Obavijesti

Tech

Komentari 15

Demonstracija moći: Pogled s Velostera nemoguće je skinuti

Demonstracija moći: Pogled s Velostera nemoguće je skinuti
10

Jedan od najzanimljivijih noviteta pravi je mali kupe: stvoren za zabavu, ponekad i malo nervozan, štedljiv, ali i sporiji od Elantre. No nastup mu nitko ne može osporiti

Vremena se mijenjaju brže od snova: da nam je netko još pred koju godinu rekao da ćemo za volanom jednog Hyundaija doslovce zaustavljati promet, slatko bismo mu se nasmijali. Isto onako slatko kako je to godinama činila konkurencija koja danas, pogađate, čupa kose od jada. Santa Fe i Tucson pokrenuli su lavinu, a kada su stigli modeli nove generacije s predznakom “i“ i “ix“, priča je već bila gotova. Hyundai je, zajedno sa sestrinskom Kijom, poharao svijet. Veloster sada stiže kao svojevrsna demonstracija moći: ovakav auto realno ne treba nikome, ali su Korejci pokazali da ga  mogu napraviti. I da pritom imaju jako puno mašte. Kako izvana, tako i u unutrašnjosti: na efektno osmišljenu armaturnu ploču s blještavim instrumentima vozač gleda iz prvenstveno udobnih sjedala, dok se na stražnjoj klupi, očekivano za kupe, ne može pobjeći od klaustrofobije. 

Pokretan istim onim 1.6-litrenim MPi benzincem kakav se ugrađuje i u Elantru, Veloster u vožnji odmah odaje karakter vozila namijenjenog zabavi. Upravljač dobro reagira iako ne nudi baš nikakav osjećaj, a vrlo tvrd te posebno glasan ovjes poskakuje i na najmanjim neravninama, što u doziranoj mjeri može donijeti dodatnu dozu zabave.  

Suradnja motora i mjenjača je vrlo dobra, kočnice su efikasnije negoli na spomenutoj Elantri, a Veloster je, osim što je od nje sporiji na pravcu (5 km/h), ujedno i barem pola litre štedljiviji. Velika količina buke na višim razinama u ovom je slučaju nekako prirodnija nego u obiteljskoj limuzini. I sve bi tu vjerojatno brzo sjelo na svoje mjesto da Veloster u ponudi nema samo jedan motor, i to znatno slabiji od konkurencije. One konkurencije koja možda nema atraktivna vrata, ali je etablirana, brža, jednako opremljena i ništa skuplja!

Od osnovne do top opreme - 50.000 kuna razlike

Veloster se nudi s tri razine opreme, nazvane iStart, iLike te iThink, od kojih smo se s posljednjom, najbogatijom, imali prilike susresti i u testnom vozilu. Panoramski krov, navigacija, premium audio sustav, pametni ključ, elektrificirana i grijana sjedala, preklopivi vanjski retrovizori, automatska dvozonska klima, aluminijski naplatci od 18 inča s karakterističnim umetcima u boji..., sve to je ovdje. No, tko pogleda u cjenik malo bolje vidjet će da izuzev pobrojanih elemenata i još nekih sitnih detalja poput kromiranih kvaka, gotovo svu opremu dobiva već i u srednjem, više od 35.000 kuna jeftinijem modelu. Osnovni iStart još je jeftiniji: Veloster s njim starta na razumnih 146.754 kune, pa ako ga želite imati, a ne patite na baš svaki blještavi detalj, razmislite i o toj opciji.

Vrata zgodna ali - ništa više od toga

S jedne strane samo jedna, a s druge - one okrenute prema pločniku - dvoja vrata. Osim što je to doprinos sigurnosti (na tu je temu snimljena i ona zgodna, navodno zabranjena TV reklama sa smrtnim koscem), to je i svojevrsni bonus na ono što sportski kupe inače nudi svojim vlasnicima. Osim toga, u posljednje se vrijeme pojavilo nekoliko inovativnih ili barem nanovo osmišljenih koncepata vrata, pa je i ovaj dobrodošao. U praksi, vozač kupea se više ne mora dizati kako bi se netko sjeo iza njega - a to je uvijek zgodno. No isto tako, ne jednom smo poželjeli ubaciti nešto na stražnju klupu s vozačke strane, i morali obilaziti cijeli automobil - nezgodno. Četvrta vrata, u ovom slučaju prtljažnika, visoko se otvaraju, ali potom prijete lupiti u glave putnika straga.  

Hyundai Veloster 1.6 MPi iThink

masa: 1239 kg
dimenzije: 422x179x140cm
obujam:  1591 ccm
snaga:  97 kW/132 KS
ubrzanje (0-100km/h):  10,7 s
najveća brzina: 195 km/h
potrošnja:  6,2 l /100 km
cijena: 211.492 kn (testni model) 208.496 kn (bez doplata)
konkurencija: VW Scirocco, Peugeot RCZ, Renault Mégane Coupe

PLUS: atraktivan nastup, inovativan koncept vrata, vrlo štedljiv motor, dobar mjenjač, uvjerljive kočnice, udobna prednja sjedala, moderan interijer 

MINUS: visoka cijena, preslab motor,  jeftina plastika u unutrašnjosti, tvrd ovjes i velika buka na višim brzinama, premalo prostora za glavu

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 15
FOTO Ovaj LG projektor  je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka
INOVACIJE NA CES-U

FOTO Ovaj LG projektor je u isto vrijeme i zvučnik i svjetiljka

LG je na CES-u prikazao projektor koji spaja i zvučnik te podnu svjetiljku, ali i svoj dosad najmanji projektor kratkog dometa
Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i  Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz
ADUTI ZA CES

Samsung ima novi pametni monitor na AI pogon i Odyssey G6 s osvježenjem od čak 500 Hz

Samsung je uoči CES-a prikazao novu liniju monitora koji će biti izloženi u Las Vegasu, a donose značajke poput umjetne inteligencije, nova OLED rješenja i ekstremno brzu sliku
Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak
ŠTO DONOSI 2025.?

Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak

Ovo je godina u kojoj učimo prepoznavati što je bitno za nas osobno i sa svojim talentima i darovima doprinositi zajednici i društvu. Svi ćemo doživjeti neki prijelaz od starog prema novom