Obavijesti

Tech

Komentari 7

Yusuf Omar: 'Kvaliteta je u pričanju priče, ne u produkciji

Yusuf Omar: 'Kvaliteta je u pričanju priče, ne u produkciji
6

Drugi dan konferencije Video Action Days u Zagrebu posjetit će i Yusuf Omar, koji je "naoružan" samo mobitelom izvještavao iz sirijskog rata, a u Indiji je napravio pravu revoluciju...

Vidjeli smo važnost videa na internetu te pogledali uspješne primjere. Upoznali smo važnost Facebook Livea, koji je promijenio način na koji konzumiramo udarne vijesti. Naučili smo kako BBC mijenja način prikazivanja vijesti kako bi se prilagodili mlađim generacijama. Proučili smo kako mlade generacije percipiraju vijesti te naučili kako se mlade generacije neće prilagođavati izdavačima, već je na izdavačima da se prilagode njima, sažeo je prvi dan konferencije Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku.

Drugi dan konferencije Video Action Days u Zagreb je doveo najbolje video novinare i urednike koji su podijeli svoja iskustva o važnosti videa u modernom novinarstvu.

- Novinari me pitaju puno stvari vezanih uz video. Moramo naučiti i druge ljude u redakciji što znači proizvoditi video, koliko će to vremena ljudima uzeti. Nemojte se fokusirati na uključivanje samo novinara u proces stvaranja videa, već u njega uključite sve ljude s kojima surađujete - poručio je urednicima Pascal Fessler, osnivač i direktor tvrtke Longtail Media.

- Novinari moraju imati neograničeni internet jer, ako naprave super video, to ništa ne znači ako ga neće moći uploadati - naglasio je.

- Ponekad je novinare teško motivirati da rade videa. Ne morate ih nagraditi samo novcima, ako tražite koga poslati da napravi fora reportažu, pošaljite one koji će napraviti i video. Kasnije će se i drugi uključiti u stvaranje videa - kazao je Fessler.

- Učite iz svojih podataka. Možete eksperimentirati i stvarati nove stvari pa ćete vidjeti što vaša publika voli i želi - rekao je osnivač Longtail Media.

- Glavni problem koji imamo sa snimanjem na mobitelima je trešnja. Ona razdvaja profesionalni od amaterskog videa. Uzmite selfie štap ili neki drugi uređaj koji će spriječiti da vam se ruke tresu - preporučio je novinarima. Dodao je kako je poželjno koristiti i eksterni mikrofon kao bi zvuk bio bolji.

- Probajte uzeti slušalice s mikrofonom koji snima zvuk u 3D-u. Gledatelji će imati osjećaj kao da su tamo. Neka snimanje zvuka bude lagano kao i pričanje na mobitel - savjetovao je Fessler.

- U redakciji imamo mnogo zaslona. Ona sada izgleda kao mali svemirski brod - ispričao je Johan Eslander, urednik vijesti u redakciji švedskog Expressena, koji je osnovan 1944. godine i dopiru do 2,4 milijuna ljudi dnevno. Novine su se većinski preselile na digitalne platforme. 

- Najvažniji su nam web portal namjeren za korištenje na laptopu, ali i na aplikacija za mobitele te Expressen TV koji je također prisutan online - rekao je urednik. Preko Expressen TV-a ova švedska medijska kuća emitira 18 sati programa živo. 

- Zovemo se kućom izvanrednih vijesti, izvanredne vijesti su nam glavni cilj - naglasio je. 

- U svakom trenutku pratimo kako publika reagira - ispričao je Eslander. Dodao je kako im je ekspanzija videa donijela veliki broj korisnika.

- Trudimo se imati puno zabavnog i sportsko sadržaja, kao i informativnog. Želimo biti viđeni posvuda - rekao je urednik.Dodao je kako koriste veliki broj grafičkih elemenata kako bi korisnicima jasnije prikazali vijesti.

- Želimo da reporteri ne budu u redakciji, već vani, na mjestu događaja. Želimo biti prvi koji prikazuju udarne vijesti - rekao je Eslander. Cilj im je, kaže, proizvesti stotinjak video klipova dnevno. Naglasio je kako imaju dobru koordinaciju između redakcije videa i redakcije tiskanog izdanja. Postali su podružnica CNN-a, koji im je, kako kažu, puno pomogao sa savjetima i edukacijom novinara i urednika.

- Nismo televizija. Razlika je u tehnici. Videa koja radimo za našu live televiziju kasnije postavljamo na društvene mreže - objasnio je urednik.

- Live videa su nam puno gledana, a posebno kada prenosimo udarne vijesti - zaključio je Eslander.

Na konferenciji se predstavio i Marc Jungnickel, direktor web televizije najvećeg njemačkog tabloida Bild. Objasnio je kako u današnjem okruženju konkurirati klasičnoj televiziji

- Ako znate držati mobitel u rukama, onda znate i upravljati našom video opremom - istaknuo je te dodao kako je svaki reporter ujedno i video reporter. 

- Prije nekoliko godina Bild bi poslao desetak reportera koji bi savršeno odradili javljanja s primjerice G20 summita gdje su prije nekoliko mjeseci izbili mnogi prosvjedi, a danas na takve terene šaljemo jednak broj novinara koji se javljaju uživo s mobitelima - rekao je. Takva videa gleda veći broj ljudi, nego što bi čitalo novine. 

- Sva publika je tada naša - pohvalio se. Još jednom je potvrdio kako u online svijetu televizijski standard nije potreban, već se cijeni originalnost i spontanost. U redakciji imaju politički talk show, a njihovi sugovornici nerijetko se javljaju iz svojih automobila preko Skypea ili FaceTime-a. 

- Nekada su slike i videa smiješni jer su spontani, ali danas je sve u informaciji - istaknuo je.

- Nije da će se klasična televizija ugasiti, ali zabavno je kada im možete konkurirati. Oni shvaćaju kako mi radimo i znaju da je novi 'igrač na terenu' - istaknuo je Marc za kraj. 

Znanstvenik Antonis Kalogeropoulos s Reutersovog instituta na Sveučilištu u Oxfordu predstavio je svoje istraživanje publike. Video publika se razlikuje od zemlje do zemlje. Primjerice u Turskoj i Hrvatskoj ljudi svakodnevno gledaju videozapise, ali u Njemačkoj je to rjeđe, čak manje od polovice njih. 

- Većina ljudi želi pročitati vijest, a manjina je onih koji novosti žele saznati preko videa. Naravno, u tu grupu spadaju mlađe generacije - rekao je. Ispitanici kažu kako je čitanje brže, u videu su često uklopljene reklame te često nema popratnog teksta. Top videa novinskih organizacija su zabavni sadržaji koji se konzumiraju više nego vijesti.

Prema istraživanju, većina urednika medijskih kuća rekla je kako će najviše investirati u razvoj kratkih videa s društvenom tematikom

Lotta Folcker, direktorica Aftonbladet TV-a iz Švedske kaže kako imaju 90.000 korisnika dnevno, a to osiguravaju s izvanrednim vijestima i reklamama. Takve materijale ne stavljaju na društvene mreže. 

- Strategija nam je i dalje raditi na izvanrednim vijestima jer to korisnici žele direktno čuti i vidjeti što se događa - rekla je. Veliku i konstantnu gledanost donijeli su im teroristički napadi u Europi. Videa ne moraju nužno biti kratka, a Lotta iz svog iskustva priča kako im se video od četiri minute također odlično gleda.

Prezentirala je i novu strategiju za mobitele. U budućnosti žele imati aplikaciju koja će obavijestiti korisnike o izvanrednim vijestima i automatski im producirati video.  

- Moramo slušati naše korisnike, želimo znati što ono želi. Moramo istražiti tržište - rekla je te istaknula kako ih čeka dug put transformacije na digitalne platforme. 

Yusuf Omar, novinar, urednik i suosnivač tvrtke Hashtag Our Stories i čovjek koji je 750 novinara naučio raditi priče s mobitelima, govorio je o promijenjenim vrijednostima u novinarstvu i novim načinima preko kojih tražimo priče. 

- Svi ste vidjeli što se događa u Las Vegasu. Ja sam sve saznao preko Snapchata, platforme na kojoj nije bilo nikakvih profesionalnih kamera i reportera - rekao je u uvodu i dodao: "To se događalo i s terorističkom napadom u Parizu na koncertu Ariane Grande. Tražili smo vijesti, a pronašli smo ih na društvenim mrežama jer su tamo mladi ljudi snimali video - rekao je. Prema Yusufu medijske vrijednosti su se promijenile. Kaže kako danas nije potrebno biti samo vjerodostojan, jer mediji tako neće privući novu publiku. 

- Primjerice, u projektu Campus Calling naučili smo studente kako snimati stresne dane prije nego što upadnu na fakultet Imali smo žive priče iz njihovog okruženja, a sve se produciralo na Snapchatu - objasnio je. 

Prije tri tjedna, zajedno sa suprugom, osnovao je Hashtag our stories.

- Učimo ljude s rubova društva, koji često nisu tema klasičnog novinarstva, kako se izraziti preko Snapchata i Instagram Storyja - rekao je novinar. U srijedu će tim tehnikama učiti izbjeglice koje se nalaze u hotelu Porin

Pričao je i o načinima kako naplatiti određeni medijski sadržaj. 

- Moramo unaprijediti način pričanja priče na društvenim mrežama. U videu se može stvoriti prostor za oglase. JoomBoos je odličan primjer kako kampanja na YouTubu može biti isplativa - ustvrdio je Omar.

- Ljudi sežu za kvalitetom, ali to ne znači kvaliteta produkcije. Kvaliteta je u originalnim pričama o kojima nema previše govora - istaknuo je s entuzijazmom. Trend je da se video gleda duže nego prije šest mjeseci. 

- Vjerujem da internet postaje manji te će se fragmentirati u dijelove koji će zahvaćati ljude s pojedinih područja ili pojedinih interesa - smatra Omar. Dodao je kako je budućnost novinarstva u kreiranju više priča od više različitih ljudi koji nužno nisu novinari.

- Ne trebate imati tim za mobilne tehnologije, već mobilnu redakciju. Budućnost je u snimanju videa u virtualnoj stvarnosti iz koje se kasnije mogu stvarati drugi oblici priča. Realnost je nova vrijednost - zaključio je novinar. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 7
Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh
DIGITAL TAKEOVER

Emil Tedeschi: Ne postoji kristalna kugla koja garantira uspjeh

Predsjednik Uprave Atlantic Grupe jedan je od najuspješnijih biznismena u Europi, a njegov poslovni put do vrha inspirativna je priča o poslovanju u kojem uvijek treba imati rješenje u rukavu za najgore situacije
Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja
ZNAČAJNA UŠTEDA

Evo kako kupovati povoljnije nakon sezonskih sniženja

Ljetna sezonska sniženja su završila, no to ne znači i kraj popustima i niskim cijenama. Ako pomnije pratimo ponude u trgovinama i web shopovima, proizvode po sniženim cijenama možemo kupovati tijekom cijele godine
Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska
Marka iz budućnosti

Znate li što je kriptomarka? Evo kako izgleda prva hrvatska

Uskoro će se na domaćem tržištu pojaviti prva digitalno-analogna kombinacija poštanske marke, čiji će dio služiti za uobičajeno slanje pošte, a dio za korištenje na blockchainu