Mazda 3 nedavno je doživjela osvježavanje koje joj je osim blagog zatezanja bora donijelo i nekoliko tehničkih poboljšanja, ali i nove kombinacije motora i opreme
Osnovni Mazdin dizelaš odsad dolazi i s osnovnom opremom
Osvježavanje ponude nekog modela u pravilu donosi i one beneficije koje možda i nisu vidljive na prvi pogled ili samorazumljive poput zaliječenih dječjih bolesti, nego i pametnije kombinacije motora i raspoložive opreme. Ulazni dizelaš sa 116 KS, jedan od čak tri “naftaša“ u ponudi petvratne Mazde 3, ranije se mogao dobiti tek od drugog paketa TE, a sada je dostupan već i s osnovnim CE. Logičan potez, tim više što je i taj paket tako popunjen da kupci koji ne pate na šminku, ali žele imati odgovarajući sigurnosni i komforni komplet, praktički da ne trebaju razmišljati o nadoplati.
Sve ono stvarno bitno je sada već tu, pa čak i više od toga. Klima, DSC, šest zračnih jastuka, prednja el. stakla i retrovizori, CD radio, računalo, indikator promjene stupnja prijenosa... Ne manje važno, ova “trica” ne izgleda jeftino ni izvana ni iznutra.
Od “vidljive” dodatne opreme testni je automobil imao samo metalik boju i aluminijske naplatke, a uz njih su tu još bili i dodatni stražnji parkirni senzori i korito prtljažnika.
Budući da je riječ o dodacima bez kojih se može, zainteresirani mogu računati da će s njihovim izostavljanjem s popisa uštedjeti 10.000 kuna. Uz to, trenutno važećom akcijom dobiva se financijski bonus od 5000 kuna i premija za otkup rabljenog vozila od 7500 kuna.
Dobitna pogonska kombinacija
Obiteljski korisnici s osnovnim će dizelašem biti i više nego zadovoljni, jer uz 115 KS on raspolaže i sa 270 Nm okretnog momenta. Dostupan od 1750 okretaja, u praksi on predstavlja pravu malu navalu snage na prednje kotače, što se posebno osjeti na skliskijim podlogama posebno ako s papučicom gasa postupate imalo neopreznije. U tim slučajevima nije lako povjerovati da je riječ o osnovnom motoru. Vozite li pažljivo, uz pravovremeno šaltanje, trojka će u gradu zadovoljiti i sa samo 6 l/100 km. Ipak, koliko god efikasan bio, motor zna malo i naljutiti: iako nesumnjivo uglađeniji no prije, još uvijek zna biti bučan i malo grub.
Kao da je prerušen u skuplji auto
Izuzmemo li tvrdu plastiku na par mjesta u kabini i nedostatak kožne obloge upravljača, na komfor boravka u “trojki“ nemamo zamjerki. Sjedala su prostrana, a kromirani prsteni i umetci na armaturi dodatno podižu dojam.
Mazda3 Sport CD116 CE
masa: 1243 kg
dimenzije: 446x176x147cm
obujam: 1560 ccm
snaga: 85 kW/116 KS
ubrzanje (0-100km/h): 11,0 s
najveća brzina: 186 km/h
potrošnja: 4,3 l /100 km
cijena: 157.701 kn (testni model) 147.900 kn (bez doplata)
konkurencija: VW Golf, Renault Megane, Opel Astra, Peugeot 308
PLUS: izvrsna opremljenost za ulazni model, udobna i prostrana kabina, efikasan i vrlo uvjerljiv dizelski motor, solidan šeststupanjski mjenjač, povoljna potrošnja, aktualna akcijska ponuda
MINUS: još uvijek bučan motor, plastičan upravljač i ponegdje tvrda plastika kvare dojam