Obavijesti

Tech

Komentari 0

Ministarstvo školama daje 100 kuna po učeniku za opremu?

Ministarstvo školama daje 100 kuna po učeniku za opremu?
3

Ravnatelji i nastavnici su sve zabrinutiji jer je već travanj, a detalji o reformi stižu na kapaljku. O tabletima je svatko čuo drugu priču, a već su počeli i upisi za prvašiće koji bi ih trebali dobiti

Sve detalje vezane uz frontalnu primjenu kurikularne reforme uskoro ćemo objaviti. Odgovor je to Ministarstva znanosti i obrazovanja na pitanje 24sata od prije tjedan dana. Tražili smo da nam pojasne kakav je plan za uvođenje digitalnih i ostalih sadržaja u sklopu frontalne reforme od ove jeseni, budući da smo od više ravnatelja hrvatskih osnovnih škola dobili informaciju kako tableti uopće neće ići u škole.
- Ne znamo otkud vam ta informacija, međutim, potpuno je netočna - odgovoreno nam je iz Ministarstva, a ovaj tjedan je u medije "procurilo" kako se planira osigurati jedan tablet na jednog učenika u nižim razredima. Taj je prijedlog, objavio je Jutarnji list, predstavila ministrica Blaženka Divjak na skupu savjetnika u ponedjeljak. Tableti bi se trebali koristiti samo u grupnim zadacima, a učenici u višim razredima dobit će svaki svoj.

No dok nastavnici komentiraju kako se u svijetu obrazovanje sve više odmiče od digitalizacije, što će od svega biti, zasad nitko izvan ministarstva ne zna pouzdano. Ono što je (zasad) sigurno je da kurikularna reforma (programi i udžbenici po novim kurikulumima, "podebljani" suvremenom opremom, digitalnim sadržajima i dodatno educiranim nastavnicima) najesen ulazi u prve, pete i sedme razrede svih osnovnih, te prve razrede svih srednjih škola. Uključujući i onih 75 škola u eksperimentalnom programu "Škola za život".

Radit će po tri programa

U tim školama, kako saznajemo, eksperimentalni program s kojim su započele lani nastavlja se za učenike koji najesen upisuju drugi, šesti i osmi razred, te drugi srednje. 
U prvim, petim i sedmim razredima kreću s frontalnom reformom kao i u ostalim školama, dok treći i četvrti rade po programu po kojem se radi kao dosad.
Znači, kaže nam ravnatelj jedne od škola u eksperimentalnom programu, oni će iduće godine raditi po čak tri nastavna programa. U ostalim školama radit će se, tom logikom, po dva programa. 
Tableti su tu tek jedan dio ove priče, no neslužbeno doznajemo da su škole ovaj tjedan dobile odluku Ministarstva prema kojoj će svaka škola dobiti 100 kuna po učeniku za opremu u sklopu reforme. Dakle, škole s cca 50 učenika dobit će 5000 kuna. Iz Ministarstva su nam potvrdili da to nije novac za tablete. 
Naime, sredinom ožujka ministrica Divjak potpisala je odluku kojom je osigurano dodatnih 43 milijuna kuna za opremu u osnovnim i srednjim školama. Osnovnim školama namijenjeno je nešto više od 30 milijuna, a srednjim oko 13 milijuna kuna. 
-  Važno je reći da je to novac namijenjen za nabavu opreme, didaktičkih sredstava i drugih pomagala, nastavnih sredstava, materijala potrebnih za praktične radove te priručnih materijala za provedbu kurikuluma, a ne za nabavu informatičke opreme - istaknula je Divjak, pojasnivši kako to znači da škole tim novcem mogu nabaviti kemikalije za pokuse, mikroskope, radni materijal za izradu radova iz Tehničke kulture i Likovne kulture, drvo, metal, tkaninu, alate, uređaje i materijale za pokus iz Fizike, željezni prah, magnete, epruvete, vage, geometrijski pribor za učenike i nastavu (trokut, šestar) i modele geometrijskih tijela.

Birali udžbenike na godišnjem

Podsjetimo isto tako, lani su škole u "Školi za život" dobile novac od Ministarstva za tablete za svakog učenika u programu, ukupno osam milijuna kuna. Škole su same rješavale dobavu, no tu je na kraju ispao niz problema: Od kašnjenja tih tableta iz Kine zbog tajfuna, do loše robe - dosta tih tableta, saznajemo, dosad se pokvarilo, pukli su ekrani, a dosta ih je došlo i bez kamere neophodne da se može koristiti digitalni sadržaj izdavača.
Ti tableti ostaju učenicima, no njihove kolege u ostalim razredima u "Školi za život" dobivat će ih kao i učenici u ostalim školama.
Ravnatelji s kojima smo razgovarali kažu kako ni na seminaru na ravnatelje prije dva tjedna nisu saznali ništa konkretnije vezano uz reformu, a već je travanj. Posebno ih muče udžbenici, za koje nastavnici još nisu dobili popise za izbor. Lani su nastavnici u "Školi za život" birali udžbenike kad su im godišnji već počeli, a ove godine, čini se, to ih čeka sve.
Dodatan problem su i naknade za nastavnike. Naime, oni koji su uključeni u eksperimentalni program dobivaju od ministarstva određene dodatke na plaću, no to se, primjerice, ne odnosi na nastavnike u dnevnom boravku jer njih plaćanju - gradovi i županije. Jednako tako, nastavnici koji od sljedeće godine kreću s frontalnom reformom, a rade u "školi za život" isto tako neće dobiti nikakve dodatke. Pritom se još čeka Pravilnik o napredovanju koji bi trebao definirati povišice.
Što se tiče najavljenih evaluacija, nastavnici su, neslužbeno saznajemo, dobili tek ankete u kojima se procjenjuje njihovo i zadovoljstvo učenika ocjenama od jedan do pet.
- Nismo sigurni da će to dati bilo kakve upotrebljive podatke i analizu eksperimentalnog programa - kaže nam naš sugovornik, koji se i dalje nada da će početak sljedeće školske godine proći manje kaotično nego ove.
 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u