Posljednja analiza poveznica između gaming kulture i masovnih ubojstava uzburkala je američku javnost.
Optuživanje igrica za pucnjave u školi može biti znak rasizma
Najnovije istraživanje Američkog udruženja psihologa (engl. American Psychological Association; APA) ovih je dana dodalo ulje na vatru rasprave o potencijalnim negativnim utjecajima videoigara na mladež u SAD-u.
- On ne izgleda kao da su ga videoigre natjerale da to učini: rasni stereotipi i školske pucnjave - naziv je djela koje već neko vrijeme izaziva žestoke polemike na društvenim mrežama, ali i u akademskim krugovima.
Znanstveni rad iz travnja kojega je poslije akademskih recenzija prošli tjedan objavio APA-ov tromjesečnik Psychology of Popular Media Culture citira dvije studije temeljem kojih tvrdi kako su bilo kakve tvrdnje o korelaciji između školskih pucnjava i popularnosti videoigara u određenim sredinama ništa drugo nego rasizam. Nekolicina renomiranih psihologa koji potpisuju ovaj kritički osvrt na uvriježenu društvenu praksu uvidjeli su problematičan trend krivljenja videoigara za nasilne ispade bijelih muškaraca, uključujući i najtragičnije pucnjave u školama.
Ovaj talentirani hrvatski programer svoju prvu igru posvetio je pokojnoj majci:
Osam je puta izglednije da će izvještaj o masovnom ubojstvu koje je počinio bijeli Amerikanac spomenuti videoigre, dok će izvještaj o identičnom činu za koji je odgovoran Afroamerikanac taj prividni kontekst zamijeniti spomenima i nagađanjima o teškom odrastanju i problematičnoj okolini, otkriva istraživanje.
Iako sklonost medija i šire javnosti da povezuju videoigre s nasiljem počinjenim od strane demografija koje se u SAD-u stereotipno smatraju "neproblematičnima" nije uvijek rezultat rasističkih pogleda na svijet jednakog intenziteta, i tzv. "usputni" rasizam i dalje je problem s istim uzrokom, a isto vrijedi i za općenite rasne stereotipe, napominju autori.
Zašto ovaj veteran organizacije vjeruje da videoigre mogu stvoriti bolje sutra:
Prva studija spomenuta u kontroverznom radu analizirala je preko 200.000 izvještaja o 204 školske pucnjave u SAD-u i njihovih možebitnih veza s gaming industrijom, a druga je pak promatralo percepciju takvih tragedija među studentima američkih sveučilišta koji su pročitali fiktivni izvještaj o masovnoj pucnjavi; polovica je uz tekst dobila sliku bijelog počinitelja, a polovica crnog.
Skeptici tvrde kako su uzorci dva istraživanja na kojima je novi rad temeljen premali kako bi bili reprezentativni, posebno ističući kako je ono o percepciji intervjuiralo samo 169 studenata, kap u moru demografije koja ove godine broji gotovo 20 milijuna. Druga pak strana koristi novi rad kao još jedan argument za strožu kontrolu osobnog naoružanja u SAD-u. Amerikanci su ove godine imali više od jedne masovne pucnjave dnevno, njih čak 301, prema podacima neprofitne organizacije Gun Violence Archive.
Ljudska crta gaminga - ovaj Mortal Kombat majstor slijep je od rođenja:
Predsjednik Trump početkom prošlog mjeseca okomio se na videoigre kao uzrok nasilja među američkom mladeži, učinivši to u sklopu reakcije na tada 244. ovogodišnju, ali ništa manje tragičnu pucnjavu u teksaškom gradu El Pasu u kojemu je 21-godišnji napadač ranio 24 ljudi i usmrtio njih 22, uključujući i vlastitu sestru.
Gaming industrija i mlađe dobne skupine momentalno su ismijali taj istup, između ostalog ističući kako je oružano nasilje u SAD-u i dalje daleko od svojeg povijesnog vrhunca s prve polovice '90-ih (kada je 7 na 100.000 stanovnika ubijeno vatrenim oružjem, prema američkom CDC-u) te kako su drugi mediji poput filma i televizijskih serija danas nasilniji nego ikad.
Trump se okomio na videoigre nakon 244. ovogodišnje masovne pucnjave u SAD-u:
Odgovoran pristup konzumiranju videoigara, ne samo u svrhu zabave i edukacije, već i radi boljeg iskorištavanja enormnog ekonomskog potencijala gaming industrije, jedna je od ključnih poruka Esports prvenstva Hrvatske koje uskoro ulazi u svoj posljednji mjesec.
Pokretanje videa...