Francuski proizvođač kod ovog automobila igra i na kartu "ultimativne udobnosti", kako sami nazivaju svoj komforni koncept. U unutrašnjosti nailazimo na obilje prostora i luksuza
Najnapredniji Citroën svih vremena: Stigao je novi C5 X
Već četiri godine Citroën nema model srednje klase. Nakon što se C5 2018. godine prestao prodavati u Europi, nije bilo nasljednika, no to nije značilo da je Citroën odustao od klase automobila od kojih posljednjih godina odustaju mnogi proizvođači. Potvrda toga stigla je nedavno u obliku impresivnog C5 X, a sada je taj automobil stigao i na hrvatsko tržište.
Novi C5 X više nije limuzina, nije ni klasičan karavan već svojevrsni križanac između SUV-a i karavana koji nudi udobnost i druge odlike limuzine. To je sasvim razumljivo u skladu s vremenom u kojem rijetki kupci još biraju klasične limuzine, C5 se morao promijeniti. No zato nije odustao od bogatog nasljeđa velikih Citroënovih modela poput DS-a, CX, XM-a, Xantie... Poput ovih automobila i on je velik, luksuzan i drugačiji od drugih.
Novi Citroënov crossover velik je automobil dužine 481 centimetar i krasi ga vrlo originalan dizajn, sličan onome drugih aktualnih Citroënovih modela: ekstravagantan ali i prilično elegantan. S obzirom da je ekstravagantan, dizajn se neće svidjeti svima, ali mnogi će ovaj automobil sigurno smatrati vrlo impresivnim i lijepim. No nije sve samo u izgledu, automobil je izuzetno prostran s obiljem mjesta za noge straga i ogromnim prtljažnikom od 545 litara (485 litara kod plug-in hibrida).
Unutrašnjost je vrlo originalna i pomalo minimalistička što je sve veći trend u svijetu luksuznih automobila. Luksuz je na vrlo visokoj razini, a tu su i brojna impresivna tehnološka rješenja. Citroën je posebno ponosan na novi head up zaslon koji na vjetrobransko staklo može projicirati mnoštvo raznih informacija. On je potpuno prilagodljiv i pruža prikaz s 3D efektom. Auto ima i novi infotainment sustav "My Citroën Drive Plus koji je intuitivan i ima potpuno prilagodljivo sučelje. Dijagonala njegovog zaslona je 12 inča.
Tu su i mnogi sustavi za pomoć u vožnji od kojih dalekometni nadzor mrtvog kuta i sustav upozorenja pri izlasku s parkinga unatrag predstavljaju premijeru za Citroën.
Francuski proizvođač kod ovog automobila igra i na kartu "ultimativne udobnosti", kako sami nazivaju svoj komforni koncept. U unutrašnjosti osim obilja prostora i luksuza nailazimo i na nova "Advanced comfort" sjedala s grijanjem, hlađenjem i masažom. Ovjes je kao i kod legendarnih prethodnika prvenstveno ugođen da bi bio udoban. Riječ je o elektronički upravljanom aktivnom ovjesu s progresivnim hidrauličkim amortizerima. Automobil opremljen ovim ovjesom stalno nadzire cestu i individualno upravlja amortizerima kako bi vožnja bila što udobnija
Ponuda pogona nije previše široka. Tu su dva benzinska motora, osnovni snage 131 KS i snažniji sa 181 KS. Plug-in hibridni pogonski sustav ima benzinski motor od 180 KS, električni motor i ukupnu snagu od 225 KS. Električni doseg ove varijante s punom baterijom iznosi 55 kilometara. Sve verzije imaju prednji pogon i serijski automatski mjenjač s osam brzina.
Nude se tri razine opreme: Feel, Shine i Shine Pack. Osnovni C5 X s benzincem od 131 KS i Feel Pack razinom opreme košta 279.900 kuna, osnovna cijena za verziju sa 181 KS iznosi 316.634 kuna, a plug-in hibrid se nudi od 372.438 kuna.
POGLEDAJTE VIDEO: JURAJ ŠEBALJ U SERIJALU ‘TI PITAŠ’