Obavijesti

Tech

Komentari 54

Ni jedan nije lijep kao 208: Mali auto podigao je veliku prašinu

Ni jedan nije lijep kao  208: Mali auto podigao je veliku prašinu
18

Vanjski i unutarnji dizajn novog Peugeota 208 su pun pogodak, no i u pogledu tehnologija 208 je vrh svoje klase. U ponudi će biti i električna verzija s 340 km dosega

Otkada je Peugeot 205 “podigao prašinu” na tržištu gradskih automobila Peugeot ne prestaje s uspjesima u ovoj klasi. Do danas su iz tvornica izašla 22 milijuna primjeraka, svaki mali Peugeot bio je prodajni hit. S razlogom, jer svaki je imao “ono nešto”. Tako je i s novom generacijom, s time što moramo naglasiti kako se ovdje “ono nešto” ističe više nego kod bilo kojega modela dosad. Novi 208 poseban je automobil u svakomu pogledu. U to smo se uspjeli uvjeriti tijekom testnih vožnji na svjetskoj prezentaciji u Portugalu, gdje smo u raznim varijantama novoga 208 prevalili više od 208 kilometara. 

Pokretanje videa...

Peugeot 208 01:46


Već na prvi pogled 208 ostavlja odličan dojam. Dizajnom se radikalno razlikuje od svojega prethodnika te slijedi trendove koje su Francuzi pokrenuli svojom “megauspješnicom” 3008 i nastavili aktualnim 508. Sprijeda, straga, s boka... Gdje god ga pogledate 208 izgleda originalno, drugačije od drugih malih auta, a opet izrazito dopadljivo i poprilično elegantno. I u unutrašnjosti je preuzeto najbolje od “novoga Peugeotova dizajnerskog vala”. Originalni i-Cockpit koncept s malim upravljačem, digitalni 3D instrumenti iznad njega, središnja konzola s velikim zaslonom  i “avionskim tipkama” ukrašenima metalom... U TOP izvedbama tu su elegantna futuristička ručica automatskoga mjenjača, koža na sjedalima... Teško se može bolje u autu iz gradske klase. Tako simpatično, atraktivno, dinamično i originalno nije već godinama izgledao neki novi mali auto. No nije sve u izgledu. 

Novi 208 “ima nešto za reći” i u vezi s tehnologijama. Ubuduće će voziti i pogonjen strujom. Takva verzija poprilično je dojmljiva. S baterijom čiji je kapacitet 50 kWh i s 340 kilometara deklariranoga dosega (WLTP) e-208 je trenutno najimpresivniji gradski električni auto na tržištu. Ima 136 KS i poput tipičnog električnog automobila oduševljava svojim startom, ubrzanjima i međuubrzanjima. Sprint do 100 km/h traje samo 8,1 sekundu. U Peugeotu su uvjereni da će svaki deseti  prodani 208 biti električni, a zasad se čak 25 posto od ukupnih narudžbi 208 odnosi na električnu verziju. 


No takvu popularnost električnoga modela teško možemo očekivati u Hrvatskoj. Naime, s očekivanom cijenom, koja bi trebala biti otprilike dvostruko veća od cijene osnovnoga modela, e-208 ne može postati vrlo tražena roba na našemu siromašnijem tržištu. Ovdje će se najviše, zasigurno, tražiti benzinci sa 75 i 101 KS, od kojih nam se ovaj drugi mnogo više svidio. Vrh benzinske ponude je trocilindraš sa 130 KS, a tu je i dizelski model sa 102 KS. U vožnji se 208 pokazuje mnogo ugodnijim, veća širina i niže težište uz masu koja je podjednaka masi prethodnika itekako su se pozitivno odrazili na vozne značajke. Također, u bogatije opremljenim modelima može se birati način vožnje, a tu nam se posebno svidjelo kako automobil, odmah po pritisku tipke, vidljivo mijenja “karakter”, mnogo izraženije nego u, primjerice, 3008 i 508. Sve u svemu, 208 se vozi mnogo agilnije nego prethodnik, no još uvijek je u prvome planu komfor. 


Naravno, 208 nije savršen, ima i on nekoliko nedostataka. Prvo, upravljač bi pri većim brzinama mogao biti malo izravniji. Drugo i važnije, prostranost u unutrašnjosti nije takva kakvu očekujete od novoga gradskog modela koji je među najvećima u klasi. Dizajnerski izričaj s dugim poklopcem motora ukrao je koji centimetar u unutrašnjosti tako pa je prostor straga i u prtljažniku, koji je s 265 litara čak manji nego u prethodniku, malo ispod prosjeka klase. No to je kompromis koji je Peugeot napravio i u modelu 508 – dizajn ispred prostranosti, stoga smo sigurni da će im se taj potez isplatiti. Prema reakcijama prolaznika u Portugalu sigurni smo u to, ne sjećamo se kada su se ljudi toliko okretali za nekim gradskim autom koji smo vozili. 


Koliko će 208 stajati u Hrvatskoj još ne znamo, no sigurni smo kako prvi primjerci u salone stižu u prosincu, a električni model e-208 čekat ćemo do proljeća. Na kraju, svaka pohvala Peugeotu, u posljednje vrijeme radi odličan posao, a da je takav i 208 složili su se skoro svi svjetski novinari s kojima smo bili na ovoj prezentaciji.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 54
Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode
35 MILIJARDI ZA TRI MJESECA

Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode

U razdoblju od srpnja do rujna Nvidijin prihod iznosio je 35,1 milijardu dolara i bio je gotovo dvostruko veći nego lani, pokazuju poslovni rezultati, objavljeni u četvrtak.
Prirodna rješenja za smrad iz usta: Evo kako vratiti svježinu
MNOGI SU UZROCI

Prirodna rješenja za smrad iz usta: Evo kako vratiti svježinu

Peršin, zeleni čaj, jabučni ocat i mnoge druge namirnice mogu vam pomoći da se riješite smrada iz usta, dok redovita higijena održava vaš dah svježim i ugodnim
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...