Obavijesti

Tech

Komentari 14

Nova mala Toyota Aygo X stigla je u Hrvatsku: Mali crossover najoriginalniji je auto u klasi

Nova mala Toyota Aygo X stigla je u Hrvatsku: Mali crossover najoriginalniji je auto u klasi
10

U Zagrebu je predstavljen najnoviji predstavnik klase najmanjih gradskih automobila. Aygo X prilično je drugačiji od konkurencije te spaja izgled crossovera i karakteristike malog gradskog automobila

Premijerom u Zagrebu službeno je obilježen početak prodaje nove generacije najmanjeg modela Toyote u Hrvatskoj. Nasljednik Ayga zove se Aygo X (čita se Aygo Cross). U odnosu na prethodnika nova mala Toyota donosi znatno promijenjen izgled. Sukladno vremenu u kojom SUV-ovi vladaju tržištem ovo je sada svojevrsni crossover automobil. 

Auto ima plastične zaštitne dodatke na karoseriji i namjerno predimenzionirane kotače promjera 17" do 18" koji mu daju “SUV-ovski” izgled.  U odnosu na prethodnika malo je više podignut od poda, te ima 55 mm višu poziciju sjedenja što vozaču daje osjećaj da sjedi u SUV automobilu te istodobno pruža bolju preglednost. 

Aygo X je osjetno narastao u odnosu na prethodnika koji je bio jedan od najmanjih auta u klasi. Auto je sada duži 23,5 centimetara i ima ukupno 370 cm. Osjetno je porasla i širina na 174 centimetara tako da auto sada nudi mnogo više prostora u unutrašnjosti. Stražnja klupa je dovoljno prostrana i udobna za osobe visine do otprilike 185 centimetara, a u prtljažnik stane 231 litar (829 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima).  I to je osjetni porast, 63 litre više nego kod prethodnika. 

 Jedan razlog povećanja dimenzija je i činjenica da je Yaris nastao na istoj platformi kao i Yaris što ga čini jednim autom u klasi koji je nastao na platformi auta više klase. Zbog toga je Aygo X i osjetno uvjerljiviji u vožnji nego što to očekujete od auta ove klase.  

Aygo X je napravio ogroman korak unaprijed i što se tiče opreme te sada nudi i multimedijski sustav sa zaslonom od 7", 8" ili 9”. Njegova najnaprednija verzija je stalno spojena na internet. Tu su i LED glavna svjetla, adaptivni tempomat te desetak novih sigurnosnih tehnologija za pomoć u vožnji. Nudi se i Air verzija s pomičnim platnenim krovom u kojoj možete iskusiti i svojevrsni kabrio osjećaj.

Unatoč tome što je jako narastao i pun je novih tehnologija, Aygo X ima manju masu od prethodnika, što je postignuće koje zaslužuje pohvale. Auto je tako najlakši u segmentu, a zahvaljujući toj činjenici i znatno unaprijeđenoj aerodinamici Aygo X izuzetno štedljiv s potrošnjom od 4,7 l//100 km i emisijom CO2 od 107 grama CO2 po kilometru.  

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Motor Ayga X je jedina stvar koja se nije mijenjala. Isti benzinac s tri cilindra i jedne litre obujma pokreće Aygo već desetljećima u novoj generaciji automobila motor je ponovo blago moderniziran i modificiran. Sada je 2 KS slabiji, razvija 70 KS i radi nešto mirnije. Motory Ayga X zaslužuje povale jer troši malo bez obzira na stil vožnje i radi mirno za trocilindraša.

Ručni mjenjač je neobično dugih prijenosnih omjera, kao i kod prethodnika, tako da u drugoj brzini možete pojuriti gotovo 100 km/h. Zbog toga i ne treba previše mijenjati brzine u gradskoj vožnji.  Aygo se osim s ručnim mjenjačem nudi i s automatskim CVT mjenjačem bez brzina koji je prilično komforan.  

Iako Aygo X nije stvoren za sportsku vožnju i brza ubrzanja, može biti prilično zabavan u vožnji. Ipak ono najvažnije je njegova okretnost i praktičnost. Krug okretanja mu je minimalan tako da je i manevriranje u gradu jako olakšano. Posebne pohvale zaslužuje i komfor koji je neočekivano visok pogotovo preko ležećih policajaca.

Prodaja u Hrvatskoj je počela. Osnovni model s razinom opreme X košta 99.900 kuna. Osnovna verzija ima klimu, no nije kompletno opremljena. Za to joj nedostaje radio uređaj. Mnogo bolji izbor je viša razina opreme X-Play koja donosi dodirni zaslon od 7", DAB radio, kameru za vožnju unatrag i još mnogo druge opreme. Ona košta od 109.900 kuna. Nude se još četiri bogatije razine opreme cijene 123.300 do 147.300 kuna. Platneni krovni otvor dodatno košta 6900 kuna, a CVT automatski mjenjač 9500 kuna.

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 14
FOTO Bili smo na predstavljanju Xiaomi 15 serije u Barceloni. Evo što sve donosi nova 'foto zvijer'
FOTKE S LEICA POTPISOM

FOTO Bili smo na predstavljanju Xiaomi 15 serije u Barceloni. Evo što sve donosi nova 'foto zvijer'

Xiaomi je iskrcao cijeli niz noviteta, ali Xiaomi 15 Ultra njihova je glavna zvijezda u Barceloni. Kod ovog je telefona sve jasno usmjereno na fotografije, od samog dizajna do moćnog sustava kamera s Leica potpisom
Xiaomi otkrio sat koji radi 15 dana, inovativne slušalice i romobil koji  ne želi da padnete
NIZ INOVACIJA U BARCELONI

Xiaomi otkrio sat koji radi 15 dana, inovativne slušalice i romobil koji ne želi da padnete

Xiaomi je predstavio cijelu liniju novih uređaja. Uz telefone i tablet stižu i slušalice, a jedne podržavaju i WiFi vezu, sat ima i interesantno upravljanje gestama, a romobil inovativan način kontrole stabilnosti
Firefly po prvi puta s letjelicom Blue Ghost sletio na Mjesec
PRIVATNA TVRTKA

Firefly po prvi puta s letjelicom Blue Ghost sletio na Mjesec

Američka tvrtka Firefly Aerospace postala je druga američka tvrtka koja je sletjela na Mjesec sa svojom letjelicom Blue Ghost, čime je započela dvotjedna istraživačka misija