Pionir u našoj pa i svjetskoj industriji električnih automobila kani svijetu, osam godina nakon prvog modela, predstaviti DOK-ING YD, gradski automobil budućnosti koji se rađa na zagrebačkom Žitnjaku
Novi hrvatski električni auto kreće u serijsku proizvodnju
Strašno izgleda, pola Europe s nama radu na njemu – kaže nam nasmiješeni Vjekoslav Majetić, ekskluzivno najavljujući svoj novi električni auto, imena YD. Sedam godina od kad je već sad drevni model XD ugledao svjetlo reflektora na salonima u Zagrebu, Frankfurtu i Los Angelesu došlo je vrijeme i za pripreme pokretanja serijske proizvodnje prvog, pravog hrvatskog električnog automobila.
POGLEDAJTE VIDEO:
Konceptno vozilo čije su fotografije još uvijek tajna, nacrtao je hrvatski dizajner Igor Jurić, dok je za konstruktivna rješenja i tehničko opremanje zadužena tvrtka DOK-ING iz Zagreba. Bit će to gradski mališan pokretan na struju opremljen zračnim jastucima, digitalnim kokpitom te će imati troja vrata, četiri sjedala. Klasični upravljač, a bit će napravljen iz kompozitnih materijala. Također, njegove će elektromotore pokretati najnovije, od zapaljenja potpuno sigurne LiFePO4 baterije, a autonomija modela YD iznosit će između 300 i 400 kilometara. Osim novog modela auta koji stiže uskoro, tvrtka gospodina Majetića već proizvodi električni skuter DKOR THE CORE dometa 100 kilometara, idealan za dostavne službe i iznajmljivanje kojih je 1400 primjeraka u upotrebi na španjolskom i talijanskom tržištu. Osim njih u završnoj je fazi i multifunkcionalni električni kamiončić zvučnog imena TOM TOM, koji je širok samo 1,2 metra, a ima radijus okretanja od nevjerojatnih 4,5 metara. Moglo bi to vozilo također osvojiti svijet-kaže gosp. Majetić, a za početak će voziti kroz uske ulice primorskih gradova i mjesta te se naći u službi u marinama, komunalnim službama, tvornicama, turističkim agencijama. Ipak, osnovni "posao" DOK-INGA za sada je proizvodnja "pametnih" strojeva za razminiravanje te kopanje rude, a Majetićeva genijalnost i poslovnost dokazana je širom svijeta, a sam kaže da njegove projekte koči jedino nedostatak novca i nezainteresiranost države kao investitora. Bit će bolje - rekao je simpatični inovator, vrlo brzo hrvatskom će, a i svijetom voziti moji novi električni automobili.
Biografija
Vjekoslav Majetić diplomirao je na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu. Član je ženevskog međunarodnog centra za humanitarna razminiravanja, američke trgovačke komore u Hr te Europskog odbora za elektrotehničku standardizaciju pri međunarodnoj akademiji za razvoj i proizvodni inženjering CIRP iz Pariza.
TOM TOM
Gotovo je u cijelosti domaći proizvod. Spada u kategoriju vozila L7 i stajat će oko 150.000 kuna.
Karoserija je napravljena iz stakloplastike, elektromotor ima snagu od 10kW, a kapacitet baterija iznosi 20kWh. Razvija brzinu do 80 km/h, a oblik i namjena mogu se prilagoditi raznim potrebama, a može služiti čak i za prijevoz osam osob