Tim Green je stručnjak za mobilno plaćanje koji će na MAD konferenciji 12. studenog govoriti o novim trendovima, o kojima je pričao i za 24sata
Mobilno plaćanje raste, a koje su sljedeće velike inovacije?
Tim Green urednik je Mobile Money Revolution internet stranice te vanjski analitičar za Juniper Research. Kao stručnjak za mobilna plaćanja, na MAD konferenciji će pričati o velikim trendovima u m-plaćanju, kao:
- Zašto kineski korisnici koriste chat aplikacije za bankarske usluge, štednju i kupovinu
- Kako Twitter, Snapcash i Facebook žele podržati socijalnu trgovinu
- Zašto se Venmo, aplikacija za P2P transfer novca, u Americi počela koristiti kao glagol
- Koji servisi za plaćanje koriste otkucaje srca za identifikaciju korisnika
- Specijalna tehnologija koja čini mobilno plaćanje sigurnijim nego kartično, i još mnogo toga
Kakvo je trenutačno stanje m-plaćanja?
Sve zavisi o tome kako definiramo m-plaćanje. Internetsko mobilno plaćanje leti. 50% online kupaca sad radije koriste svoje telefone nego desktop računala za kupovinu. Naravno, problem je u tome da iskustva plaćanja mogu biti strašna.
Istovremeno, neposredno mobilno plaćanje (u trgovini) privlači puno pažnje radi Apple Pay i Android Pay usluga. No, malo je dokaza da zasad imaju veliki učinak.
Postoji li nešto specifično što može pomoći rastu online mobilne trgovine?
Sve se svodi na ubrzavanje procesa plaćanja i istovremeno osiguravanje sigurnosti. Zato vjerujem da će verifikacija naplate putem otiska prsta koju donose Apple i Android Pay imati veliki utjecaj.
Očito je da developeri trebaju naći jednostavan način da ugrade forme za plaćanje u svoje aplikacije. Poduzeća kao Stripe to čine, i čine to dobro.
Još je jedan važan razvoj situacije, kojem je predvodnik Square, a koji omogućuje da korisnici kupuju ne samo na stranici ili u aplikaciji poduzeća. Radi se o mogućnosti da se kupnja odvija u samom oglasu ili postu koji se prikazuje korisnicima na Twitteru.
Zašto mislite da in-store mobilno plaćanje još nije postalo popularno?
Očito je da gotovo nitko još ne koristi in-store mobilno plaćanje. Oni koji to i rade, rade to u Starbucksu.
Čovjek bi pomislio da će lansiranje Apple Pay usluge (koliko god razočaravajuće) potaknuti korištenje. No, možda ipak ne. Studija TSYS-a pokazala je da je samo 10% američkih korisnika upisalo podatke svoje debitne kartice na mobilni uređaj.
Ako ih pitate zašto, vjerojatno će spomenuti sigurnost. No Apple Pay je zapravo sigurniji od kartice. Pravi problem leži u tome da Apple Pay i ostali ne rade ništa više i bolje od kartica. No dugoročno hoće. Tada će stvari postati interesantne.
Kako naša plaćanja prelaze u mobilne sfere, zasigurno se povećava prijetnja cyber sigurnosti?
Da i ne. Mnogi stručnjaci se slažu da su mobilna plaćanja vjerojatno tehnički sigurnija nego tradicionalne kartične i online transakcije. Ljudi će prije shvatiti da su izgubili telefon nego karticu, pa će i prije prijaviti gubitak. Biometrija je sigurnija nego bilo koja lozinka. Također, većina mobilnih lisnica ne spremaju vaše stvarne podatke za plaćanje. Tako da kriminalci ne mogu napasti „čovjeka u sredini“.
S druge strane, mobilno ne donosi nikakve prednosti za varalice. Oni se više koriste ljudskom ranjivošću nego tehničkim zahtjevima: phishingom, krađom identiteta i ostalim.
Prema vašem mišljenju, što je sljedeća inovacija u m-plaćanju?
Postoji mnogo luckastih ideja, najviše fokusiranih na način na koji se prenose podaci ili na biometriju. Plaćanje zvučnim valovima je jedan takav primjer. Indijska Axis Banka ga koristi u svom servisu Lime. Tu je i kanadski start-up Soundpays. Ova tehnologija bi trebala raditi na bilo kojem uređaju koji ima zvučnik/mikrofon, te ne zahtjeva nadogradnju na POS uređajima prodavača. To znači da se u teoriji može koristiti kako bi se kupovalo od TV ili radio oglasa.
U biometriji, radi se s otkucajima srca, uzorcima vena, šarenicom i glasom.
No za mene je najinteresantnije promatrati kako se počinju gubiti granice između online i offline plaćanja. Supermarket Sainsbury u Ujedinjenom Kraljevstvu testira aplikaciju koja omogućuje skeniranje artikla tijekom kupovine, korištenje bodova vjernosti i plaćanje iz same aplikacije. Kao da ste kod kuće. Ovo bi mogao biti način na koji ćemo svi jednog dana kupovati. I to ima velike implikacije na mrežu banaka i kreditnih kartica.
Želite li naučiti više o mobilnim plaćanjima i mobilnom oglašavanju, pridružite nam se na MAD konferenciji 12. Studenog 2015 u Zagrebu. Za više informacija i karte, posjetite www.madconf.com.