Isprobali smo Qashqai s najbogatijim paketom opreme i najsnažnijim motorom. Nissan je zaista napravio ogroman korak naprijed u odnosu na prethodnu generaciju
Novi Qashqai u najprestižnijem izdanju: Daleko je od onoga što je bio - no u pozitivnom smislu
Prve dvije generacije Qashqaija su bili odlični i vrlo, vrlo uspješni automobili, no nova je priča za sebe. Već na prvi pogled jasno je da se Qashqai još uozbiljio i postao automobil impresivnije pojave.
Na prvi pogled biste rekli da je za broj veći od prethodnika iako dimenzije nisu drastično rasle. Riječ je samo o centimetrima u duljinu, širinu i visinu. No optička varka postignuta dizajnom ostavlja na vas dojam da je Qashqai izašao iz faze u kojoj se tražio između SUV-a i crossovera i postao pravi SUV.
No nije sve u optičkoj varci, Qashqai je postao impresivniji u svakom pogledu. To se najbolje vidi u unutrašnjosti gdje sve izgleda vrlo elegantno, luksuzno i za klasu bolje nego kod prethodnika. Dojam, naravno pojačava oprema testnog automobila, Tekna+ najbogatiji paket opreme koji sadržava sve što je moguće serijski ugraditi u auto.
U opremi je, između ostalog, masaža kožnih sjedala, grijanje volana, veliki panoramski krovni otvor, Bose premium audio... Kako bi se reklo - "nema što nema". S takvom opremom, te zaista vrhunskom kvalitetom materijala i izrade Qashqai ostavlja dojam premium automobila.
U ponudi više nema dizelskog modela niti će ga biti, a trenutno se nude samo dva benzinska motora s blagim hibridnim sustavom. U testni auto ugrađen je onaj snažniji koji razvija 158 KS. Motor je sasvim dovoljan za ovaj auto što potvrđuju i dobro ubrzanje do 100 km/h za 9,2 sekunde.
Potrošnja je na testu iznosila 7,7 litara u umjerenoj gradskoj vožnji i 6,7 litara u kombiniranoj vožnji. Mjenjač je automatski CVT bez stupnjeva. Iako su ovakvi mjenjači u principu lošiji od klasičnih automatika, CVT u Nissanu je iznenađujuće dobar i teško je primijetiti neku razliku u odnosu na klasični automatik. Također, dok većina CVT mjenjača "krade performanse", ovaj je druga priča. Tako Qashqai s njim do 100 km/h ubrza za manje vremena nego s verzija s ručnim mjenjačem i istim motorom.
Qashqai zaslužuje velike pohvale za ovjes. On je izuzetno udoban, a posebno nas je ugodno iznenadio na lošim cestama i neravnim površinama koje upija kao da je riječ o udobnom autu više klase.
Qashqai treće generacije je odličan automobil koji po svemu nadilazi svojeg prethodnika, ali i mnoge konkurente. Cijena od 284.206 kuna za testni auto čak je i osjetno ispod očekivanja za bogatu opremu koju auto nudi. Oni koji ne mare za toliki luksuz, Qashqai mogu dobiti i za stotinjak tisuća kuna manje.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 443 x 185 x 163 cm
obujam: 1332 ccm
snaga: 116 kW/158 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 199 km/h
potrošnja: 6,3-6,5 l/100 km
cijena: 284.206 kn (testni model), 179.900 kn (osnovni Qashqai)
Važnija oprema Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 158 CVT Tekna+
Alunaplatci 19", automatski dvozonski klima uređaj, bežični punjač mobitela, digitalni instrumenti 12,3", dodirni zaslon 9", head up zaslon 10,8", navigacija, sustav kamera za parkiranje od 360°, panoramski stakleni krov, električno namjestiva sjedala presvučena kožom s funkcijom masaže na prednjim sjedalima, grijanje sjedala, vjetrobrana i upravljača, Bose premium audiosustav, električni poklopac prtljažnika...