Nova generacija Leafa je trenutačno najbolji električni auto koji se službeno prodaje kod nas, no za 100 do 120 tisuća kuna manje dobit ćete usporedivi dizelski kompakt.
Nissan Leaf na testu: Bio bi savršen da nema tri 'problema'
Premali doseg s jednim punjenjem, mala maksimalna brzina i visoka cijena dijele Leaf od savršenstva. Oko 220 kilometara, koliko smo s punjenjem prelazili u zimskim uvjetima, uz nešto ‘oštriju’ vožnju, veliki je napredak u odnosu na prethodnika. Uz nježniju vožnju i povoljnije vremenske uvjete, u gradu ćete prevaliti i 400 kilometara, što je sasvim dovoljno, no za neka duža putovanja Leaf još nije sto posto praktičan.
Inače, auto je izuzetno udoban, umirujuće tih i bez ikakvih vibracija. No kad stisnete gas do daske, ‘grize’ poput sportaša i strelovito ubrzava, nažalost, samo do 144 km/h. Razumijemo težnju za štednjom baterije, no to je ipak malo premalo za vozače koji mnogo putuju.
Oduševljava vrhunska oprema, no ne i cijena. Za 100 do 120 tisuća kuna manje dobit ćete usporedivi dizelski kompakt. Cijena ostaje prepreka za električne aute i zato mnogi čekaju najavljene nove poticaje.
E-Pedal
Oduševljava sustav vožnje sa samo jednom pedalom. Naravno, može se prebaciti i na 'klasične pedale'.
Punjenje
Na CHAdeMO punjačima kojih je relativno malo, Leaf je pun za sat i pol. Na brojnijim Type 2 punjačima punit će se sedam sati.
Dobar pregled
U svakom trenutku moguće je znati što koliko troši. Najveći potrošač je motor, no grijanje i hlađenje također ne treba zanemariti.
masa: 1480 kg
dimenzije: 449x179x154 cm
motor: električni
snaga: 110 kW/150 KS
0-100 km/h: 7,9 s
najveća brzina: 144 km/h
doseg: 270 km
cijena: 317.000 kn (testni model) 276.500 kn (osnovni model)
Testirani Nissan Leaf 40kW Tekna u opremi ima sjedala presvučena kožom i alcantarom, grijanje prednjih i stražnjih sjedala te upravljača, Bose audio sustav, adaptivni tempomat, sustav za zadržavanje u traku...