Mali SUV potpuno je drugačiji od svega što smo do sada vidjeli kod Opela. Progresivan dizajn i zabava u vožnji bile su niti vodilje kad je Mokka nastala. Rezultat je auto za kojim se svi okreću i koji se dobro vozi
Mokka, nešto sasvim drugačije i svježe za novi početak Opela
Opel se promijenio. A Mokka je auto koji to definitivno dokazuje. Od kada su Opel kupili Francuzi oni su izbacili nekoliko novih automobila, no mora se priznati da su Crossland, Grandland i Corsa zapravo modificirani Peugeoti/Citroëni, a Mokka je nešto sasvim drugačije, potpuno samostalni model koji ničime osim motorima, mjenjačima i sitnim detaljima ne podsjeća na neki drugi.
No za početak odgovor na pitanje zašto je Opel napravio još jedan mali SUV kad su već imali Crosslanda? Jednostavno, da ulovi dio tržišta koji nisu imali. Iako su Mokka i Crossland slični po vanjskim dimenzijama (Mokka je malo manja), to su potpuno drugačije koncipirani auti. Dok je kod Crosslanda sve orijentirano na prostranost (jedan od najprostranijih auta u klasi), praktičnost i komfor, Mokka cilja mlađe kupce koji više cijene dizajn, zabavu u vožnji i pažnju za detalje. I kao takva Mokka najbolje pokazuje duh novog Opela. Marke koja sada želi raditi aute koji dobro izgledaju i dobro se voze.
Mokka je zaista auto za kojim se okreću glave. Posebno za testiranim modelom koji ima atraktivnu GS-Line opremu i dvobojnu karoseriju. Crni poklopac motora je doplata, nije za svakoga, no na ovom autu izgleda dojmljivo. Dizajn je 100 posto uspio i mnogi će Mokku kupiti prvenstveno zbog izgleda. Odličan je i unutarnji dizajn. Profinjen, moderan, pomalo sportski i tehnološki naglašen s velikim dodirnim zaslonom koji se elegantno nadovezuje na veliku digitalnu ploču s instrumentima. Posebnu pohvalu zaslužuje kvaliteta materijala koja je na zaista visokoj razini.
Mokka nije kraljica prostranosti kao Crossland, no nije ni skučena. Ponuda prostora u kabini je sasvim dobra, na razini prosjeka klase, dok je prtljažnik s 350 litara ispod tog prosjeka.
Za pogon je zadužen jako dobro poznati 1,2-litreni turbo benzinac koji se ugrađuje u brojne Opele, Peugeote, Citroëne. On je kombiniran s također dobro poznatim odličnim automatskim mjenjačem koji ima osam brzina. Motor zaslužuje samo pohvale. Izuzetno je miran u radu, možda najmirniji trocilindraš na tržištu. Istodobno je vrlo živ i odmah je jasno da se pod poklopcem krije 130 punokrvnih konja. Performanse su među najboljima u ovoj klasi. Posebno dobra su ubrzanja i međuubrzanja.
Dodatni plus za motor je niska potrošnja. Na testu smo u kombiniranoj vožnji imali potrošnju od 6,3 l/100 kilometara, a u gradskoj vožnji ona se kretala između sedam i osam litara, ovisno o stilu vožnje.
Kad smo već kod stila vožnje moramo napomenuti da se Mokka zaista odlično vozi. Ovjes je nešto tvrđi od prosjeka klase, no nije i neudoban. Upravljač je izravan, kočnice odlične. Mokka je po ponašanju u zavojima i užitku koji pruža pri bržoj vožnji vrh klase. Zaista nemate dojam da vozite neki povišeni SUV nego je osjećaj više bliži sportskom kompaktu ili 'nabrijanom' gradskom autu.
Cijena testnog auta dosta je visoka za model ove klase. No mora se biti iskren i priznati da je testna Mokka imala gotovo svu opremu koju je moguće ugraditi u auto. Teško možete konfigurirati skuplju izvedbu. Po cijenama umjerenije opremljenih modela i osnovnog modela Mokka je na razini prosjeka klase.
TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
dimenzije: 415 x 179 x 153 cm
obujam: 1199 ccm
snaga: 96 kW/130 KS
0-100 km/h: 9,2 s
najveća brzina: 200 km/h
potrošnja: 5,9-6,0 l/100 km
cijena: 209.339 kn (testni model), 185.261 (testni model bez dodatne opreme), 136.209 kn (osnovna Mokka)
Važnija oprema Opel Mokka GS Line 1.2 Turbo 130 AT8
Alunaplatci 18", dvobojna karoserija, automatski dvozonski klima uređaj, grijana sjedala, prednji i stražnji senzori za parkiranje, panoramska kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 10", navigacija, digitalni instrumenti, hands free ključ, Matrix LED svjetla, bežični punjač za mobitel...