Grandland do 100 km/h ubrza za samo 6,1 sekundu, no ono što osjećate za volanom još je dojmljivije, pogotovo kada su u pitanju međuubrzanja
Opel Grandland GSe na testu: Najsnažniji Opel današnjice
Opel Grandland GSe je novost u ponudi Opela, no i ranije smo imali nešto slično, samo se drugačije zvalo. GSe je zapravo evolucija dosadašnjeg Grandlanda Hybrid 4 koji je koristio isti pogonski sklop, no Opel mu je odlučio dati drugo, zvučnije ime, a uz to su došle i minimalne tehničke i vizualne promjene. Imenom GSe Opel jako asocira na legendarne GSi modele i svakako je to dobar potez jer radi se o top modelu u ponudi ovog proizvođača, trenutno najsnažnijem Opelu i jednom od najsnažnijih svih vremena. Više konja imale su samo "luda" Lotus Omega, nevjerojatna limuzina iz 90-ih godina i posljednja Insignia u OPC verziji. Grandland je ipak nešto sasvim drugačije od ova dva auta i nimalo "ludo".
Za pogon ovog SUV-a zadužen je poznati Stellantisov plug-ih pogon koji se sastoji od 1,6-litrenog turbomotora i elektromotora. U ovoj izvedbi elektromotora su dva, jedan sprijeda i jedan straga što za posljednicu ima pogon na sve kotače i ogromnih 300 KS koje je ovaj automobil sposoban isporučiti. Performanse su vrhunske. Veliki i prilično teški Grandland do 100 km/h ubrza za samo 6,1 sekundu, no ono što osjećate za volanom još je dojmljivije, pogotovo kada su u pitanju međuubrzanja. Ubrzanje je zbog pomoći elektromotora vrlo ujednačeno te linearno i pretjecanja su s ovim autom prava "dječja igra".
I maksimalna brzina od 235 km/h ovaj automobil pretvara u pravog "gutača autoputa". Jedino štop pomalo smeta kada automobil forsirate na nagla ubrzanja je zvuk motora koji nije previše zabavan (čitaj: nije nimalo sportski) i često upadljivo glasan. Također, želite li juriti, automobil je pametno prije toga staviti u način rada Sport. Tako će i reakcije pogona biti brže, a mjenjač će brže i bolje reagirati. Što se tiče jurnjave kroz zavoje Grandland se ponaša očekivano. Ovjes GSe-a je poboljšan, s naglaskom ne sportske osobine, no u sportskoj vožnji se ipak ne može sakriti skoro 1,9 tona mase i činjenica da je ovo visoki SUV koji je više zamišljen kao "gutač kilometara" na autocesti nego vozilo za zabavu na brdskim cestama.
No ako vam baš nije do jurnjave Grandland je u stanju pružiti vrlo mnogo. Vozite li ga umjereno pokazat će svoju drugu, vrlo komfornu i vrlo tihu stranu. Ovjes je u stanju kvalitetno isfiltrirati i loše Hrvatske ceste i vrlo je udoban. Činjenica da je ovo plug-in hibrid pozitivno pritom djeluje i na potrošnju. Automobil je na našem testu u prosjeku trošio 7,3 l/100 kilometara u kombiniranoj vožnji kada je baterija bila prazna. Kada bismo ej napunili potrošnja je u gradu realno bila blizu nule. Kapacitet relativno male baterije dovoljan je za oko 40 do 50 kilometara prosječne kombinirane vožnje, u gradu do 60 km, a ako ste štedljivi može i više. Dakle, ako uglavnom vozite po gradu i dnevno radite do 50 kilometara troškovi za gorivo će vam biti zanemarivi. Na autocesti ipak nije sve tako bajno jer se pri prosječnim brzinama od oko 130 km/h potrošnja penje na oko 9 litara na 100 kilometara.
Osim voznih osobina, Opel je i izgledom želio naglasiti da je ovo poseban automobil u njihovoj ponudi. Prednji is stražnji odbojnik su agresivniji, tu su jasni natpisi GSe, no najveći efekt je postignut bojom karoserije. Upotrijebljen je isti trik koji je bio dostupan i na Grandlandu Hybrid 4, dvobojna karoserija, odnosno crni poklopac motora. Jasno, ovo ostavlja jak dojam, no nije za svakoga pa se radi o dodatnoj opciji koju možete i ne morate odabrati. Nama se dosta dopala jer šalje jaku poruku da je ovo poseban Opel. Pogotovo u kombinaciji s bijelom bojom ostataka karoserije i crnim krovom, super pristaje novoj Opel Vizor masci koju ej Grandland dobio redizajnom. Automobilu dobro pristaju i atraktivni dvobojni naplatci od čak 19 inča.
U unutrašnjosti nema nikakvog traga agresivnim detaljima. Ovo je prvenstveno udoban i luksuzan SUV s vrlo komfornim sportskim AGR sjedalima koja su nas oduševila, vrlo ergonomičnog upravljačkog sučelja, s odvojenim klasičnim komandama za klimu, klasičnom ručicom mjenjača i dosta tipki što možda nije moderno no svakako ej praktičnije od "uguravanja svega i svačega" na zaslon što danas radi većina proizvođača. Ipak u Grandlandu su i dva dva zaslona, jedan za instrumente i jedan za infotainment. Oni su redizajnom spojeni u jednu cjelinu kao i na aktualnoj Astri što je dosta moderniziralo izgled unutrašnjosti. Kvaliteta izrade i materijala je na visokoj razini.
Ovo je najsnažniji i najluksuzniji Opel u ponudi pa ne iznenađuje velika cijena od 59.818 eura. Ako želite Opel od 300 KS koji uz to ima pogon na sve kotače to je u redu, no ako želite plug-in hibrid možete proći i osjetno jeftinije uz plug-in hibridni Grandland s 225 KS koji je oko 10.000 eura jeftiniji. Najviše ćete uštedjeti odabirom osnovnog benzinca koji ej skoro upola jeftiniji od testiranog modela.
Plus:
Velika snaga i ubrzanja
Mala potrošnja uz punu bateriju
Puno fizičkih tipki u unutrašnjosti
Minus:
Nije previše zabavan u zavojima
Zvuk motora na visokim okretajima
Visoka cijena
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 1867 kg
dimenzije: 448 x 191 x 161 cm
obujam motora: 1598 ccm
snaga benzinskog motora: 147 kW/200 KS
ukupna snaga sustava: 221 kW/300 KS
električni doseg: 59 km
0-100 km/h: 6,1 s
najveća brzina: 235 km/h
potrošnja: 1,2 l/100 km
cijena: 59.818 € (testni model), 57.358 € (osnovni Grandland GSe), 46.886 € (osnovni plug-in hibrid 225 KS), 32.760 € (osnovni benzinac)
Važnija oprema Opel Grandland GSe
Alunaplatci 19”, dvobojna karoserija, adaptivni tempomat, ambijentalna rasvjeta, grijana i električno pokretana AGR sjedala presvučena Alcantarom, grijani vjetrobran, grijani upravljač, električno otvaranje prtljažnika, dodirni zaslon 10”, navigacija, digitalni instrumenti 12", LED Matrix svjetla, sustav kamera s prikazom od 360 stupnjeva...