Isprobali smo redizajniranu verziju jednog od najpopularnijih kompaktnih automobila na hrvatskom tržištu. Omiljeni Hyundai je dobio novi atmosferski 1,5-litreni motor sa 110 KS
Najbolja novost obnovljenog i30 je novi osnovni motor
Od svoje premijere Hyundai i30 je jedan od najpopularnijih kompaktnih auta na hrvatskom tržištu, pogotovo kad su u pitanju privatni kupci koji svaku kunu nekoliko puta odvagnu. Aktualna generacija ovog auta na tržištu je od 2017., a mi smo testirali redizajnirani model za 2021. godinu koji donosi obilje novosti.
Iako je ovo samo redizajn, vanjski dizajn je gotovo potpuno promijenjen. I sprijeda i straga promijenjeno je gotovo sve, a sličnost sa modelom prije redizajna vidljiva je samo po detaljima. Unutra ipak nisu napravljeni toliko opsežni zahvati. Redizajnirani i30 je ovdje dobio nove djelomično digitalne instrumente i novi, veći dodirni zaslon i druge sitnije detalje. Kvaliteta materijala je i prije redizajna bila odlična, a sad je još malo bolja.
Najveća novost koja je stigla redizajnom je novi osnovni motor. To je dobra vijest za hrvatske kupce koji su i do sada i30 masovno birali uz osnovni benzinski motor koji nije bio baš među najštedljivijima na tržištu.
Dosadašnji 1,4-litreni motor zamijenio je 1,5-litreni koji je također atmosferski, bez turba, što je danas potpuno neuobičajeno. No takva vijest razveseliti će one koji ni danas još uvijek ne vjeruju u potencijal i trajnost malenih turbomotora s tri cilindra. Novi motor ima 110 KS i nosi oznaku DPi (Dual port Injection). Tehnološki je mnogo napredniji od 1,4-litrenog motora što se vidi u praksi.
Motor je mnogo elastičniji što omogućuje komforniju vožnju uz manje posezanja za mjenjačem.
Također, performanse su osjetno bolje, auto bolje i izravnije povuče na pritisak gasa. Ubrzanja nisu spektakularna, no sasvim su dovoljna. Posebno velik napredak napravljen je i u pogledu potrošnje. U gradu smo na testu trošili 6,9 l/100 km uz prosječan stil vožnje što uopće nije loše. Uz umjereniju vožnju moguće je potrošnju i spustiti ispod 6,5 l/100 km, a ako volite stiskati gas, ona će skočiti na oko 8 l/100 km.
U pogledu komfora auto je gotovo savršen. Motor radi iznimno mirno i tiho, mjenjač je iznimno lagan za pomicanje, ovjes idealno mekan, taman toliko da ne bi bio previše mekan. Čak i s gumama od 17“ ovaj se auto dobro nosi i s jačim neravninama. Minusi? Samo jedan. Hyundai i30 prilikom zatvaranja vrata zahtijeva malo više sile nego što smo to navikli kod drugih auta. Jednostavno morate zamahnuti nešto jače. Tako je bilo i kod prethodnika.
Iako se testni model koji košta oko 170 tisuća kuna doima prilično skupim i30 je prava suprotnost tome. Naime, na testnom modelu je gotovo sva oprema koju je moguće ugraditi u i30. Pogledamo li osnovnu verziju i30 s ovim motorom i sasvim solidnom opremom cijena je 114.990 kuna. Tako povoljni kompaktni auto teško ćete naći na tržištu. Kad cijenu usporedimo sa svim kvalitetama ovog auta jasno je da i novi i30 nudi odličan odnos uloženoga i dobivenoga.
masa: 1250 kg
dimenzije: 434x180x146 cm
obujam: 1498 ccm
snaga: 81 kW/110 KS
0-100 km/h: 12,3 s
najveća brzina: 187 km/h
potrošnja: 6,8 l/100 km
cijena: 170.007 kn (testni model), 114.990 kn (osnovni model)
Testirani Hyundai i30 i30 1.5 DPi 110 Style Plus u opremi ima 17“ alunaplatke, kameru za vožnju unatrag, grijana sjedala presvučena kožom i tkaninom, grijani upravljač, automatski dvozonski klima uređaj, 10,25“ dodirni zaslon, navigaciju, 7“ digitalne instrumente, LED svjetla, bežični punjač za mobitel...