Treća generacija Zafire rasla je u svim smjerovima, no osim u dimenzijama njezina se zrelost ocrtava i u karakteru, praktičnosti, kvaliteti izrade, prostoru, ali i motoru
Nova Zafira Tourer idealno je skrojeni auto za velike obitelji
Dodatak “Tourer“ u imenu treće generacije Zafire nije tu bez razloga: novi su automobil u Opelu na taj način odlučili djelomično distancirati od prethodnice, i to iz dva razloga, možda i podjednako važna. Prvi se, logično, odnosi na činjenicu da je novi automobil od prethodnika narastao u svim smjerovima te je od njega veći i u unutarnjim i vanjskim mjerama, a drugi na podatak da će se na tržištu do daljnjega zadržati i “stara“ Zafira. Jer, u odnosu na nju Tourer je bolja ponuda u svakom smislu, osim cjenovnom dakako. Tourer, za početak, donosi znatno više mjesta u unutrašnjosti, a ono je, uostalom, i mnogo kvalitetnije iskorišteno. Prednja su sjedala prostrana koliko to mogu biti, no prava se razlika očitava u drugom redu koji je po želji opremljen s tri zasebna “Lounge“ sjedala pune veličine. U tom slučaju prtljažnik mu prima 710 do 1860 litara. No, to nije sve...
Dodatna dva sjedala nalaze se u prtljažniku (također po želji) i na njima se osim djece na kraće udaljenosti mogu prevesti i viši putnici. Više no na prostranost oni bi se mogli žaliti na kvalitetu vožnje, jer se one vibracije koje Zafirin inače solidno ugođen ovjes ne uspije progutati, prenose upravo u stražnji dio vozila. Tourer se u vožnji unatoč dimanzijama i višku sala oko trbuha ponaša predvidljivo te se neće buniti ni u dinamičnijoj vožnje. Pogoduje tome i prilično precizan upravljač te odgovarajući trag kotača, kao i primjetna stabilnost u različitim uvjetima vožnje: Zafira u praksi djeluje masivno te je oslobođena svih onih potencijalno neugodnih uvijanja karoserije.
Ipak, jasno je da se on mnogo bolje osjeća u obavljanju svakodnevnih obiteljskih prijevozničkih zadataka, bilo u gradu ili na autocesti. Tako je zamišljen, tako je opremljen i tako, uostalom, i izgleda. Zrelije nego ikada.
Dodatna oprema podigla cijenu za više od 32.000 kuna
Paket opremem Enjoy vrlo je bogat već u startu te između ostaloga on dolazi s dvozonskim automatskim klima uređajem, CD MP3 radiom sa 7 zvučnika i komandama na kožnom upravljaču, električnim podizačima svih stakala, putnim računalom i tempomatom, dnevnim svjetlima i prednjim maglenkama, aluminijskim naplatcima... No mislite li da je teško poželjeti više, varate se. Samo dodatna oprema na testnoj je Zafiri Tourer vrijedna više od 32.000 kuna, a za taj se novac, osim nabrojanoga, dobija još i premium pack s automatskim LED prednjim i stražnjim svjetlima, dva dodatna sjedala u trećem redu, zatamnjena stražnja stakla, rezervni kotač, posebni paket Look sa retrovizorima u crnoj antracitnoj boji i srebrnim krovnim nosačima, Lounge sjedala u drugom redu...
Zapinjući mjenjač kvari dojmove
Iako bismo 1.4-litreni motor sve donedavno teško mogli zamisliti u ulozi pokretača velikog obiteljskog “minibusa“ sa 1600 kg poput Zafire Tourer, mali se turbobenzinac pokazao i više nego solidnim izborom. S jedne strane uglađen i prilično tih, a s druge i prilično uvjerljiv kada se pred njega postave takvi zahtjevi, motor sa 140 KS pokazao se vrlo ugodnim iznenađenjem. Pritom on ostajhe i prilično štedljiv: u gradskim se uvjetima on u praksi zadovoljava s najviše 9,5 l/100 km realne potrošnje, što je u snježnim uvjetima vrlo dobar podatak. Još da mjenjač tu i tamo ne pokaže da zna zapeti pri šaltanju, to bi bilo sjajno.
Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo Enjoy
masa: 1626 kg
dimenzije: 466x188x169cm
obujam: 1364 ccm
snaga: 103 kW/140 KS
ubrzanje (0-100km/h): 10,8 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 6,7 l /100 km
cijena: 212.180 kn (testni model) 179.500 kn (bez doplata)
konkurencija: Ford S-Max, Mazda 5, Citroen Grand Picasso
PLUS: atraktivan vanjski i unutarnji nastup, bogata opremljenost i brojni raspoloživi dodaci, uvjerljiv i ne pretjerano zahtjevan motor, prostranost i udobnost, sustav preklapanja sjedala
MINUS: grub i ponekad zapinjući mjenjač, klasična stražnja vrata, udobnost na stražnoj klupi