Obavijesti

Tech

"Nada daleko od kuće"

"Nada daleko od kuće"
3

UNHCR Hrvatska i Festival tolerancije nagradili najbolje video uratke učenika osnovnih škola o uključivanju izbjeglica u zajednicu, a urednik 24sata Alen Galović za učenike održao radionicu o lažnim vijestima

U okviru programa “Artematizacija - umjetnost razumijevanja”, UNHCR, Agencija UN-a za izbjeglice, i Festival Tolerancije drugu godinu za redom organizirali su radionice i natjecanje u izradi videa za učenike osnovnih škola na temu uključivanja izbjeglica u zajednicu. Poruka video uradaka inspirirana je UNHCR-ovom globalnom kampanjom 'Nada daleko od kuće'.

U okviru programa, organizirana su i predavanja o medijskoj pismenosti koje je održao zamjenik glavnog urednika '24 sata' Alen Galović, kao i radionica izrade videa mobilnim telefonom. Stotinu učenika sedmih i osmih razreda iz cijele Hrvatske, koji su prethodno sudjelovali na edukacijskim programima UNHCR-a i Festivala tolerancije, kroz online radionicu izrade videa vodio je profesionalni tim iz zagrebačke udruge RESTART kako bi stekli potrebna znanja i vještine za sudjelovanje u natječaju.

O tri najbolja rada odlučio je peteročlani žiri u sastavu glasnogovornika UNHCR-a Jana Kapića, fotografa i profesora snimanja na ADU Stanka Hercega, redatelja i profesora na ADU Nebojše Slijepčevića, mlade izbjeglice iz Sirije koja je novi dom pronašla u Zagrebu i direktorice Festivala tolerancije Nataše Popović. Osim nagrade najboljim radovima koji su odabrani prema kriterijima kreativnosti i tehničke dorađenosti, svi radovi su objavljeni na JoomBoos platformi te na društvenim mrežama Festivala tolerancije i UNHCR-a.

Prvu nagradu osvojila je Osnovna škola Ivana Gundulića Dubrovnik područna škola Šipan, drugo mjesto pripalo je Osnovnoj školi Vladimira Nazora iz Pazina, a treće Osnovnoj školi Strahoninec iz Čakovca.

Nataša Popović u svojoj je izjavi objasnila zbog čega je prva nagrada amaterskom videu jednoglasno dodijeljena pristiglom kratkometražnom filmu „Dorin i Galinin Dnevnik“, učenika osnovne škole s otoka Šipana. „Kratkometražni film prati na topao način odrastanje dvije djevojčice kroz njihove dnevnike. Smješten u prekrasni ambijent škole i otoka Šipana prikazuje nam dvije učenice iz različitih kulturoloških i geografskih sredina. Galina, djevojčica iz Ukrajine teško govori hrvatski i učenici ju zadirkuju iz ljubomore zbog njenog talenta za matematiku i fiziku. Otočka djevojčica Dora i Galina kroz svoje dnevnike uvode nas u dječji svijet prihvaćanja i podrške. Iako amaterski, ovaj film pokazuje veliku želju i interes učenika za stvaranjem videa u formi kratkog filma koji zrači kreativnošću i nadasve pokazuje koliko znači podrška učitelja u ostvarenju malih, ali važnih radova učenika viših razreda osnovnih škola. Medijska pismenost kao i sama tema filma pozitivne integracije izbjeglica u naše društvo nešto je što nadahnjuje i ostavlja jaki dojam na gledatelja. Režija, kamera i atmosfera kratkog filma ostvarenog u školskoj grupi zaslužuju čestitke cijelom timu učenika i učitelja.“

Stanko Herceg, ističe kako je Film „Nada daleko od kuće“ učenika 7. d razreda osnovne škole Vladimir Nazor iz Pazina edukativna emisija o integraciji izbjeglica. „Učenici koji sami glume, snimaju, montiraju i režiraju film na duhovit, ali istovremeno pametan i informativan način pokazuju i educiraju gledatelje tko su izbjeglice, kako pomoći učenicima izbjeglicama i na koji način ih integrirati u društvo. Ovaj dječji rad

na šarmantan način referira se na televizijski format odraslih “kolega” - profesionalnih televizijskih djelatnika. Zbog toga posebice pohvaljujemo film i nagrađujemo ga.“

Nebojša Slijepčević, smatra da je film „Nismo znali za Hrvatsku“ iznimno upečatljiv kratki dokumentarni film. „Film je naizgled jednostavan: troje učenika iz Ukrajine - Slavik, Rostik i Anastasia - ravno u kameru iznose svoje izbjegličke priče. Postići upečatljivost u jednostavnoj formi najveće je filmsko umijeće. Potresna svjedočanstva obojena dozom dječjeg optimizma i humora ostaju dugo u pamćenju gledatelja.“

Učenica iz Sirije čija je obitelj dobila međunarodnu zaštitu osvrćući se na film „Dorin i Galinin Dnevnik“, izjavila je: „Svidjelo mi se kad je jedna djevojčica počela pomagati drugoj s matematikom i hrvatskim umjesto da joj se ruga. Time je na određeni način pomogla objema, a sjetila se i vlastite prošlosti. Mogu se poistovjetiti s njima, film mi je osobno bio blizak i činilo se kao da nisu glumili.“

U natjecanju su sudjelovale i Osnovna škola Budaševo -Topolovac-Gušće, PŠ Topolovac; Osnovna škola August Cesarec Ivankovo, Osnovna škola Pantovčak, Zagreb; Osnovna škola, Orehovica; Osnovna škola Odra; Osnovna škola Klinča sela; Šipan; Osnovna škola Vijenac, Osijek.

UNHCR i Festival tolerancije kroz kampanju “Artematizacija - umjetnost razumijevanja” organiziraju izložbe, edukativne programe za učenike osnovnih i srednjih škola, umjetničke intervencije u javnom prostoru, radionice za novinare o izvještavanju o integraciji izbjeglica te tematske rasprave praćene prikazivanjem nagrađivanih filmova koji govore o iskustvima prisilno raseljenih osoba. Do sada je samo kroz edukativne programe o uključivanju izbjeglica u društvo prošlo više od 10,000 učenika.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u