Salon u Detroitu ponovno je natjecanje u prestižu. Najveće novosti više zanimaju šeike nego prosječnog kupca. Honda je predstavila beskrajno dugo očekivani NSX
'Narodni superautomobil' brži i upola jeftiniji od Ferrarija 458
Automobili koje si može priuštiti prosječan čovjek stavljeni su na sam rub sajma u Detroitu. Kriza je u Americi odavno zaboravljena pa su u prvom planu moćni superautomobili za bogataše.
Glavna zvijezda je Honda NSX, automobil na koji se čeka još od 2005. kada je u mirovinu poslan legendarni prethodnik. Nasljednik se najavljuje i razvija već nekoliko godina, a u Detroitu smo konačno ugledali konačnu izvedbu. Iako je i dalje ostalo nekoliko važnih nepoznanica. Naime, Honda je objavila samo osnovne podatke iz kojih se zna kako će automobil imati V6 motor s dva turbo punjača, tri električna motora te biti 447 cm dugačak. Snaga je tajna, kao i sve ostale performanse, no među poznavateljima kruže glasine da bi NSX ukupno mogao imati više od 600 KS. Pretpostavlja se kako će automobil biti brži od Ferrarija 458 Italia, a cijena bi mogla iznositi manje od 120.000 eura. To je gotovo upola manje od cijene navedenog Ferrarija. Na NSX Ford je odgovorio konceptom nove generacije GT-a. Osim oduševljenja automobil je izazvao i duhovite komentare kao posljedicu vrlo loše kvalitete prethodnika.
Veliki i snažni auti ponovno su u modi
Alfa je premijeru otvorene verzije odgodila za Detroit upravo zato što u SAD-u očekuju najviše kupaca. Volkswagen je pak prikazao studiju sportskog SUV-a koji bi trebao konkurirati BMW-u X6 .
Gotovo pet metara dugačak automobil kombinira njemačku tehnologiju s američkim dizajnom, a za pogon mu služi šesterocilindrični benzinski motor (280 KS) te dva elektromotora (54 i 115 KS). Ovaj plug in hibrid može na baterije prevaliti 32 kilometra. Porsche je u Detroitu izbacio svoj najsnažniji SUV adut. Cayenne Turbo S iz V8 motora uz pomoć dva turbo punjača razvija 570 KS. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,1 sekundu, a maksimalna brzina iznosi 284 km/h. Turbo S već je testiran i na Nurburgringu gdje je projurio za manje od osam minuta, što je uvjerljivi novi rekord za SUV-ove. Nešto dostupnije prosječnom kupcu dolazi iz Koreje. SsangYong Tivoli iznenadio je prvenstveno zbog toga što dobro izgleda. Naime, korejski proizvođač često je predmet sprdnje zbog lošeg izgleda svojih modela, no Tivoli je izuzetno atraktivan. Kompaktni crossover SUV imat će pogon na prednje ili na sve kotače, a na tržište stiže polovicom godine. Ovogodišnje izdanje Detroita obilježilo je i nekoliko zanimljivih najava. Honda je tako najavila da konačno planira prelazak s atmosferskih na turbo motore, Bentley je potvrdio dolazak svojeg novog SUV-a i dao mu ime Bentayga, a isto je napravio i Jaguar za novi luksuzni crossover F-Pace.