađenošću i svakodnevnom uporabnom vrijednosti iščeznulo.
Cijena je visoka, no na razini konkurencije. Realno, najmanje novca za iskonski sportski auto.
dimenzije: 366x163x149cm
obujam: 9999 ccm
snaga: 132 kW/180 KS
ubrzanje (0-100km/h): 6,9 s
najveća brzina: 225 km/h
potrošnja: 5,8 l /100 km
cijena: 230.077 kn (testni model) 226.997 kn (bez doplata)
Testirani Abarth 595C Competizione MTA u opremi ima Brembo kočnice, sportska sjedala i ispuh, 17” alunaplatke, automatski mjenjač s ručicama za mijenjanje na volanu, zaslon osjetljiv na dodir...