U Hrvatsku je stigla druga generacija najvažnijeg malog SUV-a u povijesti. Juke je naime bio prvi auto u ovoj danas najpopularnijoj klasi u kojoj danas ima čak 24 konkurenata
Ostao je sportski i otkačen, a postao prostraniji i praktičniji
Nissan je prije točno 10 godina napravio eksperiment. Proizveli su Juke, mali SUV neobičnog i otkačenog dizajna od kojeg nisu imali neka prevelika očekivanja. Eksperiment se pretvorio u senzaciju i Juke je do danas prodan u 1,5 milijuna primjeraka, od toga milijun u Europi. No još važnije od toga Juke je pokrenuo jednu novu klasu automobila, male SUV-ove, klasu koja je danas najpopularnija u Europi i u Hrvatskoj. Klasu u kojoj će od jedinog predstavnika kroz deset godina dobiti čak 24 konkurenata.
Juke je na tržištu izdržao deset godina što je mnogo dulje od prosjeka modernih automobila koji traju pet do sedam godina. To dovoljno govori o uspješnosti koncepta i dizajna Jukea. Nova generacija koju smo vozili u Zagrebu i u okolici je malo "ispeglana", dizajn nije više tako radikalan, no zadržane su osnove prošle generacije i sada imamo jedan od najosebujnijih (mnogi će reći i najljepših) automobila u klasi koji je za razliku od većine konkurenata dizajniran sportski. No za razliku od prethodnika koji je bio vrlo skučen i ne baš praktičan, novi Juke ima uporabne vrijednosti obiteljskog automobila. Auto je duži (421 cm), širi i viši od prethodnika, a prostor je bolje iskorišten tako da straga ima mjesta za odrasle osobe, a u prtljažnik stane odličnih 422 litara.
Unatoč tome što je postao osjetno veći Juke je lakši od prethodnika za 23 kilograma. Dodamo li tome i odličan ovjes, izravan upravljač i osjetno kruću konstrukciju auta dobijemo auto kojeg je zaista užitak voziti. I laik u pogledu voznih osobina odmah će shvatiti da se Juke vozi mnogo bolje o prosječnog auta u ovoj klasi da je agilniji, okretniji i mnogo preciznije reagira na komande vozača. Kada je u pitanju jurnjava po zavojima ovo je pravi sportski auto među SUV-ovima. Zbog toga je malo patila udobnost pa je Juke tvrđi od prosjeka klase i na velikim kotačima se ne snalazi najbolje na "ležećim policajcima".
Motor u ponudi je za sada samo jedan, u budućnosti stižu hibridi, a dizela neće biti. Benzinski trocilindrični jednolitreni agregat nastao je u suradnji s Mercedesom i ima 117 KS. Dovoljno za solidna ubrzanja. Sprint do 100 km/h traje 10,4 sekunde što je 15 posto bolje nego kod podjednako snažnog prethodnika, a potrošnja goriva je smanjena čak 30 posto. Motor se nudi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest brzina i solidnim automatskim s dvostrukom spojkom i sedam brzina. Moguće je i mijenjati načine vožnje između standardnog, sportskog i ekološkog.
Unutrašnjost Jukea izgleda zaista impresivno. Čitav kokpit kao da se ovija oko vozača, a položaj za volanom je idealan kao kod rijetko kojeg drugog SUV-a. Dizajn unutrašnjosti je vrhunski, materijali odlični, no najviše impresionira besprijekorna ergonomija. Auto je tehnološki gledano najnapredniji Nissan na tržištu, napredniji i od mnogo skupljih modela. Ima obilje sustava za pomoć u vožnji, stalno je povezan s internetom, a pomoću mobitela moguće je upravljati s brojnim funkcijama i postaviti brojna ograničenja kada auto vozi netko drugi.
Cijenom se Juke smjestio među skuplje modele svoje klase. Osnovni model stoji 132.828 kuna, a opremljen je solidno, primjerice u seriji uz klimu ima LED svjetla. No mnogo bolji odabir su više razine opreme čije se cijene kreću od 143.985 do 186.256 kuna.