Audi je sudski blokirao kineski Qoros u namjeri da koristi oznaku 'GQ3' na novoj limuzini za Europu. Misle da je slovo Q rezervirano za njihove SUV-ove i crossovere
Ne diraj moje ime! Audi i Qoros u sporu oko naziva automobila
Novi proizvođač automobila, kineski Qoros, dignuo je puno prašine najavivši svjetsku premijeru svog prvog automobila na predstojećem salonu automobila u Ženevi, kao i dva konceptna automobila. Kompaktna limuzina srednje klase, predstavljena pod oznakom GQ3, trebala bi konkurirati Škodi Rapid, Chevroletu Cruze i Citroënu C-Elysée, a druga dva modela bit će karavan i hibridni crossover s pet vrata. Prvi model, već spreman za proizvodnju, oduševio je elegantnim i privlačnim dizajnom, za koji je zaslužan Gert Hildebrand, bivši šef dizajna Minija. Osim njega, Kinezi su doveli još jednog iskusnog zapadnjaka - Volkera Steinwashera, bivšeg šefa Volkswagena u SAD-u.
Da su se i ugledni europski proizvođači prilično uplašili tako ekipiranog, dosad nepoznatog proizvođača, pokazuje i nedavni potez Audija, koji je tužio Qoros zbog uporabe slova Q za označavanje svojeg prvog modela. Audi se tim slovom koristi za označavanje svojih SUV-ova i crossovera, pa je uložio prigovor na oznaku GQ3.
Iz Qorosa odgovaraju da ih je iznenadila ovakva Audijeva tužba jer su navodno zaštitili oznaku GQ3 pri europskom Uredu za zaštitu prava na zaštitne znakove i o tome obavijestili Audi. Najavili su i protutužbu iako kažu da je GQ3 oznaka zapravo radna verzija, a ne konačna oznaka nove limuzine. Dok je odlukom suda u Hamburgu, Qoros morao promijeniti ime u Qoros 3 Sedan, sud u Švicarskoj je 27. veljače odbacio Audijev zahtjev za zabranom imena te su im odredili da plate 15.000 švicarskih franaka Qorosu, prenosi China Daily. Inače, Qoros trenutno ovaj automobil na svojim stranicama reklamira kao Qoros 3 Sedan.
Bez Peugeota ne bi bilo ni kultne Porscheove oznake 911
Jedan od najpoznatijih primjera prepirke izazvane korištenjem istih oznaka je onaj iz sredine šezdesetih godina. Porsche je originalno naumio nazvati nasljednika 356-ice 901 i pod tom oznakom ga je predstavio javnosti 1964. na Paris Motor Showu. No francuski Peugeot već je bio zaštitio sve troznamenkaste oznake automobila s nulom u sredini, pa je Porsche bio prisiljen promijeniti oznaku novog modela. I tako je nastao 911, najznačajniji Porsche svih vremena.