Obavijesti

Tech

Komentari 34

Neke stvari su uvijek iste: Lada Niva preživjela već 30 godina

Neke stvari su uvijek iste: Lada Niva preživjela već 30 godina
3

Lada Niva kao da je zapela u nekom drugom vremenu. Jednostavnost joj je najveća mana i prednost. Danas je više nego ikad prije – najbolji terenac koji možete kupiti

U današnje vrijeme kada se stvari učestalo i sve brže mijenjaju pravi je šok, ali ujedno i pravo osvježenje, susresti se s nečim što je gotovo jednako više od tri desetljeća. Pogotovo u svijetu automobila. Lada Niva jedan je od rijetkih dinosaurusa koji su uspjeli preživjeti tehnološku revoluciju. Ok, nije baš sve isto kao u sedamdesetim – 1.7-litreni benzinac ima ubrizgavanje goriva, upravljač servo, a instrumenta ploča djelomice digitalne pokazivače. Retrovizori su veći i mogu se ručno podešavati iznutra, a i sjedala su modernizirana. Klima-uređaj se može nadoplatiti (12.000 kuna), a uskoro dolazi i ABS. No tu je kraj – moderni standardi opreme kao što su električna stakla, zračni jastuci, ESP i sl. ovdje se ni ne spominju. 

U vožnji asfaltom Niva je relativno bučna, spora i nekomforna. No, dugačka ručica mjenjača jednako dugačkog hoda i nejak, glasan, ali elastičan motor iznenađujuće dobro funkcioniraju u svakodnevnom prometu. Najveći problem je loša ventilacija i relativno visoka potrošnja goriva. No ono za što je Niva napravljena prostire se izvan asfalta. U terenskoj vožnji bilo koje vrste – pa i one najgore - Niva jednostavno sjaji. 

Uz izuzetno kapacitetan ovjes i 4x4 pogon, gotovo da ne postoji to što Niva, uz dobre gume, ne može savladati – i to ovakva, iz dućana za 72.000 kuna, bez ikakvih posebnih dodataka. Odlične proporcije, mala masa, velika udaljenost tla i robusna mehanika davno su ju učinili jednim od najboljih terenaca na svijetu i do danas se nije pojavio ozbiljniji automobil koji bi ruskoj kraljici mogao uzdrmati prijestolje. A ni neće. I zato je važno da se Niva i dalje proizvodi točno ovakva kakva je.

Odlično pogođene proporcije

Tajna Nivinih izuzetnih terenskim sposobnosti je u odlično odmjerenim proporcijama – široka je, niska i kratka. Uz to je 23 cm udaljena od tla i ima kratke prevjese, a time i dobre napadne kutove.

Robustan stalni 4x4 pogon

Niva ima stalni pogon na sve kotače, a uz to je moguće je uključiti blokadu središnjeg diferencijala kao i reducirani prijenos. A takva mehanička podrška čini Nivu praktički nezaustavljivom.

Lada Niva 1.7i 4x4

masa: 1285 kg
dimenzije: 374x168x164cm
obujam:  1690 ccm
snaga:  60 kW/82 KS  
ubrzanje (0-100km/h):  19 s
najveća brzina: 137 km/h
potrošnja:  9,5 l /100 km
cijena: 72.000 kuna (testni model)  72.000 kuna (bez doplata)
konkurencija: Dacia Duster, Suzuki SX4, Škoda Yeti, Suzuki Jimny

PLUS: izuzetne terenske sposobnosti, sjajne proporcije, povoljna cijena, jednostavnost održavanje, provjerena konstrukcija, preglednost, robustan ovjes, 4x4 pogon
MINUS: manjak komfora u vožnji, nedostatak sigurnosne opreme, performanse, visoka potrošnja goriva, buka u vožnji 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 34
Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?
NOVA EPIZODA KVIZA

Daniel je u 'Milijunašu' odustao na povijesnom pitanju, a znate li vi kako glasi točan odgovor?

Nakon izvrsne igre, zaustavljen je na 13. pitanju koje je glasilo: 'Gdje se početkom veljače 1921. dogodio jedan od prvih organiziranih oružanih otpora fašističkom režimu u Europi?'
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.