Inženjeri su namjerno napravili motor koji će imati vrlo lako dizanje snage na više od 270 KS, da bi se auto poslije mogao koristiti i u autosportu
Opel Kadett GSi: Legenda koja je "potukla" i moćni Golf GTI
Opel je prije dvije godine oživio slavno ime GSi koje trenutno nose Insignia i Corsa, a mi smo se prisjetili najveće legende koja se smatrala pojmom tog imena – Kadetta E. Proizvodio se u 'zlatno doba' kada je konkurencija bila najveća, odnosno od 1984. do 1991. godine, ali to mu nije činilo problem jer je 'potukao' skoro sve, uključujući i Golfa GTI-ja.
U svojim početcima Kadett GSi je pokretao slabiji 1,8-litreni motor sa 115 konjskih snaga i 151 Nm okretnoga momenta, ali je bio opremljen 15-milimetara spuštenim ovjesom, sportskijim odbojnicima u boji karoserije i dodatnim spojlerima pa je imao najmanji otpor zraka u klasi.
Zahvaljujući takvoj aerodinamici, Kadett GSi je bez problema postizao brzine veće od 200 km/h, ali mnogima to nije bilo dovoljno. Stoga je Opel napravio dva pojačanja. Prvo 1986. godine, kada je u Kadetta ugrađen 2,0-litreni motor s osam ventila i 130 konjskih snaga, a drugo 1988. godine, kada je napravljeno tzv. malo remek-djelo.
Opel je za drugo pojačanje u pomoć pozvao Dr. Fritza Indra i slavni Cosworth te razvio potpuno aluminijski dvolitraš sa 16 ventila, nazvan C20XE. Ugrađen je tada sustav sekvencijalnog ubrizgavanja Bosch M2.5, za što veću iskoristivost goriva, ispušni ventili su ispunjeni natrijem zbog boljeg hlađenja, postavljene su dvije šuplje bregaste osovine da bi inercija bila što manja, a posebna pažnja je posvećena usisu, koji je uz pomoć velike rezonantne komore zaslužan za brz odziv na gas i prepoznatljiv zvuk motora.
Tada nov motor stvarao je 150 konjskih snaga i 196 Nm okretnoga momenta, a bio je toliko dobar da je i danas vrlo tražen za modificiranje različitih Opela. S obzirom na to da ima iskoristivost od čak 37 posto, Kadett je vrlo brz, ali štedljiv pa je postavio vrlo visoka mjerila za konkurenciju.
Prema mnogima, inženjeri su namjerno napravili motor koji će imati vrlo lako dizanje snage na više od 270 KS, što je bilo itekako korišteno u 'tjuniranju' i autosportu. Motor se bez problema vrti na 10.000 okretaja u minuti, ali su ga Opelovi inženjeri ograničili na 6800 okretaja da bi bio pouzdan i dugovječan.
Ovo je bio temelj i za prvi Opelov turbobenzinac, koji se ugrađivao u Calibru, a često se dokazivao i u različitim sportovima. Naprimjer, samo je u Formuli 3 pokupio 164 nagrade. zahvaljujući i Michaelu Schumacheru, Nicku Heidfeldu i Jarnu Truliju za volanima bolida.
Kadett GSi je u takvu izdanju ubrzavao do 'stotke' za 7,7 sekundi i postizao brzinu 217 km/h pa je bez problema 'tukao' različite Mercedese i BMW-e, a kamoli vlastitu konkurenciju. Stoga slobodno možemo zaključiti kako je ovaj automobil bio jedan od velikih pobjednika 'zlatnoga doba' sportskih kompakata.