Obavijesti

Tech

Komentari 1

Život na sjeveru: Hrvatski avanturist otkrio zašto je ovo najgora godina za artički led

Život na sjeveru: Hrvatski avanturist otkrio zašto je ovo najgora godina za artički led
4

Hrvatski putopisac i autor Oleg Maštruko vratio se s putopisne ekspedicije na daleki sjever. Na svom putovanju zabilježio je i nesvakidašnju ljepotu ledenjaka koji se još trude prkositi globalnom zatopljenju

Hrvatski putopisac i autor Oleg Maštruko vratio se s putopisne ekspedicije na daleki sjever, naziva Kronike globalnog zatopljenja – Episode I: Ultima Thule s fotografijama koje će najesen predstaviti na izložbi u Zagrebu.

Oleg je na svom putovanju zabilježio život na dalekim otocima, ali i nesvakidašnju ljepotu ledenjaka koji se još uvijek trude prkositi globalnom zatopljenju.

No, stvarnost je okrutna i zabrinjavajuća jer ovo je u povijesti Arktika najgora i najtoplija godina za led na dalekom sjeveru. Otkrio je to Oleg na putovanju koje je dugo planirao i koje je unatoč okolnostima uspio realizirati.

- Na licu mjesta vidjeli smo najgoru godinu za led Arktika otkad se pamti! Putopis je bio izuzetno uspješan i rezultirao mnoštvom zanimljivog, lijepog i poučnog materijala, što mi je od početka i bio cilj. Uživo smo vidjeli nestajuće ledenjake Grenlanda i Islanda, izolirana naselja, vulkane, ledene sante, inovativna energetska rješenja i nevjerojatne ljepote arktičke prirode. Plan ovog projekta, za Episode I i ovu godinu, od početka je bio obići dvije sjeverne lokacije povezane s temom zatopljenja, energetike, klime, a ujedno i fotogenične i dojmo-genične, da stvaraju puno dojmova, i to tako da jedna bude "Arctic Lite" a druga "Arctic Hardcore". Izvorni plan je bio Island i Grenland, a na kraju je uz puno sreće, dobrog planiranja, hrabrosti i podrške na pravim mjestima, tako i ispalo. O problemima dolaska do Arktika u 2020 i putovanju u vrijeme korone mogao bih napisati cijelu knjigu. Putopis su pratile odlične fotografije i video zapisi ledenih santi, ledenjaka i ledenih polja, no velik broj santi, iako izgleda lijepo, zapravo ukazuje kako ledenjaci nestaju brže nego ikada prije. Ove godine, ledeni pokrivač na Arktiku je najmanji u povijesti - kazao je Oleg Maštruko.

- Zahvalio bih se i stručnim suradnicima koji su svojim komentarima vezano za klimu i okoliš temu putopisa činili jasnijima svim nama laicima, i meni i ostalim čitateljima: Hrvoje Tkalčić, profesor i voditelj katedre za seizmologiju i matematičku geofiziku na Australskom nacionalnom sveučilištu u Canberri, Mosor Prvan, biolog mora iz WWF (World Wide Fund for Nature, prijašnji World Wildlife Fund), Goran Georgievski, klimatolog s Max Planck Instituta u Njemačkoj, te Marko Gregović, socijalni poduzetnik i klimatski jastreb.“ Oleg je naime svoju putopisnu avanturu u realnom vremenu zabilježio putem svojih društvenih mreža te na taj način približio ovu temu, pokazao kako zaista izgleda život na sjeveru i potaknuo raspravu o globalno iznimno važnom pitanju globalnog zatopljenja. No, svoje će dojmove podijeliti i s publikom u Zagrebu. „S obzirom na količinu fotografija s arktičkim motivima, nadam se da ćemo ove jeseni organizirati i neku izložbu u Zagrebu. Planiram nešto specifično, digitalno, prilagođeno vremenima i situaciji -dodaje Oleg.

Njegovi putopisi redovito privlače pažnju digitalne zajednice i na društvenim mrežama.

Pamirski putopis na Facebooku nagrađen je kao Hrvatski putni projekt godine na Festivalu putnika, a Team Tesla sa Sašom Cvetojevićem dobio je nagradu Media Whores of the Year za tim, koji je od ukupno 150 timova na reliju, imao najbolje praćenje u medijima i na društvenim mrežama.

Ideja iza svih ovih putopisa dosad bila je Facebook izdavaštvom baciti rukavicu u lice tradicionalnim oblicima izdavaštva. Vrlo je bitno pokazati i dokazati da izdavaštvo na društvenim mrežama može polučiti interesa koliko i klasično.

Putopisnu ekspediciju mogli ste pratiti na Facebooku, koji je glavni kanal komunikacije, na: https://www.facebook.com/groups/thule/.

Materijali su stalno dostupni i dalje.

Na LinkedInu: https://www.linkedin.com/in/olegm1/ hashtag #ultimathule...i na Instagramu: https://www.instagram.com/olegmastruko/

Glavni partneri kampanje su tvrtke Bosch Hrvatska i E.ON Hrvatska. Bosch je u Hrvatskoj dio Grupe Bosch, vodećeg svjetskog dobavljača tehnologija i usluga. Od osnutka u Zagrebu 1993., Bosch neprestano povećava prodaju u Hrvatskoj, pružajući proizvode i usluge osmišljene da unaprijede kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja.

Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj. Unatoč izazovima trenutnih situacija, Bosch će ostvariti svoje ciljeve globalne klimatske akcije za 2020., te će unutar svih svojih 400 lokacija diljem svijeta postići klimatsku neutralnost.

E.ON Hrvatska dio je njemačke E.ON grupe, koja je jedan od najjačih operatora europskih energetskih mreža i infrastrukture povezane s energijom te pružatelj energetskih naprednih rješenja za više od 50 milijuna kupaca diljem Europe.

Sljedeći svjetske trendove za energetiku novog doba, E.ON je prvi veliki igrač u Hrvatskoj koji je privatnim i poslovnim kupcima ponudio napredna rješenja za korištenje čiste energije Sunca.

Srebrni partneri su IOT Net Adria, Hrvatska Pošta, JGL Jadran galenski laboratorij, Moj e-Račun i Croatia Osiguranje, a ostali partneri: Addiko Banka; Končar; Sedmi Odjel; konferencija 3T – Tourism, Travel and Tech; IT medij BUG; Duplerica. Medijski partneri: 24sata i Total Croatia News.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Ford najavio: 'Otpuštamo 4 tisuće radnika u Europi'
KROZ TRI GODINE

Ford najavio: 'Otpuštamo 4 tisuće radnika u Europi'

Automobilski koncern Ford najavio je u srijedu da će u svojim europskim pogonima do 2027. otpustiti 4000 zaposlenih od čega u Njemačkoj 2900
Teleportaciju u škole! Ova crowdfunding kampanja želi približiti VR svijet školarcima
UKLJUČITE SE

Teleportaciju u škole! Ova crowdfunding kampanja želi približiti VR svijet školarcima

Iako je velika većina ljudi koji dođu u VR kino i pokušaju pogledati neki film oduševljena novim iskustvom doživljavanja priča, dio javnosti je skeptičan i preplašen, no to je uvijek tako s novim tehnologijama...
Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode
35 MILIJARDI ZA TRI MJESECA

Nvidia jaše na valu umjetne inteligencije: U trećem kvartalu gotovo su udvostručili prihode

U razdoblju od srpnja do rujna Nvidijin prihod iznosio je 35,1 milijardu dolara i bio je gotovo dvostruko veći nego lani, pokazuju poslovni rezultati, objavljeni u četvrtak.