Lada Niva kao da je zapela u nekom drugom vremenu. Jednostavnost joj je najveća mana i prednost. Danas je više nego ikad prije – najbolji terenac koji možete kupiti
Neke stvari su uvijek iste: Lada Niva preživjela već 30 godina
U današnje vrijeme kada se stvari učestalo i sve brže mijenjaju pravi je šok, ali ujedno i pravo osvježenje, susresti se s nečim što je gotovo jednako više od tri desetljeća. Pogotovo u svijetu automobila. Lada Niva jedan je od rijetkih dinosaurusa koji su uspjeli preživjeti tehnološku revoluciju. Ok, nije baš sve isto kao u sedamdesetim – 1.7-litreni benzinac ima ubrizgavanje goriva, upravljač servo, a instrumenta ploča djelomice digitalne pokazivače. Retrovizori su veći i mogu se ručno podešavati iznutra, a i sjedala su modernizirana. Klima-uređaj se može nadoplatiti (12.000 kuna), a uskoro dolazi i ABS. No tu je kraj – moderni standardi opreme kao što su električna stakla, zračni jastuci, ESP i sl. ovdje se ni ne spominju.
U vožnji asfaltom Niva je relativno bučna, spora i nekomforna. No, dugačka ručica mjenjača jednako dugačkog hoda i nejak, glasan, ali elastičan motor iznenađujuće dobro funkcioniraju u svakodnevnom prometu. Najveći problem je loša ventilacija i relativno visoka potrošnja goriva. No ono za što je Niva napravljena prostire se izvan asfalta. U terenskoj vožnji bilo koje vrste – pa i one najgore - Niva jednostavno sjaji.
Uz izuzetno kapacitetan ovjes i 4x4 pogon, gotovo da ne postoji to što Niva, uz dobre gume, ne može savladati – i to ovakva, iz dućana za 72.000 kuna, bez ikakvih posebnih dodataka. Odlične proporcije, mala masa, velika udaljenost tla i robusna mehanika davno su ju učinili jednim od najboljih terenaca na svijetu i do danas se nije pojavio ozbiljniji automobil koji bi ruskoj kraljici mogao uzdrmati prijestolje. A ni neće. I zato je važno da se Niva i dalje proizvodi točno ovakva kakva je.
Odlično pogođene proporcije
Tajna Nivinih izuzetnih terenskim sposobnosti je u odlično odmjerenim proporcijama – široka je, niska i kratka. Uz to je 23 cm udaljena od tla i ima kratke prevjese, a time i dobre napadne kutove.
Robustan stalni 4x4 pogon
Niva ima stalni pogon na sve kotače, a uz to je moguće je uključiti blokadu središnjeg diferencijala kao i reducirani prijenos. A takva mehanička podrška čini Nivu praktički nezaustavljivom.
Lada Niva 1.7i 4x4
masa: 1285 kg
dimenzije: 374x168x164cm
obujam: 1690 ccm
snaga: 60 kW/82 KS
ubrzanje (0-100km/h): 19 s
najveća brzina: 137 km/h
potrošnja: 9,5 l /100 km
cijena: 72.000 kuna (testni model) 72.000 kuna (bez doplata)
konkurencija: Dacia Duster, Suzuki SX4, Škoda Yeti, Suzuki Jimny
PLUS: izuzetne terenske sposobnosti, sjajne proporcije, povoljna cijena, jednostavnost održavanje, provjerena konstrukcija, preglednost, robustan ovjes, 4x4 pogon
MINUS: manjak komfora u vožnji, nedostatak sigurnosne opreme, performanse, visoka potrošnja goriva, buka u vožnji